vandscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.387 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. november 2009

lotte32

Hej, så er vi igang på skive fertilitetsklinik, og næste skridt er at jeg skal have foretaget en vandscanning..

har læst mig til hvordan det foregår, men er lidt nervøs for om det er meget smertefuldt  nogen gerinde der har prøvet og som vil fortælle lidt om det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2009

dorthemus

lotte30 skriver:

Hej, så er vi igang på skive fertilitetsklinik, og næste skridt er at jeg skal have foretaget en vandscanning..

har læst mig til hvordan det foregår, men er lidt nervøs for om det er meget smertefuldt  nogen gerinde der har prøvet og som vil fortælle lidt om det??

Er lige lidt i tvivl...mener du en HSG af æggelederne? sådan én har jeg fået for at se om der var passage i mine æggeledere inden inseminering. De stak sådan en tynd plastikdims op med en lille ballon for enden der så blev pustet op hvorefter de sprøjtede kontrastvæske op og røngtensfotograferede æggelederne.

Er det det du mente?

Anmeld

19. november 2009

lotte32

dorthemus skriver:

Er lige lidt i tvivl...mener du en HSG af æggelederne? sådan én har jeg fået for at se om der var passage i mine æggeledere inden inseminering. De stak sådan en tynd plastikdims op med en lille ballon for enden der så blev pustet op hvorefter de sprøjtede kontrastvæske op og røngtensfotograferede æggelederne.

Er det det du mente?

hej

ja, det ku godt lyde som om det er sådan en jeg skal ha lavet, det er i hvert fald for at se om der er passage i æggelederne, lægen vi talte med kaldte det bare en vandscanning  

gør det meget ondt?? er lidt nervøs

Anmeld

19. november 2009

dorthemus

lotte30 skriver:

hej

ja, det ku godt lyde som om det er sådan en jeg skal ha lavet, det er i hvert fald for at se om der er passage i æggelederne, lægen vi talte med kaldte det bare en vandscanning  

gør det meget ondt?? er lidt nervøs

Jeg var MEGET nervøs inden for jeg havde læst alle mulige slemme historier om den inden. Jeg havde den sødeste sygeplejeske som fortalte mig om hele forløbet inden og holdt mig i hånden undervejs, men det var ikke så slemt som jeg havde troet.

Jeg synes ikke det gjorde ondt, men det var noget ubehageligt - især fordi jeg har en meget snæver indgang og en bagoverbøjet livmoder så han var nødt til at forsøge tre gange før det lykkedes...det var lidt træls! Da det var overstået var jeg lidt øm og på vejen hjem løb kontrastvæsken ud af mig så jeg troede jeg tissede i bukserne

Prøv at slappe af, selvom du er nervøs, og bed om at de fortæller alt om indgrebet inden så du ikke får ubehagelige overraskelser.

Og pøj pøj med at dine æggeledere fungerer som de skal så I kan få jeres baby

Knus Dorthe

Anmeld

22. november 2009

Vial

En vandscanning fik jeg lavet i tirsdags.

Det er som en ganske almindelige gynækologisk undersøgelse.

Det er ikke den som Dorthe har fået lavet. Men ligner nok meget. Det er bare ikke kontrastvæske men rent kildevand

En vandscanning går ud på, at lægen sprøjter lidt vand op og efterfølgende vaginalscanner. Det enste ubehagelige er, at der bliver roddet en del i starten - lige som ved alm. gyn undersøgelser. Vandet kunne jeg slet ikke mærke.

Det eneste generende var, at jeg de næste timer sjat-tissede vand ud af den - så et godt med bind i tasken den dag.

Anmeld

26. november 2009

CHD

Hej

Har selv været det hele igennem i Skive. Da jeg skulle til vandscanning kunne jeg næsten intet mærke i den ene side, hvorimod det ikke var så rart i den anden. Men hele personalet på klinikken er bare så søde, så det skal du ikke være nervøs for.

Jeg krydser fingre for dig. Er selv 8 uger henne nu med hjælp fra Skive Fertilitetsklinik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.