Bryster hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.022 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. december 2009

mortil4dejligepiger

Hej.

Jeg var til lægen med min datter på 8½ i går, da hendes hud nogle gange slår ret meget ud i ansigtet. I den forbindelse spurgte lægende hende, om hun er begyndt at få bryster - om der er begyndt at komme en "kugle" under brystvorten. Min datter svarede nej og jeg blev egentlig lidt overrasket over lægens spørgsmål, da jeg troede det ville være alt for tidligt.

Men så her til aften spurgte jeg min datter om jeg måtte mærke. Det måtte jeg gerne - og der er sgu en "kugle" under hver brystvorte! Er det ikke lidt tidligt? Og hvor længe går der før "kuglen" bliver større?...Jeg husker intet om det fra dengang jeg var barn.

Håber I forstår min beskrivelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

LouiseNielsen

Altså jeg begyndte at få bryster da jeg var 11 år gammel. Men hvor tidligt de begynder at "gøre sig klar" ved jeg sørme ikke...

Anmeld

3. december 2009

Vingummien

Altså hvis de begynder at vokse nu hvor den kugle er der, så syntes jeg det er tidligt. Men er jo nogle piger der får bryster meget tidlig.

Anmeld

3. december 2009

Mira0911

Piger er bare begyndt at få bryster i en tidlig alder, ligesom menstrationen....

Anmeld

7. december 2009

DK

Uha, det er pga der er så meget kemi der omgiver os i hverdagen, at piger begynder at blive kønsmodne langt før... Desværre.

Ring til lægen og fortæl ham om brysterne. Måske skal hun have nogle hormoner som sætter hendes udvikling lidt i stå, så du ikke står med en pige der får menstruation som 9 årig. Det er bare ikke sjovt for hende, at være den første så tidligt!!

Anmeld

7. december 2009

CamillaT89

Jeg fik også de knuder i den alder, og det kan jeg kun huske, fordi jeg syntes, det var så flovt Jeg tror, det er meget normalt

Anmeld

7. december 2009

oo

jeg fik selv menstruation som 9 årig og var den første med KÆMPE bryster i klassen - syntes vi den gang, men jeg havde ikke engang en a-skål, de stak bare så meget ud fordi de andre ikke havde nogen. Det var vildt surt at få menstruation som 9 årig men udelukkende fordi de voksne omkring mig, fx gymnastiklærer og svømmelærer, ikke troede på jeg havde fået det. min gymnastiklærer tvang mig således en gang til at deltage i gymnastikundervisningen da hun ikke troede på jeg blødte så kraftigt at jeg ikke kunne og da undervisningen var slut var jeg blødt igennem mine gymnastikbukser og havde blod løbende ned ad benene

jeg syntes det er temmelig voldsomt at skulle til at fylde sin barn med hormoner for at stoppe hendes udvikling, man dør altså ikke af det, så længe man får ordentlig rådgivning og vedjledning af fx sin mor. Min mor fik selv menstruation da hun var 10 og havde derfor forberedt mig på hvad det var så jeg ikke ville blive alt for forskrækket når det kom.

Men altså...brysterne kom ca samtidig tag da en snak med din datter om hvad det alt sammen handler om - hvis du ikke allerede har gjort det

Anmeld

7. december 2009

4kløver

Min den store var kun 10 der er både var bryster  + mens

Anmeld

7. december 2009

lillemunk

Min datter er 9 og hun begyndte at få hår forneden som 6 årigt
Nu i dag har hun en lille tot som hun bestemt syntes er flovt.
Om at putte hormoner i dem eller ej er en smags sag... min datter er begyndt at udvikle små bryster men det syntes hun ikke er flovt.
Svedlugten er også kommet, men nyder at ha sin egen roll on.
Nu er vi vi meget åbne her hjemme og det tror jeg hjælper meget.
Syntes kun man skal give hormoner hvis vi snakker om alt for tidlig menses.... for hvad en i søren skal så små piger bruge det til.

Anmeld

8. december 2009

mortil4dejligepiger

Tusind tak for alle Jeres svar!

Jeg er ikke bekymret - bare overrasket over, at det sker så tidligt.

Vi taler helt åbent om det hele herhjemme og hun kender til menstruation, da hun nogle gange har spurgt mig, hvorfor der er blod, når hun er kommet ud til mig på badeværelset mens jeg har haft menstruation. Så det hele skal nok gå fint.

Men rigtig dejligt at få svar fra Jer og høre, det er helt almindeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.