Før skole samtale med børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. december 2009

lene

i går var vi til samtale i børnehaven, det var bare så skønt, han fik så meget ros og  vi fik at vide at han var klar til at starte i skole til august,ikke fordi jeg havde regnet med andet,  de havde kun et punkt der skulle arbejdes lidt med og det var det med at vente på at det blev ens tur, men det mente han sagtens kunne nå inden han startede, og set på alt dette er vi bare super glade for vi har fået skifte instution, der hvor de gik, før var der altid konflikter og Mathias var det sorte får som fik skylden.

Det andet sted fik vi også at vide at Clara ikke ville ud, i dag bliver hun kaldt ude pige, så der er sket lidt af et spring,  

Knus Lene som syntes det er lidt vildt de allerede skal i skole til sommer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

Fines mor

lene skriver:

i går var vi til samtale i børnehaven, det var bare så skønt, han fik så meget ros og  vi fik at vide at han var klar til at starte i skole til august,ikke fordi jeg havde regnet med andet,  de havde kun et punkt der skulle arbejdes lidt med og det var det med at vente på at det blev ens tur, men det mente han sagtens kunne nå inden han startede, og set på alt dette er vi bare super glade for vi har fået skifte instution, der hvor de gik, før var der altid konflikter og Mathias var det sorte får som fik skylden.

Det andet sted fik vi også at vide at Clara ikke ville ud, i dag bliver hun kaldt ude pige, så der er sket lidt af et spring,  

Knus Lene som syntes det er lidt vildt de allerede skal i skole til sommer  

Det lyder da rigtigt, vi ved såment også hvad de vil sige om Josephine haha. Bliver hurtigt gal, spec. når det ikek vil som hun vil hahaa. Hvor har hun det fra... ???;-))))

Anmeld

4. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Dejligt!!

Jeg syntes også det er så vildt... Jeg bliver både skræmt og glæder mig ved tanken. Idun glæder sig bare

Anmeld

4. december 2009

karina1980

vi har kun de samtaler hvis de mener de ikke skal afsted, Jasmin er klar og de har de også meddelt hun er det sidste halve år rykket en hel del, er rigtig god til at sige fra og ikke tage hævn, kan vente til andre er færdige og på sin tur.

så sent som igår måtte moren lige helt op i stolthedskurven og toppe,

hendes ellers bedste veninde bed hende for di hun ikke gad og lege med hende, Jasmin blev meget ked af det, men hverken skubbede,slåede eller bed igen, kontaktede blot en voksen som så tog en snak med begge piger, hvor Jasmin fortalte sin veninde at man kun måtte bruge munden til at snakke med, ikke bide

det synes både BH og jeg jo er super flot, så hun fik dælme meget ros igår

knus karina der synes det vildt at sende sit yngste barn i skole

Anmeld

4. december 2009

Rikke Houmøller Thaarup

Hvor er det dejligt at alle vores unger bare er super parate til at komme i skole...

Og skulle de ikke have været klar... hva så!? De skal nok klare sig alligevel.

For et halvt år siden var pædagogerne i Mikkels BH i tvivl om, om han kunne starte i skole til sommer.. En måned efter kunne han ikke blive mere skoleklar.. I storebørnsgruppen er han super engageret og laver sine opgaver til UG. Rækker hånden op og sidder stille. Han har styr på tal, bokstaver og dagene. Han er meget lærenem. Lige nu går han og synger "Santa Lucia", "Nu tændes 1000 julelys", "Det er risengrød", "Søren Banjomus" og mange mange flere sange... plus lidt af JOKEREN, Kalle P. og Sanne Salomonsen. Også sange han aldrig har hørt før synger han med på....  Han spørger selv om pris i Føtex, hvis der er noget han syntes han mangler en pris på... Og han mener jeg ikke lige har tid til at hjælpe ham. Og han siger pænt "tak for hjælpen" bagefter til Føtexmedarbejderen. Og den sætning kan få enhver garvet 1. mand i Føtex til at stoppe op og give Mikkel et smil. 

Lige i øjeblikket er han sådan så jeg tænker "er det virkelig min 5 årige dreng, der sagde det helt af sig selv....? .. eller gjorde det helt af sig selv..?"

Jeg er ikke spor i tvivl om at Mikkel nok skal klare sig i skolen. Og jeg er heller ikke i tvivl om at han er den første til at sidde med blyanten i øret og viskelædderet i næsen og prikke til sidemanden, når han begynder at kede sig... men syntes bare at det indikerer at han er en sund, rask og nysgerrig dreng, med gode forudsætninger for et godt liv.

Anmeld

5. december 2009

Fines mor

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Hvor er det dejligt at alle vores unger bare er super parate til at komme i skole...

Og skulle de ikke have været klar... hva så!? De skal nok klare sig alligevel.

For et halvt år siden var pædagogerne i Mikkels BH i tvivl om, om han kunne starte i skole til sommer.. En måned efter kunne han ikke blive mere skoleklar.. I storebørnsgruppen er han super engageret og laver sine opgaver til UG. Rækker hånden op og sidder stille. Han har styr på tal, bokstaver og dagene. Han er meget lærenem. Lige nu går han og synger "Santa Lucia", "Nu tændes 1000 julelys", "Det er risengrød", "Søren Banjomus" og mange mange flere sange... plus lidt af JOKEREN, Kalle P. og Sanne Salomonsen. Også sange han aldrig har hørt før synger han med på....  Han spørger selv om pris i Føtex, hvis der er noget han syntes han mangler en pris på... Og han mener jeg ikke lige har tid til at hjælpe ham. Og han siger pænt "tak for hjælpen" bagefter til Føtexmedarbejderen. Og den sætning kan få enhver garvet 1. mand i Føtex til at stoppe op og give Mikkel et smil. 

Lige i øjeblikket er han sådan så jeg tænker "er det virkelig min 5 årige dreng, der sagde det helt af sig selv....? .. eller gjorde det helt af sig selv..?"

Jeg er ikke spor i tvivl om at Mikkel nok skal klare sig i skolen. Og jeg er heller ikke i tvivl om at han er den første til at sidde med blyanten i øret og viskelædderet i næsen og prikke til sidemanden, når han begynder at kede sig... men syntes bare at det indikerer at han er en sund, rask og nysgerrig dreng, med gode forudsætninger for et godt liv.

Du har sku ret Rikke, hva så hvis de ikke er klar!!! Nu er 0.kl jo ikke ligefrem der det hele rykker ;-))))

Anmeld

5. december 2009

lene

vil da gi jer helt ret , hvis de ikke er klar, så er det jo heller ikke jordens undergang

Anmeld

6. december 2009

Tina2

Tror faktisk også kun vi kommer til den samtale, hvis de ikke er klar, ved det faktisk ikke.....

Men tvivler slet ikke på Filusen er klar.... Hun staver og regner og gør det simpelthen så godt. Hun GLÆDER sig til at komme i skole med alle sine kammerater. Så tror det bli'r rigtig godt....

Vi får også kun godt at vide i børnehaven- dog vil hun gerne bestemme hvad de andre skal sige og gøre i deres lege..... Men tror bare hun lever sig ret meget ind i det....

Men lidt kommanderende er hun... Især overfor Milas herhjemme.....

Synes det er så vildt hun snart skal i skole..... Mig, Tina har et skolebarn!!!! Hvor vildt, har sgu da lige født hende, hi hi

Milas er bestemt også klar til børnehaven. Han elsker den!!! Henter ham altid før Filuca, så han kommer med derned og han føler sig totalt hjemme  Han har den bedste dagplejer og det bliver hårdt når han stopper, men nu er byen heldigvis ikke så stor....

Han skal starte sammen med flere mindre brødre dernede, det bliver så godt. Pædagogerne får sgu noget at se til, ha ha

Anmeld

7. december 2009

lene

ved heller ikke om det er noget de normalt gør, men da alligevel passede sammen med at vi skulle ha 3 mdrs samtale, da han jo er startet nyt sted efter flyttede, så  om det er normalt eller ej aner jeg ikke,  

men det er vildt som tiden går efter sommerferien komme mathias i skole og i september rykke Clara over i børnehaven,

Anmeld

8. december 2009

tumle81

Vi har også haft den samtale i Victorias børnehave, men det er mere ment som en status samtale hvor vi snakker overordnet om det hele.

Victoria er super klar til skole, hun er enormt omsorgsfuld over for både de mindre børn på stuen og de jævnaldrende. Hun er god til tal og bogstaver, og til at være med i legene samt i de før skole aktiviteter de laver på stuen...

Hun er dog lidt dominerende og vil meget gerne bestemme, men sådan er hun også herhjemme. Vi arbejder med det, og det går stille og roligt fremad...

Knus kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.