autostol & boxette.. hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
2.349 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. december 2009

millesofie

Hej

ja nu var det tid til at prøve at sætte stolen og boxetten i bilen for første gang, her inden bebse kommer..

men jeg synes ikke at bilens seler er lange nok.. autostolen kunne ikke lægges helt ned, det var selen simpelhen for kort til..

og boxetten virker ikke sikker.. når jeg har sat den som der står man skal, er det som om at hvis der skulle ske noget så "klapper" den bare op ad sædet, den sidder fast men er det ikke lidt voldsomt at den bare banger op ad sædet???

er der andre herinde som har haft samme oplevelser eller tanker om disse sikkerhedsudstyr

eller nogle gode råd for føler mig godt nok usikker i det her

begge ting er nogle jeg har købt brugt af en venninde, men de er købt inden for 2 år og er godkendte efter den nye lov..

Håber i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2009

LinLin

Jeg har oplevet i to biler (begge nissan'er) at selerne ikke var lange nok til at nå om baby-autostolen... Kan ikke sige andet end dårligt fabrikeret! Har ingen erfaring med boxetten...

Anmeld

6. december 2009

hc=k

millesofie skriver:

Hej

ja nu var det tid til at prøve at sætte stolen og boxetten i bilen for første gang, her inden bebse kommer..

men jeg synes ikke at bilens seler er lange nok.. autostolen kunne ikke lægges helt ned, det var selen simpelhen for kort til..

og boxetten virker ikke sikker.. når jeg har sat den som der står man skal, er det som om at hvis der skulle ske noget så "klapper" den bare op ad sædet, den sidder fast men er det ikke lidt voldsomt at den bare banger op ad sædet???

er der andre herinde som har haft samme oplevelser eller tanker om disse sikkerhedsudstyr

begge ting er nogle jeg har købt brugt af en venninde, men de er købt inden for 2 år og er godkendte efter den nye lov..

Håber i kan hjælpe

Sådan en boxette er de overhovedet lovlige længere??

Anmeld

6. december 2009

TbCp

hc=k skriver:

Ja den er lovlig. De råder til at man bruger autostol, men man må gerne bruge boxette.
Vi brugte den til vores datter i starten fordi hun vejede under 3 kg og de derfor frarådede at hun sad i autostol

Anmeld

6. december 2009

TbCp

millesofie skriver:

Hej

Håber i kan hjælpe

Vi har ikke haft problemer med hverken autostol eller boxette, men tænkte om man mon kan købe nogle seleforlængere af en art... det er ikke noget jeg ved noget som helst om kom bare til at tænke på det.

Anmeld

6. december 2009

Camilla_a

hc=k skriver:

Ja det er de, men det er vist kun her i DK og rigtig mange vil gerne ha de ikke lovlige... Det var i hvert fald det vi fik afvide da vi ville ha købt en...

Anmeld

6. december 2009

Bom

TbCp skriver:

Vi har ikke haft problemer med hverken autostol eller boxette, men tænkte om man mon kan købe nogle seleforlængere af en art... det er ikke noget jeg ved noget som helst om kom bare til at tænke på det.

Min kæreste er mekaniker ved citroen (laver også mange andre bil mærker), og han siger at man ikke bare lige så'n kan få en sele forlænger.. Han har aldrig i sine 12 år som mekaniker, skiftet en sele fordi den var for kort..

Anmeld

8. december 2009

millesofie

Mange tak for alle jeres svar

jeg synes også det er så mærkeligt at selen i bilen kan være for kort, men jeg har prøvet at spørge rundt et par steder og der er vist ikke rigtigt noget at gøre ved det.. må bare bruge boxetten til bebse er stor nok til at sidde lidt op i autostolen

nå men vi har også lige knækket nøglen i tændlåsen, så det kan jo være at vi skal ud og kigge på ny bil snart, og så har jeg autostolen med

Anmeld

17. december 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mini-Terp skriver:

Min kæreste er mekaniker ved citroen (laver også mange andre bil mærker), og han siger at man ikke bare lige så'n kan få en sele forlænger.. Han har aldrig i sine 12 år som mekaniker, skiftet en sele fordi den var for kort..

Min søster havde det samme problem - at selen var for kort til autostolen, så de måtte have skiftet selen.

Anmeld

17. december 2009

Pige2009

millesofie skriver:

Hej

Håber i kan hjælpe

Hvad med isofix? Det har jeg til min autostol, og det er rasende smart Vil fraråde boxette medmindre baby er under 3 kg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.