Meget nervøs for missed abortion :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.990 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. november 2009

CamillaT89

Jeg er så bekymret for, at jeg render rundt med/ kommer til at rende rundt med et foster, som ikke lever - uden at være bevidst for det. Jeg er i 4+2, så det er meget nyt, og jeg har fundet ud af det forholdsvist hurtigt, så nu går bekymringen bare på, at det kan være, at graviditeten ikke holder ved, og at jeg vil miste, hvad jeg allerede er blevet så glad for. Andre i samme situation? - Og hvor stor er risikoen for at den såkaldte missed abortion finder sted??

- Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2009

Valle81

Hejsa.

Vil bare sige at alle er nervæse for at miste den første tid og nok indtil man er ovre uge 12. Det er jo helt naturligt.

Vil bare sige, at når man mister, så sker det jo fordi at der er noget galt med fosteret, og når man mister, så skal man jo faktisk være glad for at ens krop selv kan klare det.

Har selv mistet i uge 8 og det var meget hårdt, men vendte det til positivt at min krop selv kunne sortere "det syge foster" fra. Det havde været endnu mere hårdt at komme til NF scanning og få at vide at noget var helt galt.

Ved godt det nok ikke er megen trøst.

Jeg ønsker dig alt held og lykke og håber selvfølgelig at alt går som det skal være:0)

Christina, som blev gravid lidt over en måned efter vi mistede og er nu 24+4:0) Har en datter i forvejen som snart er 6 år:0)

Anmeld

27. november 2009

CamillaT89

Det hjalp ikke helt så meget igen Ved du hvor stor risikoen er?

Men mange tak for svar, og held og lykke til dig og din graviditet også

Anmeld

27. november 2009

Valle81

ct skriver:

Det hjalp ikke helt så meget igen Ved du hvor stor risikoen er?

Men mange tak for svar, og held og lykke til dig og din graviditet også

Nej det ved jeg deværre ikke, men det tror jeg bestemt du kan google dig til.

Christina

Anmeld

27. november 2009

CamillaT89

Det må jeg lige prøve Tak for hjælpen..

Anmeld

27. november 2009

Tvilling

Så vidt jeg ved er der ikke sat pct på risiko for abort. Man der kan være mange faktorer. Er moren kronisk syg, overvægtig, misbruger eksempel vis kan der være en øget risiko. Det er det eneste jeg ved. Og har der tidligere været aborter før. Men tro mig MANGE gravide har været igennem det du går igennem. INCL mig selv. Det har været lange uger. Jeg har været så heldig at få 2 trygheds scanninger en i uge 6 og en uge 8 pga jeg er stofskifte syg og overvægtig. Men jeg tror ikke der findes noget sådanne beroligende ord, andet end nyd du er gravid. Trods alle de ting der kan følge med og som valle skriver hvis fostret ikke er stærkt nok, vælger naturen abort. Jeg er endnu ikke selv HELT i zone sikker... Skal til NF på torsdag og er MEGET spændt / nervøs

Knuz Tvilling 11+5

Anmeld

28. november 2009

CamillaT89

Hej Tvilling

Jeg håber, at scanningen går godt, så pøj pøj med det

Dét hjalp en lille smule, jeg er hverken misbruger eller overvægtig, men jeg er ryger. Jeg har så indtil videre fået sat forbruget af cigaretter ned på 3 pr dag, og håber på helt at kunne stoppe med det. Det skal forhåbentlig nok gå det hele

Anmeld

28. november 2009

Vial

Jeg har hørt at hver 5. graviditet går til inden for de første 7 uger. Når du er i uge 7, kan du blive scannet. Er der hjerteblink er risikoen for at abortere kun 8 %.

Det er både godt og ondt med alle de statistikker, synes jeg. I princippet kan man ikke bruge det til en pind. Ingen kender fremtiden.

Følgende står dog på Hvidovre Hospitales hjemmeside:

Kvindens alder i år Risiko for abort i %
<19 13
20-24 11
25-29 12
30-34 15
35-39 25
40-44 50
Over 45 år 93

Anmeld

28. november 2009

lululupo

KaMa skriver:

Jeg har hørt at hver 5. graviditet går til inden for de første 7 uger. Når du er i uge 7, kan du blive scannet. Er der hjerteblink er risikoen for at abortere kun 8 %.

Det er både godt og ondt med alle de statistikker, synes jeg. I princippet kan man ikke bruge det til en pind. Ingen kender fremtiden. 

Det er helt korrekt, jeg har haft en mola graviditet før som først blev opdaget til nf, så derfor blev jeg skannet i uge 7 denne gang og wow så hjerteblink, gynækologen er ikk meget for % regning men han forsikrede mig om at det hele nok skulle gå, og ellers er det jo naturens egen vej......... Er sikker på du kan tage dig en god snak med din læge og få usikkerheden lidt på afveje, og bare prøve at være lykkelig istedet....

Det er helt korrekt, jeg har haft en mola graviditet før som først blev opdaget til nf, så derfor blev jeg skannet i uge 7 denne gang og wow så hjerteblink, gynækologen er ikk meget for % regning men han forsikrede mig om at det hele nok skulle gå, og ellers er det jo naturens egen vej......... Er sikker på du kan tage dig en god snak med din læge og få usikkerheden lidt på afveje, og bare prøve at være lykkelig istedet....

Anmeld

29. december 2009

Vial

Nøøøj hvor jeg forstå Camilla nu!

Er selv 4+1 i dag, og jeg er da skrækslagen for at miste det. Det skyldes nok også, at jeg de sidste dage har haft brunt udflåd i mere eller mindre grad. Så jeg har lige som fået lov at fornemme choket, når papiret ikke har den rigtige farve

Jeg havde helt glemt, at jeg tidligere havde svaret i tråden, og jeg kan med glæde konstatere, at med mine 31 år, så er risikoen ikke så stor.

Holder vejret til tryghedsscaning den 19. januar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.