lusingesyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2009

Mor til Frederic og Freya

hvis en gravid som ikke før haft det, bliver smidtet er risiko 1-2 % for at abotere.

nogle læger måler det rutinemæssigt antistoffer mod parvovirus B19 i den blodprøve, som gravide får taget første gang.

Hvis infektionen opdages under graviditet, kan kvinden vælge at blive scannet. Viser scanningen tegn på, at fosteret er blevet påvirket, behandles fosteret med blodtransfusion.

Det smidter via dråber fra spyt, host og nys.

Alt fundet i politikens bog om barne sygdomme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2009

Janep

Frederic's moar skriver:

hvis en gravid som ikke før haft det, bliver smidtet er risiko 1-2 % for at abotere.

nogle læger måler det rutinemæssigt antistoffer mod parvovirus B19 i den blodprøve, som gravide får taget første gang.

Hvis infektionen opdages under graviditet, kan kvinden vælge at blive scannet. Viser scanningen tegn på, at fosteret er blevet påvirket, behandles fosteret med blodtransfusion.

Det smidter via dråber fra spyt, host og nys.

Alt fundet i politikens bog om barne sygdomme.

tak for dit svar.

har jo selt ikk været i kontakt med barnet der er sygt så har det nok ikk
men håber da jeg har haft det

tak det var nogle nyttige oplysninger

Anmeld

24. november 2009

FruPudderkvast

jeg fik i dag en sms fra min dagplejemor om at hendes søn har fået lusingesyge, og at det godt ku være farligt for gravide, så jeg sku nok lige kontakte min læge på mandag.

har læst mig til at det er ret sjælent men at fostret godt kan dø af det. og at voksne ikke har nogen symtoner som sådan.

har i nogen erfaringer med sygdommen?

Hejsa!

Nu ved jeg ikke om du har talt med din læge, men vil bare lige fortælle at jeg fik konstateret lussingesyge da jeg var gravid i 12. uge..

Derefter gik jeg til kontrolscanning hveranden uge i 3 måneder.. Min søn blev heldigvis ikke smittet med det.. Og som andre skriver, så er det kun 1 - 2 % af de smittede gravide som smitter deres foster..

Så tag du det bare roligt.. Du har højst sandsynligt haft det før.. Jeg var bare så uheldig ikke at have haft det.. Men nu er jeg rask og det samme er min søn

// Sarah 39 + 1

Anmeld

24. november 2009

Janep

Saped90 skriver:

Hejsa!

Nu ved jeg ikke om du har talt med din læge, men vil bare lige fortælle at jeg fik konstateret lussingesyge da jeg var gravid i 12. uge..

Derefter gik jeg til kontrolscanning hveranden uge i 3 måneder.. Min søn blev heldigvis ikke smittet med det.. Og som andre skriver, så er det kun 1 - 2 % af de smittede gravide som smitter deres foster..

Så tag du det bare roligt.. Du har højst sandsynligt haft det før.. Jeg var bare så uheldig ikke at have haft det.. Men nu er jeg rask og det samme er min søn

// Sarah 39 + 1

har været ved lægen og få taget blodprøve ja og var til scanning i dag.

det hele så super ud og for svar fra blodprøven om en lille uge
men tak forsi du skrev. dejligt at høre fra en der har prøvet det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.