ja, nu er bette manden jo snart en måned, så er det vel også på tide med en beretning.
men der er jo så meget at lave når man har en lille baby i armene hele tiden, så der har ikke lige været så meget tid, men her kommer den.. det skal lige siges jeg havde termin den 3 november.
det hele startede søndag den 1 november ved en 6 tiden, hvor jeg sidder ved min computer og venter på aftensmaden og pludselig lyder der sådan et duk eller blop sådan ligesom, og da jeg så rejser mig for at gå på toilettet går vandet. Og så kom jeg jo helt op og køre, fordi ENDELIG skete der noget!
så jeg snakkede med min mor, og hun sagde at jeg skulle ringe til fg, så det gjorde jeg, og de sagde at hvis jeg ikke fik veer inden, skulle jeg komme næste dag klokken 9.00 og blive sat igang. Aftenen gik og der var ikke rigtig tegn på noget og ved en 12 tiden, begynder jeg at få sådan lidt muren i maven. jeg beslutter mig for at gå i seng, men da jeg kommer i seng, kan jeg ikke rigtig sove.. jeg vender og drejer mig og syntes det begynder at gøre mere og mere ondt. Jeg står op og vækker min mor, og siger at jeg altså tror jeg har veer, så hun står med op også går vi ud i stuen og begynder at tage tid på veerne, der er klokken omkring 2. Min mor ringer til fødegangen ved en 3 tiden og de siger at vi bare kan komme ind med det samme. Så mig i tøjet og ud i bilen. Da vi ankommer til fg er klokken ved at være 4 og vi bliver modtaget af en sød jordemor som viser os op på en stue, og der niver veerne altså godt, men jeg skulle vide bedere!
Hun undersøger mig og jeg er 6cm åben så jeg skulle bare vente! jeg begynder at få kvalme og kaster op et par gange, rigtig ubehageligt! og nu gør veerne virkelig ondt, omkring klokken 6 går veerne lidt i stå og der er jeg 8cm åben, så jeg får vedrop og det skal jeg ellers love for, at det fik veerne igang igen puha!!
Og klokken 11.00 er jeg 10cm åben og får lov til at presse, hvilken lettelse!!
men han var lidt svær at få ud, og efter et par forsøg lykkeds det og klokken 11.43 lå han på min mave, den dejligste lille dreng på 3000g og 50cm. Efter en fødsel på ca 12 timer rundt regnet..
OG HVOR ER DET BARE FANTASTISK AT BLIVE MOR!
Anmeld