Vugge eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.960 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. november 2009

Mathilde & Frederikkesmor

Det er jo en jungle med alt det babyudstyr man efterhånden kan få... Dog kommer vi ikke helt udenom, at babys seng (de første mange måneder) er et stort fokuspunkt herhjemme

Da vi fik vores datter for 5 år siden, havde vi ingen vugge - hun sov simpelthen i sin lift indtil hun var stor nok til at sove i tremmesengen....Dog bestød det også at vi flere gange om natten var nødt til at tage hende op, hvis hun var ked af det og sutten ikke kunne hjælpe. Tænker nu, at det muligvis er mere smart med en vugge, man kan vugge blidt med ind imellem? Børn plejer jo at falde til ro når de bliver vugget lidt - hvad enten det er i armen på mor/far eller det er i en vugge....

Nogle der har lidt erfaringer???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2009

Lise

Jeg har ikke så mange erfaringer - måske mest med hvad jeg ikke vil gøre igen, og så har jeg en ide om hvad jeg vil gøre anderledes næste gang.

Til vores første søn købte vi en Stokke seng, som jo starter ud som en meget lille tremmeseng, som man gør større senere. Men han gad jo ikke ligge i den... så næstebabyen skal ikke sove i Stokkesengen. Og forhåbentlig heller ikke mellem mor og far, som den første kun gad - og stadig nu 2½ år efter helst vil.

SÅ vi har denne gang købt en Slyngevugge fra Natures Sway, og så hååååber jeg bare at det er lykken!  Synes den ser superduper hyggelig ud, den kan vugge, og så tror jeg på at den virker. Og det er jo et udmærket udgangspunkt. Håber også lillemand vil elske den.

Anmeld

29. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lise skriver:

Jeg har ikke så mange erfaringer - måske mest med hvad jeg ikke vil gøre igen, og så har jeg en ide om hvad jeg vil gøre anderledes næste gang.

Til vores første søn købte vi en Stokke seng, som jo starter ud som en meget lille tremmeseng, som man gør større senere. Men han gad jo ikke ligge i den... så næstebabyen skal ikke sove i Stokkesengen. Og forhåbentlig heller ikke mellem mor og far, som den første kun gad - og stadig nu 2½ år efter helst vil.

SÅ vi har denne gang købt en Slyngevugge fra Natures Sway, og så hååååber jeg bare at det er lykken!  Synes den ser superduper hyggelig ud, den kan vugge, og så tror jeg på at den virker. Og det er jo et udmærket udgangspunkt. Håber også lillemand vil elske den.

Vi skal også investere i en slyngevugge (mormor giver) - den ser bare så lækker ud!!! Og så kan den også fås i armygrøn nu, hvilket er lidt mere praktisk end den hvide model, synes jeg...

Anmeld

29. november 2009

Det lyder ret interessant med en slyngevugge - har dog aldrig hørt om sådan en, men vil straks prøve at google den  Det vil jeg bestemt lige prøve at undersøge på nettet.

Anmeld

29. november 2009

Ved ikke liiiige hvad der skete - var slet ikke færdig med at skrive, inden indlægget blev "trykt"

Som sagt lyder det rigtig interessant med en slyngevugge - har dog aldrig hørt om sådan en før, men vil prøve at google mig frem til den, og læse lidt om den.

Vores pige lå også imellem os indtil hun var 3 år..... Puha! Denne gang skal det bare være anderledes... Men alternativet dengang var en baby der skreg, skreg, skreg og skreg og atter skreg

Anmeld

29. november 2009

Sig mig, kan et passe at den skal hænge i loftet???

Anmeld

29. november 2009

mariamiss6

altså vi har jo familie-babyseng her... (dengang ungerne var den størrelse) men den var også lid for stor synes jeg, til at starte med, så vores børn har sovet i liften, til de kunne lægges i sengen....

jeg må indrømme at jeg gad ikke investere i en vugge.... ville bare bruge liften, i tremmesengen, og så hvis tremmesengen er for stor, når liften er for lille, så kan man få nogle meget tykke sengerende/sengeformindskere...

Anmeld

29. november 2009

Sjl-msl-Mkl

Her hjemme købte vi en trammeseng, og så købte jeg en bamse fra kaloo som har et svagt lys i maven - sådan at barnet ikke ligger i helt mørke. Jeg lagde altid min datter i svøb når jeg puttede hende, sådan følte hun sig tryg og hun mærkede ikke at sengen var stor.

Anmeld

29. november 2009

JonTri

Vi brugte liften, men overvejer om vi næste gang skal ha en vugge, da vores barn var meget... hmmm... temperamentfuld.

Man kan desuden købe en seng/vugge man kan regulere i højden og så slå den ene side ned på - på den måde ligger baby tæt ved en og man skal ikke bakse rundt om natten.

Overvejde også slynge til min dreng, men han gik helt amok da han kom i en normal slynge, så jeg ville se om det er et slyngebarn, der ligger i maven.

Anmeld

29. november 2009

LinLin

Af hensyn til fx motorik og sprog er det rigtigt godt at gynge og svinge rundt med sine børn! Det væske man har i ørerne skal gerne skvulpes rundt, så en vugge er et rigtigt godt sted at starte med det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.