LineD - FB og billeder!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.162 visninger
27 svar
0 synes godt om
26. november 2009

LineD

Hej alle i skønne skønne tøser!

Nu har jeg endelig et minut uden en baby i armene og nogenlunde friskhed til en update!

Først og fremmest, TUSIND tak for alle lykønskningerne! De varmer SÅ meget!

Min FB:

Det hele starter mandag d. 23 november omkring kl. 14, jeg synes jeg bliver ved med at have lændesmerter, men slår det hen og beslutter mig for at tage til graviditetssvømning kl 17.15, efter lidt svømning synes jeg dog jeg har det skidt og stadig med smerter i lænden så vælger at tage hjem, kl. er nu 19.00, på vej hjem i bilen kan jeg næsten ikke køre, hvert gearskift er et marathon i sig selv.

Kl. 19.45 når jeg endelig hjem og meddeler manden at jeg "tror jeg har veer", vi går bare og hygger og nyder det ikke er så slemt endnu... omkring kl. 21 varskoeer jeg jer herinde, og derefter tager smerterne til... de kommer nu også fortil, men er dog ikke så tætte på hinanden endnu, men ringer og snakker med FG, vi aftaler jeg kommer når jeg ikke kan mere...

Kl.01 d. 24 november ankommer vi til FG, jeg får kørt en kurve og bliver undersøgt, livmoderhalsen/munden er udslettet og jeg er 1 cm åben (hurra - NOT).

kl. 01.45 bliver jeg tilbudt lidt at sove på, samt varmepuder og får en stue.

kl. 03.50 er jeg nu så påvirket af smerter jeg ikke synes jeg kan være til! citat JM:"Line er stærkt smertepåvirket og grædende".
fra 03.50 til 05.15 er jeg under den varme bruser med nogenlunde effekt, men ryggen gør stadig sinsygt ondt.

Herefter får jeg lagt sterilvandspabler på lænden og endelig aftager smerterne og jeg opfanger nu også veerne fortil meget bedre, og kan bedre arbejde med det hele.

kl. 06.37 får jeg lagt epidural, og får herefter en god søvn.

kl. 10.10 bliver der sat en elektrode på manse, pga. meget sparsomt og grønligt fostervand, da der bliver prikket hul.

kl.11.30 får jeg stærkere og stærkere pressetrang. 5 cm åben.

kl. 11.45 er jeg 10 cm åben og må presse.

kl. 12.00 Manse ligger på min mave og skriger af mig.

----

Sådan alt i alt lyder det jo som en ok, nem fødsel, jeg synes den var utrolig hård, og trods lovning på at ryggen ingen problemer ville give, var netop ryggen grunden til de stærke ve smerter så tidligt i forløbet, samt medvirken til den laaaangsomme åbning af bækkenet.

Lille manse har det rigtig godt, og er en dejlig nem og punktlig dreng, med gode ammemåltider hver 3. time og udgifter herefter

Vi nyder ham utrolig meget, og Morten er den stolteste mand i verden lige i disse dage (Og JA de damer, Morten var med under HELE forløbet - Er meget stolt af ham, han kneb dog en del tårer i de momenter jeg havde mest ondt).

Jeg selv er idag på 3. dagen nogenlunde OK, har stærke lændesmerter, men ellers så har resten af mig det nogenlunde, jeg fik kun små rifter under fødslen, og skulle ikke syes...

Ved ikke hvad der mere er at berette, andet end han vejer 2820 og er 49 cm lang og forfærdelig dejlig

Her er lidt billeder:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2009

SaNiNa

Stort tillykke med ham, hvor er han bare kær.

din fødslen lyder til at have haft nogle rigtig hårde veer, men den glemmer du efter noget tid eller det vil jeg tro du gør det gjorde jeg. dine følelser for jers barn er så stærk at du helt sikker vil gå gemmen ild og vand.

endnu en gang tillykke med ham

Anmeld

26. november 2009

oo

MEGA STÆRKT gået af jer begge to!! og stort tillykke, ja man kan godt se Morten er ved at revne af stolthed på det sidste billede

Anmeld

26. november 2009

frk andreasen

hvor er han bare skøn den lille manse. sikke stolt far han har(kan tydelig ses på billedet)

knus tanja 23+4

Anmeld

26. november 2009

prettybutterfly

Tillykke tillykke!!!! Så blev det endeligt din tur, jeg ved du har glædet dig længe(har jeg ku læse mig til herinde) - men det kan jeg godt forstå for det gør jeg også(har 2½ uge til termin og kan heller ik vente længere).

Men han ser rigtig dejlig og lækker ud ihvert fald. Og godt fødslen fik så godt selvom det lyder som om det trak lidt ud! Modigt at tage til det svømning om mandagen!!!!!

Knus og kram fra Mona

Anmeld

26. november 2009

FrkT

Kæft hvor er han da bare fantastisk skøn og smuk, søde. Det har I gjort godt!

Og ja, Morten er godt nok stolt. Han ser jo helt forelsket ud, så stolt er han

Ked at din ryg skulle volde dig så mange smerter under fødslen. Håber den snart bliver god igen. Og er sikker på du trods alt synes lille junior var alle de slemme smerter værd

Ihhhh jeg kan slet ikke vente med at se ham... han er bare så skøn!

Og mega flot klaret, Line!

Anmeld

26. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Dejlig beretning!!! Stort stort tillykke til jer begge to med den dejlige lille fyr

KH

Rosa

Anmeld

26. november 2009

FrkC

Dejlig læsning  

Endnu engang stort tillykke med jeres lille guldklump..

Anmeld

26. november 2009

CarinaSB

Nåårh hvor er han dog dejlig

Anmeld

26. november 2009

Mira0911

Et stort tillykke med prinsen... Var det ikke også rart at Morten var med under hele forløbet?

Super flot FB og gode billeder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.