Babybjörn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.555 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. december 2009

Sissel

Hej piger..
Jeg har brug for jeres råd og erfaring..
Jeg kunne godt tænke mig en bære sele til min pige på halvanden månede. Jeg ar en strækvikle til hende, og den er jeg rigtig glad for, me hun falder i søvn så snart hun kommer i den, og meningen var jo ikk at hun sku sove, men at jeg gerne vil have hende med ud og lav mad f.eks:-)
Jeg har læst en masse dårligt om babybjörn, men da jeg spurgte nede i butikken idag sagde de at det ikke passede, og at der ikke var noget i vejen for at bruge sådan en..
What to do?:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2009

Lærke90

Sissel skriver:

Hej piger..
Jeg har brug for jeres råd og erfaring..
Jeg kunne godt tænke mig en bære sele til min pige på halvanden månede. Jeg ar en strækvikle til hende, og den er jeg rigtig glad for, me hun falder i søvn så snart hun kommer i den, og meningen var jo ikk at hun sku sove, men at jeg gerne vil have hende med ud og lav mad f.eks:-)
Jeg har læst en masse dårligt om babybjörn, men da jeg spurgte nede i butikken idag sagde de at det ikke passede, og at der ikke var noget i vejen for at bruge sådan en..
What to do?:-)

Lytter lige med her

Vi har selv en babybjörn fordi det er en vi har lånt. Har fået at vide at den ikke støtter specielt godt, fordi benene hænger og dingler osv. Men men men alt med måde.

Vi vil helt sikker bruge den, dog ikke så længe af gangen og ikke hver dag. Jeg har selv tænkt på at få sådan en slynge agtig en, men vil vente til hun er kommet til verdenen også se om det er noget jeg får brug for.

Anmeld

3. december 2009

Ranarupta

Da jeg var au pair, brugte jeg babybjörn, men jeg fik så ekstremt ondt i ryggen, da jeg ikke syntes, at den støttede ordentligt. 

Så nu har jeg bestilt en strækvikle.

Andet ved jeg ikke Men det må da også være dejligt at komme ned i sådan en - man kan vel næsten ikke andet end lige slumre lidt  

Anmeld

3. december 2009

Sissel

I de nye babybjorn er der ekstra lændestøtte bagpå, så man da ihvertfald ikke selv får ondt i ryggen af at gå med den.. Men det var nu også mest hende jeg tænkte på.

Anmeld

3. december 2009

Noah08

en anden god mulighed for bæresele er den fra cybex den får man ikke ondt i ryggen/skuldre som med babybjørn, fordi trykket er et helt andet sted.

Anmeld

3. december 2009

Christinahr

Problemet med babybjørn er at de ikke støtter baby fra knæ til knæ, men at baby nærmest hænger og derved belaster ryggen. Butikken skal jo sælge, så meget logisk de ikke fortæller bb er på grænsen til børnemishandling

Prøv at google manduca, ergo ell. beco. De er lidt a la bb men støtter rigtigt og er ofte billigere.

Hvis du er glad for din vikle kan du også prøve at tjekke om en mei tai eller vikle tai ikke er noget for dig. De kan dog først bruges fra ca 4 mdr.

Anmeld

4. december 2009

Mira0911

Jeg har Babybjørn, og var rigtig glad for den...

Anmeld

4. december 2009

Hellemor

Jeg har en Baby Björn bæresele, og er rigitg glad for den. Jeg har ikke haft nogen problemer med ondt i ryggen eller noget. Har selvfølgelig ikke brugt den i flere timer i træk eller hver dag, men den har været god hvis man lige skulle have hænderne frie. Og Christoffer har godt kunne lide at være i den..

Anmeld

4. december 2009

SaNiNa

Vi har en babybjörn med lændstøtte og med åndbart stof og er så glade for den vi bruger den ikke vildt meget men er altid med lægger fast i barnvognen fo det er jo sammetiden han gerne vil op og så i stedet for at bærer ham på armen kommer han i den. nicklas fald tit i søvn i den da han var helt lille nu når han sidder fremad vendt og følgerne skal vi ikke regne med han lægger sig til t sove men han bliver hurtig træt af alle indtrykkene.

Kan kun varmt anbefale den.

Anmeld

4. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg ville ALDRIG bruge en babybjørn... Jeg fik en da Idun var lille, men opdagede hurtigt, hvad den gør for ryggen... Den bærer på ët sted på babyen og desuden sidder den rigtig dårligt på mors ryg. Derfor altid brug en eller anden form for slynge eller andet, jeg brugte selv en kramme-sele Super skønt... Den er ogås god for ryggen, både for mor og baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.