Er jeg den eneste.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.906 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. november 2009

SAL

- der går LIDt for meget op i kilo?!?! Altså ift. éns barn????

Min søn blev født d. 25.6-09 og vejede 4740 og målte 56 cm!

D. 15.9 blev min søn sidst vejet af min sp herhjemme, der vejede han 6.8 kg!

Idag blev han vejet til babycafé - med en anden vægt vel at mærke - der sagde den 7.6...

Altså 800 gr. på omkring 2 måneder....Jeg ammer ham, og han har fået grød+frugtmos i 3 uger...Han trives helt vildt godt! Dog har han haft mellemørebet. samt generelt dårlige ører i et par måneder hvor appetitten ikke har været helt stor, men han har da spist!

Men er 800 g. på 2 måneder (100 g. om ugen) okay...???????

Jeg har læst mig til at de skal fordoble deres vægt når de er ca ½ år...det tror jeg da ikke han kommer til!

Pyh, skammer mig faktisk fordi jeg er så besat af tal - jeg kan jo se han trives....

Hvad er jeres forhold til babys vægt??Og er den helt gal med hans vægt???

Kærlig hilsen Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

Honningblomst

Jeg må indørmme jeg aldrig har hængt mig i hvad de vejede, når bare de trives. Min nummer tre tog ikke hurtigt på og der var der pludselig en dum sp som gik op i det...heldigvis var der en anden der lige fik det ned på plads igen.

Børn er forskellige..

Knus Eva.

Anmeld

18. november 2009

SAL

- skriver:

med sådan en flot kampvægt fra start syntes jeg måske kun det helt ok han ikke nødvendigvis når dobbel op. Men rolig nu, som du siger han trives. og så længe SP osv ikke kommentere det så tro på alt er ok!

Tak for dit svar!!

Jeg tænker bare, at selvom børn er store fra start så skal de jo tage på!!! Det gælder vel for alle børn uanset startvægt - eller er jeg gal på den??

Fandt en tabel på nettet idag med gennemsnitsvægt for 5 måneders børn - der sagde den mellem 500-700 på en måned...Så han er jo i underkanten!!

Anmeld

18. november 2009

SaNiNa

den aldre han har nu (fra 3 måneder) siger de at de skal tage  omkring 100-150 g på om ugen. nicklas hvade ikke taget på i meget lang tid -1-1½ månede og nu har han lige taget 600g på, på 14 dag.

det kan være din søn tager det i ryk i stedet at fordele det ud på alle ugerne.

men så længe din søn trives så skal du ikke være urolig, ved osse gang det er svært for jeg er osse urolig for nicklas men de trivers jo og er glade.

Anmeld

18. november 2009

SAL

Sanne og Nicklas skriver:

den aldre han har nu (fra 3 måneder) siger de at de skal tage  omkring 100-150 g på om ugen. nicklas hvade ikke taget på i meget lang tid -1-1½ månede og nu har han lige taget 600g på, på 14 dag.

det kan være din søn tager det i ryk i stedet at fordele det ud på alle ugerne.

men så længe din søn trives så skal du ikke være urolig, ved osse gang det er svært for jeg er osse urolig for nicklas men de trivers jo og er glade.

Tak for svar!

interessant det med at de skal tage fra 100 g. på om ugen - hvor har du det fra?? Kunne nemlig godt tænke mig at læse mere om det!

Det er osse rigtigt at de kan tage på i ryk...sp til babycafé sagde osse idag, at når de begynder på skemad kan vægten osse godt gå lidt på standby i en periode...Ja, man hører så meget

Anmeld

18. november 2009

SAL

- skriver:

Klart han skal tage på, men som 1 årig ligger rigtig mange børn jo ca samme sted alligevel.

Og glem alle tabeller, bøger osv når du hænger dig så meget i dem. Tager han på og vokser i længden, det er det vigtigste!

Mener du, at mange 1 årige netop først dér har fordoblet deres fødselsvægt?

Anmeld

18. november 2009

SaNiNa

LouiseN skriver:

Tak for svar!

interessant det med at de skal tage fra 100 g. på om ugen - hvor har du det fra?? Kunne nemlig godt tænke mig at læse mere om det!

Det er osse rigtigt at de kan tage på i ryk...sp til babycafé sagde osse idag, at når de begynder på skemad kan vægten osse godt gå lidt på standby i en periode...Ja, man hører så meget

Min sp fortalte det lige enden nicklas begynde på grød da han begynde på ikke rigtig at tage på. der lå han lige under 100 g om ugen. pg så var det han lige pludselig ikke tog på selvom han spiser og spiser

Anmeld

18. november 2009

Mor til Frederic og Freya

LouiseN skriver:

- der går LIDt for meget op i kilo?!?! Altså ift. éns barn????

Min søn blev født d. 25.6-09 og vejede 4740 og målte 56 cm!

D. 15.9 blev min søn sidst vejet af min sp herhjemme, der vejede han 6.8 kg!

Idag blev han vejet til babycafé - med en anden vægt vel at mærke - der sagde den 7.6...

Altså 800 gr. på omkring 2 måneder....Jeg ammer ham, og han har fået grød+frugtmos i 3 uger...Han trives helt vildt godt! Dog har han haft mellemørebet. samt generelt dårlige ører i et par måneder hvor appetitten ikke har været helt stor, men han har da spist!

Men er 800 g. på 2 måneder (100 g. om ugen) okay...???????

Jeg har læst mig til at de skal fordoble deres vægt når de er ca ½ år...det tror jeg da ikke han kommer til!

Pyh, skammer mig faktisk fordi jeg er så besat af tal - jeg kan jo se han trives....

Hvad er jeres forhold til babys vægt??Og er den helt gal med hans vægt???

Kærlig hilsen Louise

Både og... Vi har altid tænkt over hvad vi putter i munden på knægten og os selv - at leve sundt og spise varieret

Vi har altid haft en lang spirevip, hvor han i mdr kunne stå stille i vægt og skyde i vejret.

Men så længe han udvikler så på alle punkter, og ellers er sund og rask er det ok. Han var ved 1 års undersøgelsen 85 cm og 9,9 kg og ved fødsel 3200 g og 52 cm.

Vi er så kommet ind i en periode hvor han taber sig, så er begyndt til vægt kontrol - samtidig med andre undersøgelser.

De siger at de som regl skal have fordoblet deres vægt ved 1 års undersøgelsen, men hvad med højden? Det skal vel passe sammen...

Anmeld

18. november 2009

SAL

Frederic's moar skriver:

Både og... Vi har altid tænkt over hvad vi putter i munden på knægten og os selv - at leve sundt og spise varieret

Vi har altid haft en lang spirevip, hvor han i mdr kunne stå stille i vægt og skyde i vejret.

Men så længe han udvikler så på alle punkter, og ellers er sund og rask er det ok. Han var ved 1 års undersøgelsen 85 cm og 9,9 kg og ved fødsel 3200 g og 52 cm.

Vi er så kommet ind i en periode hvor han taber sig, så er begyndt til vægt kontrol - samtidig med andre undersøgelser.

De siger at de som regl skal have fordoblet deres vægt ved 1 års undersøgelsen, men hvad med højden? Det skal vel passe sammen...

Altså jeg læser alle steder, at det er ved ½ års alderen at de skal ha fordoblet deres vægt?!??!?!

Men tak for dit svar - rart lige at høre fra andre Håber din knægt snart tager lidt på i vægt!

Anmeld

18. november 2009

Mor til Frederic og Freya

LouiseN skriver:

Altså jeg læser alle steder, at det er ved ½ års alderen at de skal ha fordoblet deres vægt?!??!?!

Men tak for dit svar - rart lige at høre fra andre Håber din knægt snart tager lidt på i vægt!

denne sidde kan også bruges til at se: Statistik på vægt og længde for baby 0-12 mdr... http://morsverden.dk/statistik/baby_statistik.php

Har lige snuppet dette fra netsundhedsplejerske.dk

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal. En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler deres fødselsvægt inden for de første 5-6 måneder og 3 dobler deres fødselsvægt inden for 12 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.