hjælp piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. november 2009

4kløver

Hej..  Hjælp...jeg ammer  men er ved at opgive det da hun godt kan ligge i 1½ time til 2 og sutte og så skal jeg også vække hende hele tiden og så når jeg tro at hun har fået nok ligger jeg hende til at sove også vånger hun ca 1time efter og skriger som om hun aldrig har fået mad.. er der ikke bare en der lige ved hvad jeg skal gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2009

MorTilGustav

Hej! Jeg kan se at vores børn er præcis lige gamle og jeg oplever det samme som dig når jeg ammer! Min søn ligger og sutter i rigtig lang tid og halvsover det meste af tiden så man ikke kan være sikker på om han overhovedet får suget noget ned  Han vågner først når man lægger ham over i sengen - så vil han have mere og så må man starte forfra. Det er ret frustrerende og jeg spekulerer selv over hvad man skal gøre ved det

Anmeld

16. november 2009

Momster89

Er du sikker på at hun får rigtig fat? Hvis hun kun sutter på det yderste kommer der nemlig ikke så meget, og hun skal derfor ligge i længere tid, samt bruge flere krafter

Anmeld

16. november 2009

bubbers mor

Hejsa!

Jeg har en søn på 8 uger og er desværre nødt til at bruge suttebrik, derfor har jeg i lang tid ladet ham sutte i op til en time - nøjagtig ligesom jer - fordi jeg i starten var i tvivl om han fik nok

Nu har jeg så talt med min mødre gruppe - alle anden gangsfødende- de siger : spiser han? højst sandsynlig ligger han bare og hygger sig og bruger mig som en sut  

Nu er jeg så begyndt at prøve at ta ham fra, når han ikke synker i et stykke tid og så evt gi ham en sut, indtil han vil ha mere mad....

Måske hygger jeres babyer også og spiser ikke hele tiden, ellers kommer det med alderen tror jeg.

kram Karina

Anmeld

16. november 2009

mor_sabina

4kløver skriver:

Hej..  Hjælp...jeg ammer  men er ved at opgive det da hun godt kan ligge i 1½ time til 2 og sutte og så skal jeg også vække hende hele tiden og så når jeg tro at hun har fået nok ligger jeg hende til at sove også vånger hun ca 1time efter og skriger som om hun aldrig har fået mad.. er der ikke bare en der lige ved hvad jeg skal gøre.

Jeg oplevede det samme med min dreng(6,5 måned nu) og jeg var ved at blive tosset af at han hang der hele tiden. Sundhedsplejersken sagde at jeg skulle sætte det lidt i system og lade ham sutte 20-30 min og så med 3 timers mellemrum resten skulle være sut.

Jeg ved ikke om det er et råd du kan bruge.

Held og lykke med det ihvertfald

Anmeld

16. november 2009

S.L.S

sidder med min prinsesse nu og hun  har hængt siden kl 15 hvor hun samlet har sovet ½time.. nu er hun gået kold, men ved at lægger jeg hende fra mig vågner hun efter 5min... hun får nok mad, og det er jeg kun glad for.. men nøøøj det er træls.. ser kun sofa og prut bleer og amning, hvis jeg da ikke er ude og trille.. der sover hun gerne 3 timer.. men kan godt følge jer andre... jeg vælger så bare at se således på det at om et år er min samvittighed ok og jeg gjorde det.. vil ikke give op nu, selvom tanken har slået mig mange gange... for kunne man sove 1 uge så gjorde man det... der er evt gode råd på ammenet.dk eller sundhedsplejersken.dk at hente... jo mere de hænger og spiser jo mere mælk bliver der produceret.. meeeen  uhh et spa og en gang massage ville være lykken.. og evt ligge i ske med en dejlig mand----- står selv med det hele, og det er det værd... så frem med booberne, og nyd de små drønnerter :-)

S.L.S

Anmeld

19. november 2009

grube1984

Min søn (som nu er 4 mdr) hang også 24/7 ved mine bryster i starten. Det undrede jeg mig også meget over, så til sidst henvendte mig og kæresten os til barselsgangen (det var inden SP var kommet ind i billedet) for at høre, om han suttede rigtigt osv..
Min mælk var løbet til og han tog Rigeligt på i vægt, så det var ikke madmængden som var et problem.. Han havde bare et stort suttebehov!
Så det gjorde, at han fik lov at spise og når der så ikke kom synkelyde længere, så fik han en lillefinger at sutte på og senere hen sut..

Håber det måske kan hjælpe jer andre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.