Ny-renlig og dagpleje???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.351 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. april 2008

Honningblomst

Hej piger.
Har lige brug for et råd eller en mening....
Begge mine de store blev renlige fra den ene dag til den anden i en ferie, så det var jo nemt.
Men min mindste-mand er holdt op med at bruge ble herhjemme i hvert fald, for ved ikke om jeg kan bede mine dagplejer om at tisse med ham. Han siger selv til, men jeg hjælper ham også og minder ham om det. Ved ikke om det er for besværligt..lige nu har hun kun to børn og nogen gange et gæstebarn...hvad mener I??
Om natten holder han sig også tør nu og tisser på toilet, så synes jo det er synd ikke at køre det igennem nu, hvor han faktisk viser tegn på at være klar.
Hvordan har i gjort det??
Knus Eva og Konrad-bøllen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2008

Pia.

selvfølgelig kan du det.... Mads er også helt renlig her hjemme og børnehaven er med på idéen om at smide bleen på ham, men desværre siger han ikke til der over... så han bruger for det meste ble der over.... - men hvis de "gad" spørge ham og huske at få ham på toilettet så tror jeg også han kunne smide den der, syntes det er synd han skal holde sig der over....... men nu her hvor de strejker så vender han sig jo til ikke at have den på hele dagen, han får den dog stadig på om natten....

så her er ingen gode råd men du har da en super dagplejer som ikke har så mange børn, hun vil da sikkert gerne hjælpe dig... bare af med den ble når de vil, det samme gjorde vi med Mads.

En anden ting laver Konrad pølser på toilettet ????

Knus Pia(H)

Anmeld

22. april 2008

Honningblomst

Ja, vil høre hende ad....inden jul var han klar, men det var jeg vidst ikke...kræver jo lidt tid og overskud, men nu er det nu.
Ja, han vil gerne prutte på toilettet, meget modsat de to store som fik ble på lang tid efter det var renlige...
Og ja, bare de børnehaver dog ville gøre det lidt ekstra...de kunne jo feks tisse med de små en gang i timen, så var der sikkert også flere der ville blive renlige.:S
Knus...og tak for svar...(H)

Anmeld

22. april 2008

Pia.

jeg har faktisk tænkt mig at tage det op... især nu efter de får de små... men det er som om de føler det er alt for besværligt at skulle tisse med dem, men vi går en god tid i møde så der er jo ikke så meget tøj der skal af og på....

Hmmm... lidt synd når de virkelig gerne vil, for det er nu det skal tages, de gloede nærmest mærkeligt på mig og sagde er det ikke lidt tidligt at tage den af !!! NEJ sagde jeg... det er nu kan er klar....

Knus Pia, som håber Mads så kan blive helt renlig i sommerferien og vende tilbage og kunne klare at holde sig lidt og selv sige til.... men svært at sige til hvis det er svært at blive hørt...

Anmeld

22. april 2008

Honningblomst

Ja, det er nemlig det...hvis ikke der bliver lyttet eller set signaler fra barnet...og selvfølgelig er de klar selvom de kun lige er to år...men ja, de skal gode at gøre noget for det, men det tror jeg nu godt kan lade sig gøre, HVIS de vil..
Glæder mig til at høre hvad de siger...
Knus knus...:)

Anmeld

22. april 2008

Pia.

Eva forresten en helt anden ting... har du ikke en god frisør du vil anbefale i nærheden.... vil gerne have mit hår ordnet torsdag ;) skal ud fredag og trænger til der skal ske noget nyt, ringede til to i sakskøbing, men de kunne først i næste uge, eller den ene kunne lade deres nye elev "prøve" hmmm nej tak 8( - det tør jeg ikke....

Anmeld

23. april 2008

Monique

Selvfølgelig kan du bede din dagpleje om det.
Da josephine gik i dagpleje var det hendes dagplejemor der gjorde hende renlig hvilket jo var super lækkert :D

Anmeld

23. april 2008

SaNiNa

min kærestes mor er dagplejer og hun potter tisser alt tid med børnene når de kommer ind efter de har sovet det er ikke hos alle der kommer noget men så bliver de vænet til det... og de hygger sig på badeværelset...

Så syntes sagtes du kan sige det til jeres dagplejer... Tror da heller ikke det vil være noget problem for hende når hun kun har 2 børn plus minus et gæstebarn.

Sanne

Anmeld

23. april 2008

smokie

Hej selvfølgelig kan du bede din dagplejemor om det jeg er dagplejemor selv og jo vi skal potte træne med børnene hvis de er klar så god fornøjelse:)

Anmeld

23. april 2008

Honningblomst

Tak for alle jeres svar..Konrad skal i dp i morgen og så vil jeg høre hende ad...er bare så bange for at være for krævende, ved jo at der er noget at se til som dp.
men nu prøver jeg og så må vi se hvad hun siger...dog bruger han ikke potte, men sidder bare på et almindeligt toilet, men det er vel også ok??
knus og tak..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.