Skoldkopper for anden gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.529 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. december 2009

Mor.sander

Ja, det er rigtigt nok, min datter på 10 er godt i gang med hendes anden omgang af skoldkopper, første gang hun havde dem var da hun lige var blevet 4 år.

Det hele startet som sadvanligt med en masse små røde knopper over hele kroppen, jeg troede at det var noget allergi, men det blve være og være som dagen gik, og de antihisatmine som lægevagten havde sagt jeg skulle give hende, hjalp selvfølgelig ikke. Da vores udlejer så lige kop forbi til en kop kaffe bad jeg hende se på dem og hun sage med det samme at det var skoldkopper , hvor jeg så kvitteret med at det kunne det altså ikke være for det havde hun haft, hvor på min udlejer sage at der er nogen der få det mere end en gang... Hmm

Ringede til vores egen læge dage efter og da han efter at have hørt min beskrivelse af de der knopper, ja så sage han at der var ikke nogen grund til at vi skulle køre den lange vej for at han kunne se på hende, for det var uden tvivl skoldkopper.

Nu er det mandag, en uge efter hun fik konstateret dem og ja, hun har stadigvæk masser af blære... Håber ikke det tager 3 uger som det gjore sidste gang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2009

Mira0911

Mor.sander skriver:

Ja, det er rigtigt nok, min datter på 10 er godt i gang med hendes anden omgang af skoldkopper, første gang hun havde dem var da hun lige var blevet 4 år.

Det hele startet som sadvanligt med en masse små røde knopper over hele kroppen, jeg troede at det var noget allergi, men det blve være og være som dagen gik, og de antihisatmine som lægevagten havde sagt jeg skulle give hende, hjalp selvfølgelig ikke. Da vores udlejer så lige kop forbi til en kop kaffe bad jeg hende se på dem og hun sage med det samme at det var skoldkopper , hvor jeg så kvitteret med at det kunne det altså ikke være for det havde hun haft, hvor på min udlejer sage at der er nogen der få det mere end en gang... Hmm

Ringede til vores egen læge dage efter og da han efter at have hørt min beskrivelse af de der knopper, ja så sage han at der var ikke nogen grund til at vi skulle køre den lange vej for at han kunne se på hende, for det var uden tvivl skoldkopper.

Nu er det mandag, en uge efter hun fik konstateret dem og ja, hun har stadigvæk masser af blære... Håber ikke det tager 3 uger som det gjore sidste gang.

Troede faktisk at man kun kunne får skoldkopper en gang...

Anmeld

7. december 2009

DK

Min datter har også haft det to gange. Første gang var hun lige blevet et år og der var "skoldkoppe-epedemi" i vuggestuen. Hun blev også smittet, men fik kun en 15-20 blærer.

2. gang fik hun det så lige før hun blev 5 år på vores ferie til Egypten faktisk. Denne gang havde hun nok 1. mia. blærer. OVERALT simpelthen (hårbunden, munden, tissekonen, mellem tæerne). Lægen sagde at hvis det kun var mildt første gang, så kan det ske at der ikke er dannet nok af det der anti-stof til at de ikke får det igen!

Jeg satser dog på at sidste gang, var sidste gang!!! Altså der var flere knopper end hud næsten!!

Anmeld

7. december 2009

Berg

Min datter har også haft skoldkopper 2 gange.

1. gang da hun var 3 år, hun havde rigtig mange knopper overalt på kroppen (også i ørerne og i skridtet) og var også lidt medtaget med feber.

2. gang var hun 4,5 år og havde ikke ret mange og var heller ikke specielt syg.

Er overrasket over at hun fik det igen, fordi 1. omgang var ret voldsom, hun burde jo have dannet nok antistoffer efter sådan en omgang.

Anmeld

7. december 2009

LinLin

Berg skriver:

Min datter har også haft skoldkopper 2 gange.

1. gang da hun var 3 år, hun havde rigtig mange knopper overalt på kroppen (også i ørerne og i skridtet) og var også lidt medtaget med feber.

2. gang var hun 4,5 år og havde ikke ret mange og var heller ikke specielt syg.

Er overrasket over at hun fik det igen, fordi 1. omgang var ret voldsom, hun burde jo have dannet nok antistoffer efter sådan en omgang.

Jeg troede også kun det var når man havde haft en meget mild 1. gang, man kunne risikere at få det igen! Min søn havde det i foråret - 2½ år gammel - og der var rigtigt mange! Men heldigvis ovre i løbet af 8-9 dage....

Anmeld

7. december 2009

Mor.sander

Min datter have en mia. første gang og har mindst lige så mange denne gang, men har tilgengæld ikke været særlig syg eller dårlig denne gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.