Udtrapning af medicin inden graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. november 2009

Anja-musen

Hej med jer

Jeg er helt ny herinde, så jeg ved ikke om jeg gør det rigtigt. Ellers håber jeg I bærer over med mig 

Min kæreste og jeg går i baby-tanker, men eftersom jeg stadig får medicin mod depression kan vi ikke bare lige gå i gang med projektet. Jeg har været stabil rimelig længe efterhånden og har en tid med min læge i morgen til en samtale om hvor længe han forventer jeg skal blive på medicinen før jeg kan starte udtrapning.

Jeg er ret nervøs og spændt på hvad han siger og håber virkelig ikke der bliver snak om flere år.

Jeg tænkte på hvordan I andre har håndteret det med medicin og gravidtet? Er I trappet ud inden og i så fald hvordan er det gået?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

TbCp

Anja-musen skriver:

Hej med jer

Jeg er helt ny herinde, så jeg ved ikke om jeg gør det rigtigt. Ellers håber jeg I bærer over med mig 

Min kæreste og jeg går i baby-tanker, men eftersom jeg stadig får medicin mod depression kan vi ikke bare lige gå i gang med projektet. Jeg har været stabil rimelig længe efterhånden og har en tid med min læge i morgen til en samtale om hvor længe han forventer jeg skal blive på medicinen før jeg kan starte udtrapning.

Jeg er ret nervøs og spændt på hvad han siger og håber virkelig ikke der bliver snak om flere år.

Jeg tænkte på hvordan I andre har håndteret det med medicin og gravidtet? Er I trappet ud inden og i så fald hvordan er det gået?

Jeg forsøgte at trappe ud inden jeg blev gravid men det gik slet ikke og jeg blev meget deprimeret igen. Jeg fik så noget medicin som jeg måtte tage under graviditeten.der skulle dog lige holdes øje med min datter efter fødslen for at være sikker på hun ikke var påvirket af medicinen. Jeg tror det muligvis kunne have skadet mere hvis jeg havde været deprimeret gennem hele graviditeten.

Anmeld

10. december 2009

mettezz

Hej I to

Jeg står i lidt samme situation!

Jeg fik konstateret depressionn i september og ville ikke starte med medicin da jeg skulle giftes og starte projekt baby i oktober. jeg er dog ikke gravid endnu, men min psykolog og læge mener at jeg skal starte med medicinen.. Det vil jeg også gerne på en måde, men så jeg jeg måske stoppe projekt baby?

Anmeld

10. december 2009

Mira0911

Anja-musen skriver:

Hej med jer

Da vi havde i tankerne at vi ville have barn, skulle jeg kontakte min neurolog, da der skulle en samtale til... Jeg blev hverken doseret ned eller opi medicinen...

Jeg fik skam bare afvide, jeg skulle ringe, når jeg var blevet gravid...Jeg lavede ikke andet at bo ved siden af kummen under hele graviditeten...

Jeg helt automatisk, trappede jeg jo selv ud af medicinen... Hvilket ikke var godt for hverken mig eller barnet...

Jeg måtte ringe og høre hvad vi så skulle gøre... Jeg skulle prøve at få opløselig piller i stedet for.. Det gik da nogenlunde...

Sammenlagt i min graviditet, var jeg ca på medicin i 4 mdr... Jeg blev doseret meget op til fødslen, da de frygtede at der skulle ske det værste under fødslen... Gjorde der heldigvis ikke...

Håber da ikke din læge siger at du skal være på det i nogen år endnu...

Anmeld

10. december 2009

Kløver

Anja-musen skriver:

Hej med jer

Hej Anja

Har ikke selv trappet ud af depressionsmedicin, men min moster har, og dte gik rigtig fint, hun er nu højgravid og venter en lille bebs til feb/marts

Synes dte er godt du gør det i samråd med lægen, selv har jeg kun trappet ud af smertestillende medcin, nu hvor vi prøver, og tager kun mild medicin når det eryderst normalt, det er gået fint, selvom jeg betaler en pris for det, men ved jo der i sidste ende kommer noget dejligt ud af det hele.

Velkommen til herinde, og håber i finder ud af det

Anmeld

13. december 2009

Anja-musen

Tænkte det var på tide med en lille opdate 

Samtalen med lægen gik virkelig godt. Han var så positiv og forstående. Faktisk mente han godt jeg kunne starte nedtrapningen allerede nu. Jeg kunne ikke have fået en bedre besked!

Jeg har nu kørt på en mindre dosis i 2½ uge og indtil videre går det i hvert fald rigtig fint. Håber bare det fortsætter. Og så har jeg en ny tid hos lægen d. 6. januar hvor vi skal se hvordan det går. Hvis det går fint bliver jeg sat længere ned.

Så jeg er ret glad og positiv  Krydser fingre for det kommer til at gå fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.