slynger for begyndere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. december 2009

LauraLW

Jeg er igang med at lave min ønske/indkøbsliste til baby.

Har efterhånden fundet ud af, at næsten alle anbefaler slynger frem for bæreseler, men når nu man aldrig har været i nærheden af en slynge, hvor skal man så starte?

Er en ringslynge fin? for de ser forholdsvis nemme ud.

Håber der er nogen der har nogle gode råd til hvor og hvordan man kan starte, det må gerne være nemt, og ikke for dyrt.

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2009

Louise mortil4

kan klart anbefale en strækvikle, jeg har en som jeg selv har lavet, det er super nemt og den er bare rigtig god. Jeg har prøvet en af de der ringslynger, men den blev jeg aldrig gode venner med.

Anmeld

5. december 2009

Lise

Hej Laura,

Mange er glade for ringslyngen, men personligt blev jeg aldrig glad for min. Jeg tror stoffet er for kraftigt, hvilket måske gør den ufleksibel. Så man skal være opmærksom på, når man køber en ringslynge, at stoffet nemt kan komme igennem ringen. MEN når barnet først ligger godt deri, så er den jo intet mindre end fantastisk

Jeg har købt en vikle denne gang. Det er "bare" et meget langt stykke stof, som skal bindes rundt og rundt, og så sidder baby fast på en. Har ikke hørt om nogen der er utilfredse med viklen, og jeg er helt enormt spændt på at komme barn i min

Lise

Anmeld

5. december 2009

Lise

Jeg har faktisk også lånt en Meitai af min svigerinde, og den er rigtig nem at bruge, men jeg ved ikke hvor egnet den er til spædbørn... jeg begyndte først at bruge den da Simon var tre mdr.

Anmeld

5. december 2009

LauraLW

Lise skriver:

Hej Laura,

Mange er glade for ringslyngen, men personligt blev jeg aldrig glad for min. Jeg tror stoffet er for kraftigt, hvilket måske gør den ufleksibel. Så man skal være opmærksom på, når man køber en ringslynge, at stoffet nemt kan komme igennem ringen. MEN når barnet først ligger godt deri, så er den jo intet mindre end fantastisk

Jeg har købt en vikle denne gang. Det er "bare" et meget langt stykke stof, som skal bindes rundt og rundt, og så sidder baby fast på en. Har ikke hørt om nogen der er utilfredse med viklen, og jeg er helt enormt spændt på at komme barn i min

Lise

ja, det bliver da spændende... jeg tænker bare, at det virker som om man skal have kørekort til den der vikle.. men det kan godt være at det er fordi jeg intet ved om dem. - Hvis viklen sidder og støtter bedre, så er det måske the way to go, så bare en mulighed i den nemme ringslynge, hehe.

Anmeld

5. december 2009

Lise

LauraLW skriver:

ja, det bliver da spændende... jeg tænker bare, at det virker som om man skal have kørekort til den der vikle.. men det kan godt være at det er fordi jeg intet ved om dem. - Hvis viklen sidder og støtter bedre, så er det måske the way to go, så bare en mulighed i den nemme ringslynge, hehe.

Det er faktisk også grunden til at jeg ikke købte viklen i første omgang... kunne slet ikke overskue den. Men da jeg købte den, viste manden der solgte mig den, hvordan man skulle gøre (købte den af Sneglehuset på babymesse i Øksnehallen), og det er slet ikke så uoverskueligt igen  Jeg har også haft Bamse (ham med billedbogen) oppe og sidde i den derhjemme, og han klagede i hvert fald ikke..

Du skal være velkommen til at komme ud og se og prøve de forskellige varianter jeg har liggende hvis du vil... Ellers kan man vel få en kyndig vejledning, hvis der er butikker som ikke bare er netbutikker, i nærheden, der sælger dem.

Anmeld

5. december 2009

N&J

Ja, jeg kan så ikke forstå det med bæreselen, det er da helt sikkert mit bedste redskab til dato.. men jeg drømte også om at bære min datter i en ringslynge, men det virkede jo ikke så jeg gik over til bæreselen og jeg faktisk stadig bruger af og til, men hun er jo blevet så tung at det ikke er meningen at hun skal bæres rund på hele tiden, men både mig og mine to veninder sværger til den og som enlig mor var den guld værd..

Anmeld

5. december 2009

Mussen2

Jeg var helt ny på feltet og købte en skildpadde. Den er super nem!

Anmeld

5. december 2009

LauraLW

Lise skriver:

Det er faktisk også grunden til at jeg ikke købte viklen i første omgang... kunne slet ikke overskue den. Men da jeg købte den, viste manden der solgte mig den, hvordan man skulle gøre (købte den af Sneglehuset på babymesse i Øksnehallen), og det er slet ikke så uoverskueligt igen  Jeg har også haft Bamse (ham med billedbogen) oppe og sidde i den derhjemme, og han klagede i hvert fald ikke..

Du skal være velkommen til at komme ud og se og prøve de forskellige varianter jeg har liggende hvis du vil... Ellers kan man vel få en kyndig vejledning, hvis der er butikker som ikke bare er netbutikker, i nærheden, der sælger dem.

Åh mange tak. - Måske det bare er noget jeg skal springe ud i. - Ser om jeg kan finde en god biks der kan hjælpe mig, ellers er der jo ikke så langt til hvidovre :-)

Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.