santa lucia

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.433 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. december 2009

Susan1978

Min datter skal gå lucia optog og de skal jo lære denne her sang, jeg tænkte jeg sikkert kunne finde den på youtube eller et andet sted og brænde den ned til hende, så hun kunne høre den på sin cdafspiller...

mmmm - not.. jeg kan kun finde nogle video klip af børn der synger i munden på hinaden eller sangen på italiensk og hvad har vi ik.

er der nogen af jer genier der er bedre end mig ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

mariamiss6

giver den da gerne et forsøg....

Anmeld

7. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi har også fået seddel om at vi skal øve sangen inden mandag til forældre kaffe... Mmm...

Vi har fået teksten på brev... Den eneste jeg kan huske er: Santalucia, stik mig en tier, gør som du plejer stik mig en baaaajer. NU er lucia død, skudt med en pebernød. Santa luciaaaa, santa lucia hihi...

Altså hihi... sorry... Men det er jo heller ikke blasfemi for mig. Men jeg skal nok lade være med at lære hende den

Anmeld

7. december 2009

Becks

Zafir skriver:

Vi har også fået seddel om at vi skal øve sangen inden mandag til forældre kaffe... Mmm...

Vi har fået teksten på brev... Den eneste jeg kan huske er: Santalucia, stik mig en tier, gør som du plejer stik mig en baaaajer. NU er lucia død, skudt med en pebernød. Santa luciaaaa, santa lucia hihi...

Altså hihi... sorry... Men det er jo heller ikke blasfemi for mig. Men jeg skal nok lade være med at lære hende den

HAHAHAHAHAHAHA

Anmeld

7. december 2009

Mumto3

Åh.....jeg har to børn der gør i hver sin børnehave. De skal begge gå Lucia, og jeg tænkte i min naivitet, at det kunne være hyggeligt hvis de tog lillesøster i hånden herhjemme og også gik Lucia for familien. Jeg har de sidste par weekender syet Lucia dragter til alle 3 unger, og i dag skulle vi så øve med at gå med lys og lysekrone (dem har jeg købt 3 af så de alle kunne være lucia-brud og ikke skulle skændes om hvem der skulle være det). Men SUK!!!, det er to forskellige tekster de har lært i deres børnehaver, så nu kan de slet ikke blive enige om hvad de skal synge....

Så hvis du finder luciasange så chek lige at det er den rigtige tekst!!!

Anmeld

7. december 2009

mariamiss6

desværre nej... jeg fandt heller intet andet end svensk, italiensk, og ustemmigt kor....

Anmeld

7. december 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

jeg kunne huske "nu bæres lyset frem" og så den med bajeren og peppernødden heheh....

Anmeld

8. december 2009

Mossu

I vores børnehave synger de

Nu bæres lyset frem
stolt på din krone.
Rundt om i hus og hjem
sangen skal tone.
Nu på Lucia-dag
hilser vort vennelag
Santa Lucia, Santa Lucia.

Her ved vor ønskefest
sangen skal klinge.
Gaver til hver en gæst
glad vil du bringe.
Skænk os af lykkens væld
lige til livets kvæld

Skal selv afsted til juletræsfest med ungerne på torsdag, så der øves flittigt.

Tina

Anmeld

8. december 2009

oo

Mossu skriver:

I vores børnehave synger de

Nu bæres lyset frem
stolt på din krone.
Rundt om i hus og hjem
sangen skal tone.
Nu på Lucia-dag
hilser vort vennelag

Her ved vor ønskefest
sangen skal klinge.
Gaver til hver en gæst
glad vil du bringe.
Skænk os af lykkens væld
lige til livets kvæld

Skal selv afsted til juletræsfest med ungerne på torsdag, så der øves flittigt.

Tina

det er også den tekst jeg kender

Anmeld

8. december 2009

Susan1978

Det er også den tekst vi har fået med hjem.   Jeg skal nok synge med hende,  men det andet havde bare været nemmere, tænk at der virkelig ikke er en eller anden birthe kjær eller lis sørensen der har indspillet den..

nå jeg må igang med min rustne stemme.. de skal gå på fredag.. og bedste er også sat igang med at sy kjole.  De skal også gå på det lokale plejehjem.

næsten synd at forældrene ikke skal se det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.