Ja jeg kender det godt.
Rasmus på 10 år kan ikke og har aldrig kunnet lege selv. Han keder sig bestemt ikke i stilhed 8(
Han klager sig total meget, hvis han ikke lige kan finde på noget at lave...
Men da han var lille, legede vi også rigtig meget med ham. Vi havde jo kun ham dengang.
Men 1½ år efter kom Nicolaj til verden og han kan sagtens lege selv... Det kunne han i timevis...
Vi fik jo pludselig dobbelt så mange børn... Altså fra 1 til 2 børn, så tiden var lidt knap. Havde tit dårlig samvittighed, men det kom drengen til gode. For han keder sig aldrig... Han finder altid et ell andet at lave... Også alene...
Og det samme er det med Mads på snart 4 år.
Så min teori er, at vi voksne gør vores børn en bjørnetjeneste ved at underholde vores små poder konstant....
Men som Eva skrev, synes jeg det også er en fin ide at lade dem underholde sig med de hverdagsting, vi alle skal lave for at få livet til at fungere i hverdagen...
Hvis mine drenge keder sig, siger jeg ofte til dem, at de da gerne må støvsuge, vande blomster, tørre støv af ell gå ud med skrældespanden... Og nogle gange nyder de virkelig at hjælpe.
Tror bestemt, de føler, de er med til at få hjemmet til at fungere... Og masser af ros får de så :D
Kan kun tilslutte mig Eva's indlæg...
Venlig hilsen
Kloster
- Der har Marilyn Monroe som sidemand i indlæggene i dag :))
Anmeld