(juni) hvor meget spiser og sover jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.261 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. november 2009

SaNiNa

Nicklas er 22 uger og sover og spiser så her

tidlig morgen 05.30-06.00: ammer 5 min

vi står helst op kl 08.00 nogen dag før hvis han er stået op kl 6 har han en lur ved en 7 tiden. hvor han så lige tager 2½ timer og skubber alt i løbet af dagen.

morgen 07.30-08.30: grød af 2 dl vand til morgen + han drikker mellem 10-40ml mme

sover til formiddag ved en 09 tiden alt fra 30min til 1½time

Middag11.30-12.30: gørd af 2 dl vand + lidt vand

sover til middag som regl kl 12 og for det meste 2½ time

eftermiddag15.00: frugtmos med lidt færdigblandet mme i + lidt vand (ikke alle dag han vil have noger her til eftermiddag)

eftermiddags lur ved en 16 tiden og han sover omkring 30 min

aften17.00-17.30: 3 store kartofler og 2 gulerødder eller bønner, blomkål, pastinak med mme i + 20-60ml mme

Bliver puttet til nat kl 19.00 og så ligger han lige og snakker og rubber færdig 15-30 min

aften/nat 22.00: ammer 5 min hvor han sover

sådan ser hvor dag ud i store træk.

hvordan ser jeres ud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2009

mor_sabina

Phillip er 7 måneder her til d. 4.

Han spiser virkelig godt og er begyndt at sove sådan nogenlunde, og så kan jeg i øvrigt lige prale med at han rejser sig på alle fire og står og vipper!

Jeg har skrevet mad på min liste og håber at få nogle gode ideer af i andre

Kl 5.30 kommer han over i vores seng og får lidt bryst og en lille flaske (ammer kun for at trappe stille ud af det da der næsten ikke er mere tilbage)

Kl. 7-7.30 Står vi op og går i bad.

Kl. ca.8 spiser vi morgenmad bestående af: Havregrød med kokosolie (mmm...) og bærmos eller øllebrød med mme og evt. pære el. æblemos. Mme i lille kop.

Kl. ca. 9 bliver han lagt til formiddags lur og sover mellem 1 ½- 2 ½ time.

Mellem 11.30-12.30 spiser vi frokost bestående af: Rugbrød med div. pålægger (leverpostej, torskerogn, makrel i tomat, smøreost, laksepaté og figenpålæg) og gnavegrønt (avokado,mandarin,agurk, kogt gulerod, tomat u. skind) Mme i lille kop.

Mellem 13-14 bliver han lagt til middagslur og sover mellem 1-2 timer

Ca. kl 16 spiser han lidt frugt (mandarin, banan, avocado) Mme i lille kop.

Kl. 18 spiser vi aftensmad bestående af: kogte grøntsager i små bidder (kartoffler, gulerødder, pastinak, broccoli, blomkål, jordskokker, aspagers) og han har et par gange smagt af vores mad sovs og kød og jeg har haft lavet kødboller af svinekød med gulerod og blomkål i. Mme af lille kop.

Mellem kl. 19-20 går vi i seng med en lille godnatsang.

Og så vågner han typisk en enkelt til to gange om natten og skal have lidt mælk for at kunne sove videre og nogle dage kommer han over i vores seng. Vi ekperimenterer i tiden med at sove på sofaen for at se om det forlænger hans søvn og det tyder på at den lille mand godt kunne tænke sig at være fri for mor og fars snorken. Så måske mor snart må indse at hun har en STOR dreng der snart vil sove på eget værelse

Anmeld

25. november 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Phillip er 7 måneder her til d. 4.

Han spiser virkelig godt og er begyndt at sove sådan nogenlunde, og så kan jeg i øvrigt lige prale med at han rejser sig på alle fire og står og vipper!

Jeg har skrevet mad på min liste og håber at få nogle gode ideer af i andre

Kl 5.30 kommer han over i vores seng og får lidt bryst og en lille flaske (ammer kun for at trappe stille ud af det da der næsten ikke er mere tilbage)

Kl. 7-7.30 Står vi op og går i bad.

Kl. ca.8 spiser vi morgenmad bestående af: Havregrød med kokosolie (mmm...) og bærmos eller øllebrød med mme og evt. pære el. æblemos. Mme i lille kop.

Kl. ca. 9 bliver han lagt til formiddags lur og sover mellem 1 ½- 2 ½ time.

Mellem 11.30-12.30 spiser vi frokost bestående af: Rugbrød med div. pålægger (leverpostej, torskerogn, makrel i tomat, smøreost, laksepaté og figenpålæg) og gnavegrønt (avokado,mandarin,agurk, kogt gulerod, tomat u. skind) Mme i lille kop.

Mellem 13-14 bliver han lagt til middagslur og sover mellem 1-2 timer

Ca. kl 16 spiser han lidt frugt (mandarin, banan, avocado) Mme i lille kop.

Kl. 18 spiser vi aftensmad bestående af: kogte grøntsager i små bidder (kartoffler, gulerødder, pastinak, broccoli, blomkål, jordskokker, aspagers) og han har et par gange smagt af vores mad sovs og kød og jeg har haft lavet kødboller af svinekød med gulerod og blomkål i. Mme af lille kop.

Mellem kl. 19-20 går vi i seng med en lille godnatsang.

Og så vågner han typisk en enkelt til to gange om natten og skal have lidt mælk for at kunne sove videre og nogle dage kommer han over i vores seng. Vi ekperimenterer i tiden med at sove på sofaen for at se om det forlænger hans søvn og det tyder på at den lille mand godt kunne tænke sig at være fri for mor og fars snorken. Så måske mor snart må indse at hun har en STOR dreng der snart vil sove på eget værelse

hvor er han ved at være stor. nicklas kommer osse op på alle 4 nu og kaster sig frem men vil ikke gøre det når far er hjemme.

kan se du satdig giver mme får han ikke rigtig ko mælk?

Anmeld

25. november 2009

mor_sabina

Sanne og Nicklas skriver:

hvor er han ved at være stor. nicklas kommer osse op på alle 4 nu og kaster sig frem men vil ikke gøre det når far er hjemme.

kan se du satdig giver mme får han ikke rigtig ko mælk?

Sundhedsplejersken sagde at han kun måtte få smagsprøver indtil han var 9 måneder!?

Anmeld

25. november 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Sundhedsplejersken sagde at han kun måtte få smagsprøver indtil han var 9 måneder!?

okay min sagde nemlig her i sidste uge at han gerne måtte få lidt ko mælk til sin mad men stadig mme i sin grød

Anmeld

25. november 2009

mor_sabina

okay min sagde nemlig her i sidste uge at han gerne måtte få lidt ko mælk til sin mad men stadig mme i sin grød

Det er ikke til at finde ud af når de siger så meget forskelligt. Min tanke var bare at mange børn kan have mælkeallergi indtil 11 år så det er åske en meget god ide at vente til de bliver lidt større!? Men han har da smagt på komælk.

Anmeld

25. november 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Det er ikke til at finde ud af når de siger så meget forskelligt. Min tanke var bare at mange børn kan have mælkeallergi indtil 11 år så det er åske en meget god ide at vente til de bliver lidt større!? Men han har da smagt på komælk.

tror heller ikke nicklas får det før om lang lang tid da han jo er disponibel for allergi.

nej de der sp´er har hver deres meninge

Anmeld

25. november 2009

mor_sabina

tror heller ikke nicklas får det før om lang lang tid da han jo er disponibel for allergi.

nej de der sp´er har hver deres meninge

Man er jo bare nødt til at gøre det så godt man kan, det er jo svært at sige som alm. husmor hvad man skal passe mest på, men alm allergikilder kan man da prøve at undgå mest muligt.

Anmeld

26. november 2009

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Man er jo bare nødt til at gøre det så godt man kan, det er jo svært at sige som alm. husmor hvad man skal passe mest på, men alm allergikilder kan man da prøve at undgå mest muligt.

og det gør vi helt sikkert osse som forældre.

Anmeld

26. november 2009

mor_sabina

og det gør vi helt sikkert osse som forældre.

Nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.