Hej
Her er så min beretning
torsdag d 19 nov 09 kl 18 går min slimprop, men det tager jeg nu ret stille og roligt da det jo ikke nødvendigvis betyder at man skal føde snart.
Fredag morgen d 20 nov 09 kl 06 vågner jeg og kan konstatere at mit vand er gået. Jeg er "kun" 36+6 og ligger mig derfor ned, da min jordmor har sagt at det skulle man hvis man ikke var 37+0 eller længere. Ringer til FG og de vil selvfølgelig gerne se mig, men siger at jeg bare skal tage det stille og roligt, og at jeg gerne må gå lidt rund. Jeg ringer også til min mor, som starter bilen. Hun bor i Sønderborg, så der var lidt vej til Herlev.
Jeg ankommer til FG kl 07 sammen med en veninde som lynhurtigt kom da jeg ringede. Jeg bliver undersøgt, og er 1cm åben og JM konstatere at vandet er gået. Kl. 0730 er der vagtskifte og da JM går siger hun.."god fødselsdag"..og der går lige ligt for det går op for mig at jeg faktisk skal føde snart!
kl 09 bliver jeg igen undersøgt, og JM konstatere at livmordmund og hals er helt modnet, så de vil ligge et ve drop, da jeg ingen veer har på nuværende tidspunkt. Jeg får lov til at vente med ve droppet til min mor kommer.
Min mor lander omkring kl 11.
Ve droppet sættes igang kl 1130.
Kl 12 begynder veerne og de kommer med pænt kraft og styrke.
kl 14 er der 2min mellem veerne.
kl 1445 bestilles epidural og jeg er der 3cm åben.
kl 1515 afbestilles epidural da jeg er 10cm åben. tak for kaffe 7cm på en halv time..av altså!
kl1525 får pressetrang og får lov til at presse.
kl1530 vagtskifte!
kl 1600 fødes den dejligeste lille prinsesse. 50cm og 3308g
Så en hurtig fødsel på ca 4 timer, jeg har vist været heldig.
hun er født i 36+6 dvs 8 timer før jeg ville ha været i 37+0 og derfor betegnes som for tidligt født. Vi var derfor indlagt i 6dage, da de skulle holde ekstra øje med hendes vægt. Selvom hun havde en flot fødselsvægt, så er der åbentbart andre restraktioner når man er født for tidligt, også selvom det kun er 8timer.
vi har så lige været indlagt igen, weekenden over, da amningen ikke fungede optimalt, men det var vi vist fået styr på, så det er dejligt.
Tak for at du læste med så langt
Kram Dea som elsker sin nye tilværelse