Lidt herfra det nordjyske....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. november 2009

Tina2

Ja vi bygger og bygger jo.... De fleste af jer har jo nok set billederne på FB, men smider også lige nogle herind:-)

Tilbygningen er næsten færdig. Der mangler lidt småting såsom et par gipsplader på loftet, tætninger rundt ved vinduerne og selvfølgelig gulv.

Nu er vi startet herinde og skal dælme love for der sker noget nu!!!! Vores forgang er lavet mindre og skal jo være kontor, så væggen er rykket ind, Thomas har lavet helt ny skorsten, gæstetoilettet er raget ned og lavet ½ meter større, så vi kan få brusekabine derinde, han har lavet ny dør derind til (den anden dør skal mures til), væg er sat op mellem køkken og stue (vores nuværende køkken skal være et nyt værelse) og han har lavet ny dør til det værelse....

Det er så fedt at se hvor meget det skrider frem hver eneste dag:-) Han er sgu effektiv ham Ørum

Vi regner med der skal støbes gulv i hele køkken alrummet i jan/feb. Så må vi ikke gå på det i 3 dage og ikke lægge trægulv på før efter en måned! Så i den måned skal vi bo i værelsesafd i den anden ende af huset, men det skal nok gå. Kan jo ordne vægge og lofter derinde imens det beton tørrer.....

Man har VIRKELIG en fornemmelse af nu hvor stort det bliver.... I LOVE IIIIIT!!!!!  Inden længe skal vi ud og ha' rettet køkkenet til (er jo ca 1½ år siden vi fik det tegnet og lagt ind på deres computer) så der er lidt justeringer osv vi lige skal ha på plads. Men kan jo først sætte det op, når gulvet er klart......

Kan slet ikke sige HVOR meget jeg glæder mig til gulvvarmen.... Uhhh, det bli'r fantastisk!!!!!

Og hvor jeg bare glæder mig til jeg skal til at indrette det hele  Nye møbler osv, det bli'r fedt!!!!

Det går fint med ungerne, de trives/slås/leger som søskende nu skal Milas knævrer ivildskab og siger sætninger der bliver længere og længere, det er skønt:-)

Filuca staver og skriver og fingerstrikker som jeg ved ikke hvad... Forleden sku jeg lige være smart og tale i "kode" til Thomas, så jeg spurgte om hans far ikke kunne give hende en ny "g-h-e-t-t-o-b-l-a-s-t-e-r" i julegave..... Hun kiggede op på mig og sagde "mor, jeg ved godt hvad du stavede til"... Nåh, sagde jeg, det tror jeg nu ikke

"Jo, for du stavede ghettoblaster"!!!!!

Whaaat?! Det synes jeg sgu alligevel var LIDT vildt hun kunne stave til.... Men hun kører utrolig meget i bogstavernes lyde pt, så ingen kodesnak via stavning her mere

Har lige købt det første stykke tøj i str 9-10 år til hende!!! Et par leggings, men ellers bruger hun nu 128 i tøj, er omkring 126 cm, vejer 24 kg.

Milas er oppe på 16,4 kg nu og er meget tæt på 1 m. Så masser af round-up i ungerne her, ha ha!

Nå, smider lige et par pics på, er nok lidt svært for jer som ikke har været her at se forandringerne og måske også alligevel, da det er svært at få det hele med på sådan et billede......

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Tina2

Hm, det var da godt nok lidt forskellige str:-) Men håber I kan få lidt en fornemmelse af forandringen.... Det der er taget op i en spids i loftet er ude i tilbygningen. Der bliver lige knap 4 meter til loftet helt ude og det ender så oppe i en spids:-)

Anmeld

23. november 2009

Tina2

Nederste billede er fra iaften. Det er ny væg ud til køkkenet, der plejer jo at være åbent. Derinde skal der være værelse og det nye køkken skal være her foran i billedet hvor bordet står:-)

Anmeld

24. november 2009

Annette

Hold da op.. Der blir godt nok lavet om..
Jeg glæder mig til I er færdige så man komme og se det.. Jeg kan godt huske hvordan det så ud fra start.. Kan bare ikke forstå du vil af med dit total retro køkken, det er Så leifi, gggg

Knus Annette, der også roder men det er på en anden måde, ggg

Anmeld

24. november 2009

AnnaMetteogJulie

Hold da op Tina! hvor bliver det bare lækkert:-) Glæder mig virkelig til at se det når det er helt færdigt:-)

Det må være dejligt at have sådan en handyman der selv kan lave det meste!

Herhjemme kan vi heller ikke snakke i koder mere og vi kan faktisk heller ikke sige tingene på engelsk som vi ellers gør. Det er utroligt så meget de unger fanger!

Blev det julehygge egentlig til noget? Er det kun Heidi, dig og jeg der kan/vil eller hvordan?

knus

Anna Mette

Anmeld

24. november 2009

Tina2

Tak, ja det går bestemt fremad, og det er bare skønt!

Ja, det er helt fantastisk Thomas kan lave alt det:-) Er også STOLT af ham!!! :-)

Ang julehygge, så ved jeg ikke om vi bare bliver os tre, men det er også fint for mig:-) Der er jo ikke andre der har svaret, så det må jo betyde de ikke kan/gider. Men om vi er 3 eller 8 er lige meget for mig, jeg glæder mig til at se jer  Og ungerne også.... Det er superdejligt vi kan være hos dig, Anna Mette.

Jeg skal bestemt nok invitere jer alle (eller dem der gider) herop når vi er færdige, så I kan se forandringen af vores 70'er hus

Annette: Mht det orange køkken, så må du gerne få det  Når man kigger på køkken idag er der faktisk en del med orange højglans låger i som her!!!! Yrk! Mit kan ikke komme hurtigt nok ud, når det nye er inde! Og jeg glæder mig til ikke at få ondt i ryggen pga for lavt køkkenbord, som nu!!!!

Tror faktisk det nye bliver ca 10 (!!!) cm højere end det vi har nu!

Vil du ikke med ud til Anna Mette, Annette???? Synes jeg nu du skal! Ku da bare være så mega hyggeligt!

Anmeld

25. november 2009

Annette

Tina, tak for tilbuddet om dit herlige køkken, men nej tak, jeg har fået andet køkken ind og det er også blevet højere end det gamle, selvom det var okay i højden..

Jeg kommer ikke med ud AnnaMette, for jeg har ikke Oliver og jeg vil føle mig lidt amputeret uden ham, mellem alle de andre unger..
Men jeg håber jeg kan næste gang I mødes, bare det så ikke er en hverdag, der jobber jeg jo og går alt godt så jobber jeg endnu mere i hverdagene snart :0)))

Knus Annette, med sommerfugle i maven :0)

Anmeld

25. november 2009

Tina2

Annette skriver:

Tina, tak for tilbuddet om dit herlige køkken, men nej tak, jeg har fået andet køkken ind og det er også blevet højere end det gamle, selvom det var okay i højden..

Jeg kommer ikke med ud AnnaMette, for jeg har ikke Oliver og jeg vil føle mig lidt amputeret uden ham, mellem alle de andre unger..
Men jeg håber jeg kan næste gang I mødes, bare det så ikke er en hverdag, der jobber jeg jo og går alt godt så jobber jeg endnu mere i hverdagene snart :0)))

Knus Annette, med sommerfugle i maven :0)

Hvor har du været til samtale? Og hvornår er du færdig hvor du er nu?

Ja, jeg arbejder jo også i hverdagene, men denne uge har jeg været hjemme, da der ikke rigtig er noget at lave lige pt  Havde Milas hjemme igår fordi han hostede, men det blev nu ikke rigtig til noget særligt og Filuca er hjemme idag, hun faldt ned fra sofaen igår og hamrede foden ned i vores playstation ret voldsomt. Så var på skadestuen, sad og ventede i 5 kvarter og ikke en eneste blev taget ind, og da hun begyndte at ku støtte lidt på den sagde jeg til Thomas at nu tog vi sgu hjem, og så kunne jeg tage hende til lægen idag, hvis det var. Vi blev så sendt ned til en sygeplejerske som vi fik et yderst flabet og luddovent svar af, så jeg var RASENDE da vi kørte derfra!!!!! Aalborg sygehus gør bare INTET For at slippe af med deres dårlige rygte!!!!!

Idag er foden meget bedre men den er blå og stadig hævet men hun har ikke så ondt i den mere og kan gå på den..... Men hun ville gerne blive hjemme idag, og jeg er jo hjemme alligevel, så det er fint nok:-)

Jeg synes nu stadig du sku komme med ud til Anna Mette:-) Carina har også før været med uden unger, og de leger jo alligevel og vi høns knævrer

Anmeld

27. november 2009

Avi

WAW hvor bliver det bare lækkert det er da vildt så meget det giver jer!!sjovt at se alle de billeder, jeg er meget spændt på at se hvordan spidsen ser ud

Jeg glæder mig godt nok også til at flytte hjem og blive færdig, ja det er HELT fantastisk at have gulvvarme... jeg kan mærke det nu i huset selv om vi ikke har et rigtigt gulv endnu - en hel anden fornemmelse

Stort knus fra Avi

Anmeld

27. november 2009

Annette

Tina jeg var til samtale i onsdags og går nu og venter på svar fra dem....

Jeg har ansættelse i lægeklinikken til og med marts, men det er kun 25 timer og ved ikke hvad der sker hvis jeg fortsætter på 25 timer her, så kan jeg jo ikke få lov at være fuldtidsforsikret, og ryger jeg ned på deltidsforsikringen og jeg kommer til at stå uden job, ja så ryger hus og bil sgu.
Det er jeg ikke interesseret i, så derfor søger jeg job på fuldtid, så må tiden jo vise om jeg kan holde til det :0)

Håber det går endnu bedre med Filucas fod nu, den har nok en pæn farve ;0)

Knus Annette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.