Skal hun skifte nu eller vente...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. april 2008

Christinahr

Hej piger

Vi fik da vi flyttede til byen en vuggestue plads der ikke hører under vores skoledistrekt, så den lille skal helt sikkert flytte når hun skal i børnehave.

Hun er rigtig glad for vuggestuen og det er vi som sådan også. Dog ligger den så jeg får 3 kilometer længere hver vej i skole og faren kun knap og nap kan nå at hente hende når jeg skal på arb. Derfor ville det selvfølgelig være lettere at få en tættere på, men vi tænker selvfølgelig på hvad der er best for den lille.

Nu tænker jeg så om det ikke er nemmere at flytte hende til en integreret institution i vores skoledistrekt hvor hun både kan afslutte vuggestuen og gå i børnehave. Altså om hun aldersmæssigt ikke er nemmere at rykke nu end når hun er 3.

Hun er 15 mdr nu.

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2008

MUTT3

Jo mindre de er jo hurtigere glemmer de, så på det led jo.
Men på den anden side, så skal hun jo skifte alligevel når hun skal i BH, og for hende gør det jo ingen forskeld om der er børn hun kender eller ej, hun ved jo ikke bedre.
Selv om at det er en intrigreret indstudition, så vil hun stadig skulle skifte.

Dvs i skal vælge mellem 2 skift eller 3 skift... og så er spørgsmålet sådan set bare om din datter psykisk er stærk nok til det mere omtumlet liv 3 skift giver, eller om hun har bedre af den ro det giver hende at nøjes med 2 skift, du skal jo huske på at hun har knyttet sig til de voksne hun er hos nu, så skal hun knytte sig til nye voksne og allerede 1½ år der efter til en gang til at skal stole på nye voksne, om hun ville kunne klare det, ved du bedst.

Personligt ville jeg ikke vælge den ekstra flytning, min store pige ville muligvis godt kunne takle det, men det vil uden tvivl ikke være sundt for hende, mens min dreng, han vil tage skade af det, såre simbelt, han var et år om at få tillid til BH personalet, selv om at de ikke var helt fremmede og han kendte huset på forhånd, han ville slet og ret miste troen på at det kan betale sig at stole på fremmede voksne, hvis han blev flyttet mere end højest nødvendigt, kunne jeg bestemme på hans vejne skulle han ikke flyttes fra BH´en over i en skole (eller fra DP´en til BH´en) men fortsætte hvor han var, med de samme voksne, bare med størrer krav, det vil være klart det bedste for ham, men bestemme den slags gør jeg jo ikke, heldigvis har jeg kunne vælge en lille bitte BH hvor der ikke er vidre udskiftning blandt personalet, der er en der har forladt stedet i de 2 år han har gået der.

Anmeld

19. april 2008

MorCamilla

Hejsa..

Mikkel startede i i dagpleje da han var et år. Da han så havde gået der i ca 3 måneder, blev hun fyret.. Så han skulle flyttes.. Jeg havde frygtet at det ville gi en masse forviring for ham - men han klarede det bare super flot..
Vores nye dagpleje sagde også at jo mindre de er, jo nemmere er det at flytte dem..
Så hvis jeg var jer ville jeg skifte hendes vuggestue nu..;)
Held og lykke med det..

Knus fra Camilla.

Anmeld

23. april 2008

Christinahr

Ja jeg kan vende det og dreje det og se det fra alle sider.

Min kæreste er mest på at skifte nu og jeg er sgu stadig i tvivl, jeg tror ikke som sådan hun vil tage skade af det, men det er allerede det 3 sted hun er nu.

Hun startede i dagpleje da jeg skulle opereres i hånden og ikke måtte bærer hende. Da hun havde været der i to måneder var hun stadig ikke faldet til og dagpleje moderen kunne værken få hende til at spise eller sove. Så vi skiftede og fik en fantastisk dagpleje hvor alt bare kørte fra dag 1.

Så fik vi vores hus solgt - noget overraskende på rekord tid. Ja så flyttede vi 30 km og nu er hun så i vuggestuen.

Hvis vi nu bare havde håbet huset blev solgt så hurtigt havde vi jo holdt den 1. dagpleje ud.

Hmm, men man kan jo sige at dem der er i dagpleje i f.eks Odense kan risikere mange forskellige gæstredagplejer og på den måde skulle det jo ikke være problemmatisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.