For meget mælk..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.381 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. november 2009

Nybagt mor

Ja - ammer min nu 3 uger gamle søn, som har en gevaldig appetit. (har taget 1,5 kg på på 3 uger, så der ammes lystigt herhjemme...)

I starten var jeg oppe for at amme mange gange om natten, men nu er det ca 1 - højest 2 gange pr. nat.

Det har så resulteret i at sengen ofte er drivende våd, når jeg vågner op. Til trods for amme bh og dobbelt indlæg i hver bryst.

Har derfor nu investeret i en brystpumpe, men spørgsmålet er hvor meget jeg skal malke ud?

Mener - jeg vil jo ikke stimulere mælkeproduktionen yderligere?

Mange hilsner Christine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2009

Ox.

Jeg malkede ud hver gang hun havde spist, så det blev "tømt", men havde samme problem i starten, der var ikke meget jeg kunne gøre for ikke at vågne i en seng der var fyldt med mælk, så jeg lå på håndklæder de første par måneder.

Nu er hun snart 4 måneder, og nu er det ikke slemt mere

Anmeld

28. november 2009

Piger, har i set hvad i kan tjene på brystmælk!?!?!?

Anmeld

28. november 2009

Munder

Jeg ville ikke malke ud, hvis ikke det skal bruges, da du jo kun øger din mælkeproduktion på den måde 

Jeg havde selv samme problem i starten, men det regulerede sig stille og roligt i løbet af de første måneder. En god top med en stofble foldet sammen inden i, er mit bedste råd mod mælkevådt sengetøj.

Anmeld

29. november 2009

Mca<3

Du må endelig ikke malke ud så regulerer det sig aldrig   Det skal nok snart regulere sig selv , sådan er det altid i starten ..

Anmeld

29. november 2009

Cris

Wow! Det er godt nok lidt for så en lille baby! Det kan sagtens ændre sig, men det kan også være, at du har fået en sovetrold! Dejligt!

Du kan sagtens pumpe lidt. Ikke for at tomme brystet, men bare for at tage presset i det. Du får meget info i ammenet.dk. Jeg har lært meget i denne hjemmeside. Der er masser af "wiki" artikler, hvor de forklarer mange ting og man kan også skrive og spørge til de kloge

Anmeld

29. november 2009

Nybagt mor

Wow! Det er godt nok lidt for så en lille baby! Det kan sagtens ændre sig, men det kan også være, at du har fået en sovetrold! Dejligt!

Du kan sagtens pumpe lidt. Ikke for at tomme brystet, men bare for at tage presset i det. Du får meget info i ammenet.dk. Jeg har lært meget i denne hjemmeside. Der er masser af "wiki" artikler, hvor de forklarer mange ting og man kan også skrive og spørge til de kloge

Tag ikke fejl - han er 3 uger gammel og vejer 6 kg - har taget 1,5 kg på siden fødslen...

Har allerede købt mig en brystpumpe over nettet - og vil prøve at bruge den mindst muligt - men tror den bliver rar at have når det er allerværst - for så er de altså sprængfarlige 

Anmeld

29. november 2009

Cris

Nybagt mor skriver:

Tag ikke fejl - han er 3 uger gammel og vejer 6 kg - har taget 1,5 kg på siden fødslen...

Har allerede købt mig en brystpumpe over nettet - og vil prøve at bruge den mindst muligt - men tror den bliver rar at have når det er allerværst - for så er de altså sprængfarlige 

Ja, det kan være at han er en stor basse   Men han er stadig kun 3 uger gamle. Meget tit så nogle små babier våger ikke kun pga sult, men også pga kontakt. De søger trygheden og de søger mor. Men der er nogle som er fra fødslen gode til at sove. Min første søn har aldrig været og meget tit har jeg ammet ham op til 5 gange om natten! Han våger stadig selv om han er næsten to. Han vågner bare og man skal lige trøste ham og så sover han videre. Han har aldrig været god til at sove i gennem. Jeg har også en baby på snart 6 uger nu og han ammer ca 3 gange om natten. Det er måske meget normalt (mellem 2 og 4 gange) Så hvis din lille trold bliver ved med at kun vågne 1 gang, så kan du være en lykkelige ikke-træt mor!!!!   Men du kan sagtens pumpe lidt, faktisk, hvis jeg være dig, ville jeg pumpe noget ekstra. Det vil give problemmer efter et styk tid, hvis du ikke ammer i mange timer. Efter et par måneder tilpasser sig produktionen til din baby og det kunne være, at det går galt på det tidspunkt og du skal amme rigtigt meget igen for at sætte produktionen igang for de der tigerspring der kommer. Så bare rolig og pump, når du synes, der er for meget mælk og det hele skal nok komme på plads

Anmeld

30. november 2009

Mathilde

Jeg havde også for meget mælk i starten og min sp sagde, at jeg endelig ikke måtte malke ud...det ville bare resultere i endnu mere mælk...

Jeg blev rådet til at massere mine bryser under den varme bruser for at undgå spændinger og hårde knuder i brystet. Min mælkeproduktion har med tiden tilpasset sig

Anmeld

13. december 2009

Mikkelmusen

Nu kommer jeg nok til at lyde sur, men hver glad for at du HAR mælk

jeg misunder dig, og ville ønske at jeg havde kunne amme mine børn længere end 5-8 uger.

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.