sove på siden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.082 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. december 2009

trisse

hej

hvad er jeres mening og erfaring med at ligge jeres babyer på siden når de skal sove?

jeg ved at sundhedsplejersken siger at de skal ligge på ryggen. men min egen mor mener at det er godt at ligge dem på siden, da de nemmere kan bøvse.. jeg har prøvet det og min lille pige (1 måned gammel) sover også meget hurtigere og mindre uroligt..

venlig hilsen kathrine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2009

Rikke, Liam & Linus

De siger jo ellers at man ikke må lade dem ligge på siden, da de kan glide om på maven i søvnen når de er så små.

Og så er reglen jo at man skal lade dem ligge på ryggen indtil de selv kan vende sig i søvne uden problemer.

Men hvis du holder øje med hende og skifter side, så hovedet ikke bliver fladt, gør det vel ikke så meget at hun sover på siden.

Men jeg er jo ikke ekspert

Anmeld

1. december 2009

bette

mikkel har altid lagt på siden når han blev lagt til at sove.. jeg bryder mig ikke om at han skulle sove på rygge..så det blev siden.. og det har fungeret super..

idag ligger han som han selv vil.. men da han ikke kunne vende sig sådan rigtig da lagde han altid skiftevis på den ene side og den anden..

Anmeld

1. december 2009

Valle81

hej

hvad er jeres mening og erfaring med at ligge jeres babyer på siden når de skal sove?

jeg ved at sundhedsplejersken siger at de skal ligge på ryggen. men min egen mor mener at det er godt at ligge dem på siden, da de nemmere kan bøvse.. jeg har prøvet det og min lille pige (1 måned gammel) sover også meget hurtigere og mindre uroligt..

venlig hilsen kathrine

Min datter har skiftevis sovet på den ene side,så på ryggen og så på den anden side, både i vugge, seng og i barnevogn. Hun har altid sovet bedst på siden også.

Synes man skal gøre det man har det bedst med og det der virker for ens barn. Men det er nok ikke den bedste anbefaling:0)

Anmeld

1. december 2009

Camilla_a

Mine drenge har altid sovet på siden da de var små, de kunne ikke rigtig falde i søvn på ryggen og sov også rigtig dårlig. Kunne også bedst li de sov sådan da de bedre kunne gylpe hvis de nu skulle det.

Jeg tor du skal gøre som du selv finder bedst

Anmeld

1. december 2009

Knudsen

Oskar på snart 4 mdr, har altid sovet på siden.. Han gylpede meget som helt lille og jeg kunne ikke lide tanken om at han skulle sove på ryggen.. Hans mave driller også lidt indimellem og har meget luft i maven og der hjælper det at han sover på siden frem for ryggen.

Han sover idag klart bedst på siden (skifter imellem siderne hver gang) Han har aldrig været ved at rulle om på maven, men ruller indimellem om på ryggen og vågner derved..

Jeg har rullet et par voksen dynebetræk sammen og lagt det i hver side i hans vugge, så han ikke dratter om på maven eller ryggen. I barnevognen kan jeg holde ham på siden i vores duniduo pose (voksipose).

Anmeld

1. december 2009

Cris

Jeg synes også, at de sover bedre på siden   Med min stor turde jeg ikke rigtigt noget som helst med søvn. Men nu med nr2 har jeg prøvet på siden og han sover meget godt! Men jeg har læst, at problemet er, at de kan pludseligt rulle helt forkert på næsen og det er skidt. Så jeg lægger ham nogle gange halv på maven men jeg putter en rullet stofble ved maven, så han kan ikke rulle videre ved uheld. Han sover alligevel i liften om dagen så der er ikke så meget plads, men just in case gør jeg det 

Anmeld

2. december 2009

Mca<3

Mine bø'rn har altid sovet på siden ,,  De sover bedst sådan og er aldrig trillet om på maven ,, Bryder mig ikke om tanken om at de kan få deres gylp galt i halsen .

Anmeld

19. december 2009

Mortil2-87

ligger engang imellem min datter på siden ,. Men ikk særlig tit,. Har hørt det også har noget med vugge død og gøre at de skal ligges på ryggen ,,. Men så længe man har tjek på det og ser til sit barn, så sker der vel ikk så meget .. ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.