Børn der keder sig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.447 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. januar 2008

Heidi.

Hejsa.
Min datter Frederikke på 4½ næsten, hun keder sig tit i weekenden.. Der er ikke rigtig nogle legekammerater her hvor vi bor, og hun er enormt dårlig til at lege selv..

Hun vil gerne have at vi hele tiden, spiller , tegner, leger med hende.. Men jeg mener at det er godt for børn selv at lege lidt også.. Er det ikke rigtigt??

Nogle foreslag til hvad hun kunne syntes var sjovt???

Ved godt det er et lidt underligt indlæg..

Kh Heidi:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2008

Honningblomst

Kun dumme mennesker keder sig...sådan sagde min kloge mor altid og måske er der noget om det. Altså ikke at folk er dumme, men at man har godt af at kede sig.
Jeg mener at børn er dårlige til at lege selv, fordi de tit bliver aktiveret og fordi vi som forældre måske også føler at vi skal sætte dem igang med at lege med noget.
Men mon ikke din datter har et helt værelse fyldt med legetøj?? Lad hende blive afklimatiseret fra institutionen og den måde der leges og aktiveres der, ved at lade hende trisse rundt og "kede sig" så er jeg sikker på at hun nok skal få gang i de kreative idéer og finde på noget at lave.
Ellers kan hun jo altid hjælpe dig med det huslige...bare være en del af familien, stille og roligt. Tror faktisk også det er vigtigt at lade børnene lære at holde weekend, hvor der bare slappes af og gøres rent osv.
Nå, men det var bare min mening, ved ikke om du kan bruge den til så meget.*S*
Knuser Eva.

Anmeld

12. januar 2008

rlyn

Jeg læste på et eller andet tidspunkt, at ud af kedsomhed kommer kunst (eller noget i den retning). Og jeg tror på, at kedsomhed KAN lede til kreavitet.
Jeg kan kun istemme, hvad Eva har skrevet. Det er sundt for børn at kede sig ind imellem.

Vi har fra starten været meget obs på, at vi ikke skal stå for underholdningen herhjemme. Selvfølgelig leger vi med Tristan, men han skal så absolut kunne underholde sig selv, og det går også rigtig fint.
Selvom han leger selv, så kommer vi med kommentarer m.v., så han ikke bare kommer til at sidde helt alene.

Inddrager I hende i de daglige sysler? Det kan jo også gøres til en form for leg for børnene :)

Knus
Rikke

Anmeld

12. januar 2008

Kloster

Ja jeg kender det godt. Rasmus på 10 år kan ikke og har aldrig kunnet lege selv. Han keder sig bestemt ikke i stilhed 8( Han klager sig total meget, hvis han ikke lige kan finde på noget at lave... Men da han var lille, legede vi også rigtig meget med ham. Vi havde jo kun ham dengang. Men 1½ år efter kom Nicolaj til verden og han kan sagtens lege selv... Det kunne han i timevis... Vi fik jo pludselig dobbelt så mange børn... Altså fra 1 til 2 børn, så tiden var lidt knap. Havde tit dårlig samvittighed, men det kom drengen til gode. For han keder sig aldrig... Han finder altid et ell andet at lave... Også alene... Og det samme er det med Mads på snart 4 år. Så min teori er, at vi voksne gør vores børn en bjørnetjeneste ved at underholde vores små poder konstant.... Men som Eva skrev, synes jeg det også er en fin ide at lade dem underholde sig med de hverdagsting, vi alle skal lave for at få livet til at fungere i hverdagen... Hvis mine drenge keder sig, siger jeg ofte til dem, at de da gerne må støvsuge, vande blomster, tørre støv af ell gå ud med skrældespanden... Og nogle gange nyder de virkelig at hjælpe. Tror bestemt, de føler, de er med til at få hjemmet til at fungere... Og masser af ros får de så :D Kan kun tilslutte mig Eva's indlæg... Venlig hilsen Kloster - Der har Marilyn Monroe som sidemand i indlæggene i dag :))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.