De runde kager! - Jeres bedste fifs og kneb :) plz

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.578 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - jeg har besluttet mig for at der skal være 2 runde lagkager til min fødselsdag.

Den ene skal være 'othello-agtig' og den anden skal være choko/banan (med marzarin bund i bunden men ikke siderne) agtig.

Men de skal være runde, som de der mariehøns og sådan.

Så er det jeg tænker:

Bunde, er det runde bunde I bruger?

Lapper I over og bruger stykker af bunde?

Når I vender dem ud, hvordan undgår I at den falder sammen?

Lader I dem stå og sætte sig, i køleskabet, før I vender dem ud?

Hvor stor en skål bruger I?

Kort sagt, jeg har simpelthen brug for at blvie holdt lidt i hånden... (har kigget på trin for trin), så det er fifs det gælder

På forhånd taaaaaaaak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

mariamiss6

Yo!

1. Jeg tror på de lader kagen hvile i køleskabet efter den er lagt sammen, 1 døgns tid, så skulle den gerne have sat sig så den er holdbar nok.

2. De fleste har vidst bare brugt de runde købe-lagkage bunde.

3. at vende den ud, er vel bare at lægge et spækbrædt, eller andet fladt oven på skålen, og så vende hurtigt....

4. Hmmmm en almindelig stor skål??? hehe sådan en man lige laver kold kartoffelsalat i, til 10 mennesker, mon ikke det er stort nok??? eller man kan sige at hullet i skålen skal svare ca. til en lagkagebund???

5. Tænker at når man for ekselmpel lægger den første bund, og derefter fyld, så skal fyldet gå til under kanten af bunden, sådan at når du lægger den næste bund i, så overlapper siderne en lille smule.... eller lyder det helt tåbeligt???

Anmeld

25. november 2009

mor_sabina

Zafir skriver:

Altså - jeg har besluttet mig for at der skal være 2 runde lagkager til min fødselsdag.

Den ene skal være 'othello-agtig' og den anden skal være choko/banan (med marzarin bund i bunden men ikke siderne) agtig.

Men de skal være runde, som de der mariehøns og sådan.

Så er det jeg tænker:

Bunde, er det runde bunde I bruger?

Lapper I over og bruger stykker af bunde?

Når I vender dem ud, hvordan undgår I at den falder sammen?

Lader I dem stå og sætte sig, i køleskabet, før I vender dem ud?

Hvor stor en skål bruger I?

Kort sagt, jeg har simpelthen brug for at blvie holdt lidt i hånden... (har kigget på trin for trin), så det er fifs det gælder

På forhånd taaaaaaaak

Uha sikke mange spørgsmål, må se om jeg kan hjælpe dig med et par stykker trods det at jeg ikke er prof

Jeg bruger færdige købebundt () og en skål hvor bunden er rund (margrethe skåle kan varmt anbefales) og så vidt muligt klipper jeg bundene til så de ikke knækker men det siges at der max må være 3 lag fyld!? Plastikpose i først, bund så fyld osv. trykkes godt, og så i køleskabet. Der skal den stå et par timer og du kan mærke på den når den bliver fast så vender du den ud hvor du vil have den og så er den ellers klar til at bliver smurt op.

Jeg er ikke just en ørn til det med at smøre, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe dig med den del af processen

Rigtig meget held og lykke jeg håber du kan bruge det.

Anmeld

25. november 2009

Moderator

Jeg tænkte på at bage en stor kage og så skære de bunde ud af den jeg ville få brug for... mmmm...

Også tænkte jeg at jeg ville lave en prop-bund i bunden, så den har noget at stå på...

Anmeld

25. november 2009

Moderator

mor_sabina skriver:

Uha sikke mange spørgsmål, må se om jeg kan hjælpe dig med et par stykker trods det at jeg ikke er prof

Jeg bruger færdige købebundt () og en skål hvor bunden er rund (margrethe skåle kan varmt anbefales) og så vidt muligt klipper jeg bundene til så de ikke knækker men det siges at der max må være 3 lag fyld!? Plastikpose i først, bund så fyld osv. trykkes godt, og så i køleskabet. Der skal den stå et par timer og du kan mærke på den når den bliver fast så vender du den ud hvor du vil have den og så er den ellers klar til at bliver smurt op.

Jeg er ikke just en ørn til det med at smøre, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe dig med den del af processen

Rigtig meget held og lykke jeg håber du kan bruge det.

AHA!!! Den med plastikposen. Den havde jeg ikke lige luret. Hvorfor max 3 lag?

Skal man ikke lave en slags kage-skal og inde i den lave bunde???... hmmm...

Anmeld

25. november 2009

mor_sabina

Zafir skriver:

AHA!!! Den med plastikposen. Den havde jeg ikke lige luret. Hvorfor max 3 lag?

Skal man ikke lave en slags kage-skal og inde i den lave bunde???... hmmm...

Det var en toturial jeg så hvor hun sagde hun max lavede 3 lag!? Men synes ihvertfald den bliver flottest hvis man laver 3 for ellers er det svært at lave den høj nok da man jo ikke kan komme uendeligt fyld i hvert lag.

Altså har set at HeidiGotske havde lavet en hvor hun ikke havde skåret den første bund til men bare lagt den ned så den tog for og på den måde bliver der næsten en skal rundt om. Jeg har undret mig over hvordan man smører når der er revner med fyld, kender du svaret på det? Måske netop derfor var det en god ide.

Anmeld

25. november 2009

Moderator

mor_sabina skriver:

Det var en toturial jeg så hvor hun sagde hun max lavede 3 lag!? Men synes ihvertfald den bliver flottest hvis man laver 3 for ellers er det svært at lave den høj nok da man jo ikke kan komme uendeligt fyld i hvert lag.

Altså har set at HeidiGotske havde lavet en hvor hun ikke havde skåret den første bund til men bare lagt den ned så den tog for og på den måde bliver der næsten en skal rundt om. Jeg har undret mig over hvordan man smører når der er revner med fyld, kender du svaret på det? Måske netop derfor var det en god ide.

Mmmm... Tutorial? PÅ youtube? eller en trin for trin herinde?

Anmeld

25. november 2009

mor_sabina

Zafir skriver:

Mmmm... Tutorial? PÅ youtube? eller en trin for trin herinde?

på you tube med de 3. lag og i kageklubbens billedgalleri på 1. side kan du se hvad jeg mener med den første bund der skal i

Anmeld

25. november 2009

Moderator

mor_sabina skriver:

på you tube med de 3. lag og i kageklubbens billedgalleri på 1. side kan du se hvad jeg mener med den første bund der skal i

AHa...!! Den vil jeg lige se

Anmeld

25. november 2009

mor_sabina

Zafir skriver:

AHa...!! Den vil jeg lige se

Han lige ledt efter den men kunne ikke finde den så måske er det noget jeg selv har digtet

Erd u rutet til runde kager?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.