Metformin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2009

Ranarupta

Ej, hvor underligt... Jeg har hverken haft antabus-følelsen eller ondt i måsen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2009

Vial

Ranarupta skriver:

Ej, hvor underligt... Jeg har hverken haft antabus-følelsen eller ondt i måsen...

Måske er det ikke så underligt alligevel. Enten er du bare super heldig og responderer super godt på dem.

Det kan dog også meget vel have noget med dosis at gøre. Hvis du kigger på indlægseddel og ser, hvad max dosis er og sammeholder det med, hvad du tager, så er der måske en stor forskel.

Lavere dosis = mindre bivirkninger.

Det er dog vigtigt, at man får den rigtige - og for nogle høje - dosis, da det ellers er som at tisse i havet  

- Med dertil hørende manglende effekt og derfor tager det i lang tid og kan udvikel resistens. Så man skal være opmærksom på, om det hjælper og om man måske skulle spørge læge om dosis skulle sættes op.

Anmeld

4. december 2009

82Miraklet

Hvem har prøvet det og hvordan hvirker det??

Hvordan har i det når i tager det??

Hej Jeg har fået Metformin og afventer at skulle starte op igen...

1. gang på metformin tabte jeg knap 20 kg og blev gravid..( 1 år )

2. gang tabte jeg 12 kg og blev gravid...( 6 mdr )

Nu vil jeg gerne igang igen, ikke for at blive gravid, men for at få reguleret min krop få stoppet trangen til sukker og samtiig få mig en menstruation... det er snart 10 mdr siden jeg fødte sidst og har endnu ikke haft mens...

Normalt UDEN metformin havde jeg mens 1-4 gange årligt... men MED metformin fik vi langsomt trappet Mens op med en cyklus på 28 dage.... VILDT..... Jeg startede ud med lav dosis og langsomt trappede vi op så jeg endte på 2 x 850 mg dagligt...

Ved indtagelse af for meget sukker, gik min mave i uorden og jeg kunne mærke på maven hver gang min dosis blev størrer, men kun lige i overgangen.. og ja så havde jeg vel egentlig bare lidt lettere lind mave hele tiden  Men hellere det og øget vægttab, samt styr på kroppen og tanken om lille Mirakel baby på vej !!!

Held og lykke med det..

Anmeld

4. december 2009

Ranarupta

KaMa skriver:

Måske er det ikke så underligt alligevel. Enten er du bare super heldig og responderer super godt på dem.

Det kan dog også meget vel have noget med dosis at gøre. Hvis du kigger på indlægseddel og ser, hvad max dosis er og sammeholder det med, hvad du tager, så er der måske en stor forskel.

Lavere dosis = mindre bivirkninger.

Det er dog vigtigt, at man får den rigtige - og for nogle høje - dosis, da det ellers er som at tisse i havet  

- Med dertil hørende manglende effekt og derfor tager det i lang tid og kan udvikel resistens. Så man skal være opmærksom på, om det hjælper og om man måske skulle spørge læge om dosis skulle sættes op.

Ok, det er sådan, det hænger sammen! 

Tak, så blev jeg klogere - og det er jo ikke skidt! 

Anmeld

4. december 2009

ønskebørn74

Maria82 skriver:

Hej Jeg har fået Metformin og afventer at skulle starte op igen...

1. gang på metformin tabte jeg knap 20 kg og blev gravid..( 1 år )

2. gang tabte jeg 12 kg og blev gravid...( 6 mdr )

Nu vil jeg gerne igang igen, ikke for at blive gravid, men for at få reguleret min krop få stoppet trangen til sukker og samtiig få mig en menstruation... det er snart 10 mdr siden jeg fødte sidst og har endnu ikke haft mens...

Normalt UDEN metformin havde jeg mens 1-4 gange årligt... men MED metformin fik vi langsomt trappet Mens op med en cyklus på 28 dage.... VILDT..... Jeg startede ud med lav dosis og langsomt trappede vi op så jeg endte på 2 x 850 mg dagligt...

Ved indtagelse af for meget sukker, gik min mave i uorden og jeg kunne mærke på maven hver gang min dosis blev størrer, men kun lige i overgangen.. og ja så havde jeg vel egentlig bare lidt lettere lind mave hele tiden  Men hellere det og øget vægttab, samt styr på kroppen og tanken om lille Mirakel baby på vej !!!

Held og lykke med det..

Ej 1000 tak fordi du skrev!! Mit håb er nu på maks med alle de beskeder. Jeg har nu fået pillerne hjem og nøj nogle hestepiller..... Kommer med opdate på det når jeg er igang. Og til andre der har erfaring med dem... Kom hid og del jeres erfaringer med os andre!!!

Knus og kram

Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.