H1n1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. november 2009

Annette

Så har jeg set det med!!!

Vi fik en mand ind på klinikken i dag, hele familien havde influenza, men manden var hårdest ramt.
Han var almindelig rask inden influenzaen, men nu kunne han ikke rigtig få vejret..
Jeg ringede til falck og bag om en ambulance, da der overhovedet ikke var nogen tvivl om at manden havde det skidt..(Det var en kørsel 2, her og nu uden udrykning)
Det tog det meste at 3 kvarter inden de kom og da jeg så dem kunne jeg godt forstå det tog så lang tid.
Det kom i engangs dragter, briller, åndedrætsværn og gummihandsker.
Jeg troede sgu det var løgn, da jeg så det.
Jeg følte mig temmelig dum, da jeg bare stod i mit almindelige tøj, uden noget beskyttelse..
Det eneste jeg kunne gøre bagefter var at spritte af hvor manden havde rørt.

Håber godt nok han har fået det bedre, for han havde det ikke godt men hvem ville have det, når den er gal med luften..

Knus Annette og Oliver, der er på vej på lejr :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2009

Susan1978

fy for pokker..   jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro om den influenza, men jeg må jo ta den når den kommer. Min spinning instruktør har også haft det og havde også luftbesvær... 

men ja det må ha været et syn for guderne , som den der film - 12 monkeys , er det ikke det den hedder.

Anmeld

22. november 2009

Annette

Jeg ved heller ikke hvad jeg skal tro..
Man hører fra den ene side at den ikke er farlig og så hører man fra den anden side at den er rigtig farlig.
Jeg er begyndt at gå ind på www.sst.dk (sundhedsstyrelsen) og se hvad de skriver om den, de må jo vide hvad der er bedst..

Ja det var et syn udover alt.:0) hmm mon det var George Lucas der indspillede en scene til en ny sienceficktionsfilm, ggg

Knus Annette, der er godt træt efter en weekend på lejr :0)

Anmeld

22. november 2009

tumle81

Puha sikken en oplevelse!!

Victoria havde feber tirsdag aften, det var lige omkring 40 og hun har sjældent høj feber. Ydermere havde hun ondt i hele kroppen, og pga sin astma er hun i risikogruppen, så vi ringede til vagtlægen som gerne ville se hende. Han udelukkede lungebetændelse,halsbetændelse og andre sygdomme og konkluderede derfor at det måtte være influenza. Vi fik tamiflu med hjem, og købte dagen efter nogen flere på apoteket. "Desværre" kunne hun ikke tåle dem og kastede op hver gang hun fik en.

Heldigvis fik hun det bedre allerede onsdag aften og torsdag var hun feberfri igen. Lægen mente at hendes vaccine havde gjort at det blev så mildt et forløb for hende...

Vi andre er sluppet helt uden noget, men vi er også super obs på at vaske hænder, og skifte håndklæder, sengetøj osv tit samt at vi spritter hænder af flere gange dagligt. Vi er lidt hys pga Victor kun er 4 uger gammel!

Knus Kathrina

Anmeld

22. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Holdda fest, hvor sindsygt... :-S

Jeg håber han bliver rask!!

Anmeld

23. november 2009

karina1980

puha sikke en fortælling, håber at han bliver rask,

jeg skal i praktik på en børneafd. her til jan. og har allerede fået at vide at rigtig mange af dem som kommer ind der lider af netop h1n1,

men de siger jo at det slet ikke har toppet endnu, i jasmins børnehave, har de lært alle børn at hoste i ærmet, vaske hænder ofte,efter og gerne før toiletbesøg, efter udendørs leg, før og efter mad og så et par gange ekstra hvis de kan lokke dem til det,

desuden har de indført sprit, så børnene har lært at bruge sprit og om hvor vigtigt det er,

Anmeld

26. november 2009

Annette

Ham vi sendte afsted i fredags, havde H1N1.
Det blev så galt at han måtte have ilt og lå med det i 3 dage.
Tænk at et helt rask menneske kan blive SÅ dårlig, så kan jeg godt forstå de siger at dem der har kroniske sygedomme skal vaccineres..

Knus Annette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.