5 mdr vac vel overstået

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. november 2009

Pia

Ja som overskriften lyder, så er Louise i dag blevet 5 mdr vacineret.
Hun tog det i stiv arm.. Græd kun ganske lidt lige da hun blev stukket.

Så nu krydser vi finger for at hun ikke reagere på den.. Hader når de har feber..

Hun vejer 7,8 kg og er 71,5 cm lang. En fin og tilfreds lille pige som lægen sagde.
Han var dog noget imponeret over hendes længde.. Hun ligger jo noget højt. Men da jeg fortalte at min mand jo er 2 meter og lægen så samtidig kom til og kigge ordentlig på Lærke som også var med der oppe, ja så gav det mening som han sagde..

Lærke er 3 år og 11 mdr og hun er 105 cm lang.. Hun vågner desværre også tit med kramper pga vokseværk i sine ben om natten.

Eneste dårlig nyhed i dag var at Lærke har en infektion i kroppen. Hun fik podet halsen i sidste uge. Og da både jeg og manden også hoster meget og også har gjort det i en uge nu, ja så røg vi alle tre lige på pencelin kur.
Lægen var nemlig ret sikker på at hun havde smitte os, da den infektion hun har smitter..
Så håber vi at det hjælper og at Louise ikke blir smittet..

Pia. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2009

Lone Jakobsen

Pia skriver:

Så nu krydser vi finger for at hun ikke reagere på den.. Hader når de har feber..

Hun vejer 7,8 kg og er 71,5 cm lang. En fin og tilfreds lille pige som lægen sagde.
Han var dog noget imponeret over hendes længde.. Hun ligger jo noget højt. Men da jeg fortalte at min mand jo er 2 meter og lægen så samtidig kom til og kigge ordentlig på Lærke som også var med der oppe, ja så gav det mening som han sagde..

Lærke er 3 år og 11 mdr og hun er 105 cm lang.. Hun vågner desværre også tit med kramper pga vokseværk i sine ben om natten.

Eneste dårlig nyhed i dag var at Lærke har en infektion i kroppen. Hun fik podet halsen i sidste uge. Og da både jeg og manden også hoster meget og også har gjort det i en uge nu, ja så røg vi alle tre lige på pencelin kur.
Lægen var nemlig ret sikker på at hun havde smitte os, da den infektion hun har smitter..

Pia. 

er det streptokogger hun har fået? mine børn har nemlig lige været i behandling for det.

tror da også din datter er en lang pige skal selv ind og ha Rasmus vaccineret i starten af december hvor han bliver 5 mdr.

Anmeld

23. november 2009

Mathilde

Dejligt at det er overstået og at hun klarede det så fint krydser fingre for at hun ikke bliver dårlig

Ja hold da op, hun er da en lang pige... Hvor lang var hun ved fødslen? Rigtig god bedring...håber i alle snart er friske igen

Anmeld

23. november 2009

SAL

Pia skriver:

Pia. 

Min søn har osse været hos doktormanden idag og få sin 5 måneders vaccination! Han klarede det osse rigtig fint, græd kun lidt...Frem til midag var der ingen utilpas at spore, men da han vågnede fra lur kl. 13 havde han det bare skidt Det har han stadig, har feber og græder meget!! Men mon ikke det er væk i morgen igen??! Håber din pige har det godt efter den - og god bedring til jer alle!

Anmeld

23. november 2009

Pia

Nu har Louise lige sovet 2½ time og virker stadig upåvirket af vacinen, så det håber vi forsætter.

Det er ikke streptokogger Lærke har..
Hun blev podet for kighoset i sidste uge.. Lægen siger så det ikke er kighoste, men en bakterie der er i familie med kighosten og det er åbentbart en der smitter.
Så vi håber pencelinen hjælper.. For hele min krop er øm af og hoste og Lærke klager også over ondt i maven når hun har hostet meget.

Mathilde Louise var som ikke voldsom lang fra fødslen af.. Der var hun 53 cm og vejede 3860. Men hun er så bare vokset helt vildt lige siden..
De blir sku lange som deres far  Men hellere det end de blir runde som mig

Pia.

Anmeld

24. november 2009

Pia

Lidt reaktion har der så været på vacinen..
Louise sov noget urolig i nat, var lidt varm og jeg var inde og trøste hende 4 gange i nat..

Her til morgen virker hun så glad og tilpas som altid, men var stadig lidt varm... Tog så hendes temp og den var på 38,4.. Det er jo ikke meget feber hun så har, men lidt.
Hun vågned kl 06.30 og kl 8.00 var hun putte klar igen.. Normalt plejer hun så og tage en lur på 1½-2 timer her om formiddagen, men lie nu er kl 11.30 og hun sover stadig.. Så indtil nu har hun sovet 3½ time.. Så jeg er glad for vi ikke er taget til babysvøm i dag, for noget tyder da på at hun er lidt hårdere ramt end man umiddelbart kan mærke på hende..

Er spændt på og se hvordan hun har dte når hun vågner..

Pia.

Anmeld

24. november 2009

Mathilde

Nej så var hun da ikke længere end de fleste ved fødslen... hun har bare fart på

Ja så er hun da alligevel lidt påvirket. Godt at hun kan sove fra det... Håber hun har det lidt bedre efter sin lur

Celina skal have sin 5mdr vaccine i næste måned, så jeg er spændt på om hun bliver syg af den, for hun blev dårlig af 3mdr vaccinen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.