Vil ikke spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. april 2008

Miam

Hejsa dejlige mødre.

Min lille pige på knap 4 mdr spiser mindre end normalt, og dette har hun gjort i 3 dage.

Hun plejer at få ca 190ml hver 3. time af flaske.

De sidste dage har hun ikke engang meldt sig ved sult. Jeg skal selv give hende mad.
Og hun spiser ikke mere end 120-130ml...jeg kan ikke engang kompensere ved at tilbyde hende mad oftere, for så vil hun ikke spise.

Jeg er lidt bange for, i første omgang, om hun bliver dehydreret, da hun jo ikke får den optimale væske-tilførsel.

Hun har hverken feber eller er påvirket. (For så havde jeg ikke siddet her), men er i godt humør og hendes hud er spændstig og har en sund kulør.

Jeg har en mistanke om, at hun er ved at få tænder måske. Både hendes mor og far fik tænder allerede omkring 3 1/2 mds alderen, så det ville jo ikke være helt mærkeligt. Hun savler og gnaver i fingre.

Har I haft oplevelser med, at jeres guldklumper ikke ville indtage så meget føde i "tand-fasen"??

Krams

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2008

Pia

Hej Miam

Min datter var også småt spisende da hun var lille..
Jeg var helt panisk og jeg forsøgte nærmest og tvinge mad i hende.
Men min sp sagde gentagede gane ( jeg lyttede bare ikke den gang) At de nok selcv skal sige til når de er sultene og at de ikke er lige sulten hver gang og hver dag..
Da min datter så var 9 måender og stadig ikke spiste de jeg syntes hun burde, ja så sagde min læge til mig.. Bare rolig børn skal altid nok selv sige til når de er sultene..
Så det motte lever vi mere eller mindre efter i dag:)

Håber i snart finder rytmen igen..

Kh Pia.

Anmeld

20. april 2008

Tynen

Den periode havde vi også!

Jeg er sikker på at de nok skal give lyd fra sig hvis de er ved at dø af sult :)
Jeg var selv bange for at der var noget galt, men det er der meget sjældent!

Engang kunne Stella nemt spise 2 protioner grød, for pludselig fra den ene dag til den anden kun ville spise 10 skefulde.

Det går nogle gange over for så at komme igen.

Synes det er vigtigt at se på selve barnet.
Trives det og er det glad?

Men hvis du er meget utryg, så ring og snak med din SP om det.
Er sikker på at der ikke er noget at være bange for.

Alt dette havde ikke noget med tandfasen at gøre.
Den første tand kom nemlig først ved 7 mdr´s alderen :)

Trine

Anmeld

20. april 2008

MUTT3

Tigerspring *ss*

Der falder et tigerspring der ved 12 ugersalderen, og tigerspring kan berøre både søvnen humøret appetitten osv, ikke at det nødvendigvis gør, men kan gøre, og alderen passer jo ret godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.