Livia´s vej til verden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.774 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. december 2009

forår

Hej

Her er så min beretning

torsdag d 19 nov 09 kl 18 går min slimprop, men det tager jeg nu ret stille og roligt da det jo ikke nødvendigvis betyder at man skal føde snart.

Fredag morgen d 20 nov 09 kl 06 vågner jeg og kan konstatere at mit vand er gået. Jeg er "kun" 36+6 og ligger mig derfor ned, da min jordmor har sagt at det skulle man hvis man ikke var 37+0 eller længere. Ringer til FG og de vil selvfølgelig gerne se mig, men siger at jeg bare skal tage det stille og roligt, og at jeg gerne må gå lidt rund. Jeg ringer også til min mor, som starter bilen. Hun bor i Sønderborg, så der var lidt vej til Herlev.

Jeg ankommer til FG kl 07 sammen med en veninde som lynhurtigt kom da jeg ringede. Jeg bliver undersøgt, og er 1cm åben og JM konstatere at vandet er gået. Kl. 0730 er der vagtskifte og da JM går siger hun.."god fødselsdag"..og der går lige ligt for det går op for mig at jeg faktisk skal føde snart!

kl 09 bliver jeg igen undersøgt, og JM konstatere at livmordmund og hals er helt modnet, så de vil ligge et ve drop, da jeg ingen veer har på nuværende tidspunkt. Jeg får lov til at vente med ve droppet til min mor kommer.

Min mor lander omkring kl 11.

Ve droppet sættes igang kl 1130.

Kl 12 begynder veerne og de kommer med pænt kraft og styrke.

kl 14 er der 2min mellem veerne.

kl 1445 bestilles epidural og jeg er der 3cm åben.

kl 1515 afbestilles epidural da jeg er 10cm åben. tak for kaffe 7cm på en halv time..av altså!

kl1525 får pressetrang og får lov til at presse.

kl1530 vagtskifte!

kl 1600 fødes den dejligeste lille prinsesse. 50cm og 3308g

Så en hurtig fødsel på ca 4 timer, jeg har vist været heldig.

hun er født i 36+6 dvs 8 timer før jeg ville ha været i 37+0 og derfor betegnes som for tidligt født. Vi var derfor indlagt i 6dage, da de skulle holde ekstra øje med hendes vægt. Selvom hun havde en flot fødselsvægt, så er der åbentbart andre restraktioner når man er født for tidligt, også selvom det kun er 8timer.

vi har så lige været indlagt igen, weekenden over, da amningen ikke fungede optimalt, men det var vi vist fået styr på, så det er dejligt.

Tak for at du læste med så langt

Kram Dea som elsker sin nye tilværelse

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2009

lillemunk

Kæmpe stort tilltkke med den lille fine prinsesse

Anmeld

2. december 2009

Mama3

stort tillykke hvor er hun bare fin

Anmeld

2. december 2009

4kløver

Tillykke med hende.. hun er dejlig ud

Anmeld

2. december 2009

Mathilde

Stort tillykke med din lille prinsesse hvor ser hun dejlig ud! Sikke en hurtig fødsel! Det kan nu også gå for stærkt...

Anmeld

2. december 2009

forår

Mathilde skriver:

Stort tillykke med din lille prinsesse hvor ser hun dejlig ud! Sikke en hurtig fødsel! Det kan nu også gå for stærkt...

Ja det gik ret hurtigt. Jeg føler ikke at det er gået for stærkt, men stærkt det gik det.

De sagde osse til mig at hvis jeg skulle ha flere børn, så skulle jeg komme ind ved det aller første tegn, da det nok ville gå rigtigt hurtigt anden gang...crazy

Anmeld

2. december 2009

N&J

Et stort tillykke og hvor er hun bare dejlig.. 

Anmeld

2. december 2009

Pige2009

ja et tillykke her fra mig og Laura også, selvom vi nok har sagt det et par gange før

Knus Linda

Anmeld

2. december 2009

Lone Jakobsen

nej hvor er hun dejlig, og sikke en super fødsel. stort tillykke

Anmeld

2. december 2009

lulle1985

stort tillykke med den søde lille pige, hvor er hun dog dejlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.