Svømmehal nyfødt ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.583 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. november 2009

engel24

Min søn er nu snrt en måned, jeg har i planer om at tage ham med i svømmehal, hvornår må man det? .. han kan endnu ikke styre sin hals selv, er det så en god ide eller en dårlig ide at tage ham med allerede nu??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2009

Halbschön

engel24 skriver:

Min søn er nu snrt en måned, jeg har i planer om at tage ham med i svømmehal, hvornår må man det? .. han kan endnu ikke styre sin hals selv, er det så en god ide eller en dårlig ide at tage ham med allerede nu??

Flere steder anbefaler at barnet skal veje over 5kg og moderen har været til 8 ugers undersøgelse for at forhindre evt underlivsinfektion... Min søn er 6 uger og jeg vil meget gerne ha ham med i vandet, men venter til efter de 8 uger.. han vejer 6,5kg, så vægten er ikke noget problem..

Knus

Anmeld

29. november 2009

BetonSlotsPrinsesserne

engel24 skriver:

Jeg mener jeg fik at vide at man først må efter den 8 ugers undersøgelse..

Anmeld

29. november 2009

Mikkelmusen

jeg kender flere steder der siger fra 3 mdr.

Anmeld

29. november 2009

SaNiNa

min sp sagde når de jeres 5kg og læge siger go for.

Anmeld

29. november 2009

mortil(nichlasogmathias)

den lille skal være 3 mdr.

Anmeld

29. november 2009

N&J

Det her var hvad jeg forholdte mig til:

START PÅ BABYSVØMNING:
Som en tommelfingerregel bør barnet have en vægt på 4 kg., og navlen skal være lægt. I Esbjerg kan barnet med fordel starte som 14 dage gammel, hvis barnet ellers er frisk, sund, og født til tiden.

Hos kuvøsebørn venter man de antal uger eller måneder barnet er født for tidligt. Barnet skal også have lidt sul på kroppen i form af underhudsfedt, for på den måde at kunne holde på varmen. Er man i tvivl, bør man tale med sin læge, inden man begynder til babysvømning.Det anbefales, at moderen venter med at gå i bassinet indtil blødningen er slut efter forløsningen, hvilket normalt sker efter 6-8 uger.

Husk ved første besøg til babysvømning at give besked til instruktørerne i vandet, så I får den nødvendige hjælp og undervisning fra start.

Anmeld

29. november 2009

N&J

NikitasMoar skriver:

Det her var hvad jeg forholdte mig til:

START PÅ BABYSVØMNING:
Som en tommelfingerregel bør barnet have en vægt på 4 kg., og navlen skal være lægt. I Esbjerg kan barnet med fordel starte som 14 dage gammel, hvis barnet ellers er frisk, sund, og født til tiden.

Hos kuvøsebørn venter man de antal uger eller måneder barnet er født for tidligt. Barnet skal også have lidt sul på kroppen i form af underhudsfedt, for på den måde at kunne holde på varmen. Er man i tvivl, bør man tale med sin læge, inden man begynder til babysvømning.Det anbefales, at moderen venter med at gå i bassinet indtil blødningen er slut efter forløsningen, hvilket normalt sker efter 6-8 uger.

Husk ved første besøg til babysvømning at give besked til instruktørerne i vandet, så I får den nødvendige hjælp og undervisning fra start.

Jeg var afsted da Nikita var 1mdr. gammel, og det gik nu fint.. 

Anmeld

29. november 2009

Mussen2

Jeg begyndte med min datter, da hun var omkring 8 uger. Det er fint at have været til lægen til efterfødselstjek så lægen siger god for det og så passer det med at man højst sandsynlig er holdt op med at bløde helt der.

Det betyder ikke rigtig noget at de ikke selv kan holde hovedet, man støtter dem bare i vandet.

God fornøjelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.