Hurtigt ammestop!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. november 2009

CamiRon

Hej Piger.

Jeg har i et par måneder forsøgt at få min datter på nu 5 måneder til at lære at tage flasken. Har ellers ammet fuldt ud bortset fra at hun får grød og mos til middag og aften.

Jeg har nu endelig fået hende til at tage flasken her til morgen og hun drak ca. 40 ml. mme! Jubii!!

Jeg kunne så godt tænke mig at stoppe med amningen lige nu og her og fortsætte med flasken for ikke at forvirre hende yderligere ved at nedtrappe så hun både skal have bryst og flaske. Men hvordan gør jeg? Mit ene bryst er allerede snart sprængfarligt...

Er det smarteste at få piller fra lægen eller hvad har i andre gjort?

Camilla - der længes efter at få sine bryster for sig selv igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2009

Sjl-msl-Mkl

CamiRon skriver:

Hej Piger.

Jeg har i et par måneder forsøgt at få min datter på nu 5 måneder til at lære at tage flasken. Har ellers ammet fuldt ud bortset fra at hun får grød og mos til middag og aften.

Jeg har nu endelig fået hende til at tage flasken her til morgen og hun drak ca. 40 ml. mme! Jubii!!

Jeg kunne så godt tænke mig at stoppe med amningen lige nu og her og fortsætte med flasken for ikke at forvirre hende yderligere ved at nedtrappe så hun både skal have bryst og flaske. Men hvordan gør jeg? Mit ene bryst er allerede snart sprængfarligt...

Er det smarteste at få piller fra lægen eller hvad har i andre gjort?

Camilla - der længes efter at få sine bryster for sig selv igen!

Altså jeg stoppede bare. Brød mig ikke rigtig om og amme, og vile gerne have mine bryster for mig selv igen..

Så det var bare fra den ene dag til den anden. Bum bum, både mor og datter var glad..

Anmeld

17. november 2009

steph0804

Jeg malkede ud da jeg stoppede ammningen... Bare lige nok til at tage trykket, og så kan man jo bruge sin egen mælk i flaken. Sådan gjorde jeg i en uges tid hvor jeg efterhånden malkede ud færre gange efterhånden

Anmeld

17. november 2009

Ni-ko-li-ne

jag malkede lidt ud med hånden i badet.... så de værste spændinger forsvandt...

Anmeld

17. november 2009

Mum33

Jeg fik piller af lægen og efter to dage med sports-BH var det helt normalt igen.

Anmeld

17. november 2009

N&J

Altså nu vil jeg ikke være rasmus modsat, da det jo er en beslutning vi hver især tager, men jeg overvejede at stoppe helt med natamningen nu her (min datter er 8 mdr.) men havde spekuleret lidt på om hun ville klare sig bedre igennem svineinfluenzaen hvis hun stadig blev ammet bare lidt, og det fik jeg at vide både af sundhedsplejesken herinde og af min egen læge at det var smart at blive ved da jeg har nemmere ved at få mad i hende når hun er syg, men min læge sagde faktisk at selv om det var de første 3 mdr., der var flest antistoffer i mælken, så var der faktisk stadig lidt, så jeg har besluttet at fortsætte til hun har haft influenzaen eller vi er over sæsonen og så er hun et år, selvom jeg såå gerne vil have mine bryster tilbage.. bare en tanke, da det sagtens kan fungere at give flaske og skemad med bryst om aftenen/nat 

Knuz fra Jane

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.