2 trælse nætter... hvorfor mon???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. april 2008

Mette Jensen

Min datter Amalie er 5 mdr og sover inde på hendes eget værelse og har gjort det siden hun var 3 mdr. Hun har altid sovet rigtig godt, men natten til torsdag vågnede hun kl 2.30 og bare græd (hun var ikke sulten) jeg var inde ved hende mange gang, og hun lå bar med sutten og græd, satte mig derind og begyndte at synge lige så stille for hende samt jeg agede hende på kinden, det hjalp og hun stoppede med at græd, men med det samme jeg stoppede begyndte hun igen... Efter 3 kvarter, besluttede vi at tage hende ind i vores seng, fordi det ku jo være hun havde drømt... hun var stadig ked af det da hun kom ind til os, men jeg lagde mit hoved helt ind til hende og sagde ssshhh ssshhh og så faldt hun i søvn.. hun vågnede 6.15 og bar lå og snakkede, så fik hun mad og vi sov videre til kl 8...

Så nu var vi jo spændt på hvordan hun så ville sove den næste nat.

Det samme skete.. hun vågnede 3.45 og græd, men mig og min mand havde bestemt at vi ikke tog hende ind til os, fordi så blev det nok bar en vane... jeg sad inde ved hende det meste af tiden da hun græd... hun blev også rolig når jeg agede hende... hun faldt i søvn 4.30 vågnede igen lidt over 5 og så gav vi hende mad, og så kom hun ind til os som hun plejer og sov videre til 7.30...

Mit spørgsmål er så om der er andre herinde som har oplevet noget ligende, og hvad skal vi gøre?? skal vi tage hende ind til os eller lade hende ligge inde i hendes seng??

håber i kan hjælpe mig :)
Knus mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2008

Honningblomst

Aktså, jeg ville helt klart tolke det som at hun har brug for dig tæt på...der sker jo meget for sådan et lille pus og udviklingsmæssigt er hun måske også ved at blive mere bevidst.
Jeg synes du skal dække hendes behov for nærhed, som du dækker hendes behov for mad, varmt tøj osv.
Hvis ikke I vil have hende i jeres seng, så var det måske en idé at have hendes seng op af jeres seng. Så kandu lige række en arm ind eller sige shhh, når hun vågner og så får I alle en dejlig og tryg nat.
Knus herfra...
Eva

Anmeld

18. april 2008

Honningblomst

Glemte helt, at ja, sådanne peridoer har alle mine tre haft, men da de sov inde ved os, faldt de hurtigt til ro igen eller kravlede/blev taget over til os. Så det har ikke rigtig påvirket så meget...
Knus..

Anmeld

18. april 2008

Mette Jensen

Tak for dit svar.. Men jeg er jo bange for hvis vi tager hende ind til os, at hun så ikke vil ind på sit eget værelse..
nu ser vi lige hvordan hun er i nat, så skriver lige i morgen hvordan natten er gået...
det ku nemt ende med at vi tager hende ind i soveværelset hvis hun gør det igen...
¨

Ha en god aften...

knus mette

Anmeld

18. april 2008

Honningblomst

Kan ikke forstå hvad der er at være bange for...så længe hun har behov for jer, så vil hun give udtryk for det(hvis I "lytter" til hende).
Du kan også vælge at lægge dig ind ved hende på en madras i en periode.
Vil dog sige at mange har deres børn inde hos sig til de er 1-2 år og så får de eget værelse uden problemer....jeres lille pus er jo så lille og afhængig af jer endnu.
Knus Eva.

Anmeld

18. april 2008

Minedrenge

Hej søde..

det som Eva skriver, tror jeg egentlig hun har ret i. At Amalie pussen har brug for sin mor lige nu, brug for at du er tæt på :)

Jeg tror ikke du skal være nervøs for at gøre det til en vane for hende, hvis hun kommer ind til jer. slet ikke :)

Evt. kan i jo tage hendes seng ind til jer, så er hun jo stadig i sin egen seng.. hvis i kan have hendes seng der inde.. Eller at du ligger dig ind til hende på værelset.

Jeg tror også hun har brug for dig og tryghed for tiden. At blive vist at mor og far er ved mig når jeg er ked af det.

Glæder mig til at høre hvordan natten er gået i morgen (H)

Anmeld

20. april 2008

Tynen

Enig med de andre.

Det er en stor og skræmmende verden og der sker en masse med dem hele tiden i den periode, så tror det er vigtigt at hun får den kontakt hun har brug for.

Og ja, skid da hul i om det bliver en vane for en periode.

Hellere at de får det nærvær de ønsker :)
Synes næsten det er synd at lade hende ligge derinde for at undgå vaner.

Hvis din mand synes det er træls at hun skal ind til jer, synes jeg da næsten han skal have æren i at sidde inde ved hende om natten :D
Det fik min kæreste til at droppe ideen : Sove på eget værelse!

Jeg har haft Stella til at sove ved siden af vores seng til hun var 9 mdr. - Altså i sin egen seng.
Og der var INGEN probs overhovedet med at flytte hende ind til sig selv.

Hvis jeg var dig ville jeg flytte sengen ind ved siden af jeres.
Tror også at jeres vejrtrækning kan være med til at berolige hende, så hun ved hun ikke er helt alene i rummet.

Håber I finder en løsning der passer jer alle :)

Trine

Anmeld

20. april 2008

A.I.G.

Eva skriver:

Kan ikke forstå hvad der er at være bange for...så længe hun har behov for jer, så vil hun give udtryk for det(hvis I "lytter" til hende).
Du kan også vælge at lægge dig ind ved hende på en madras i en periode.
Vil dog sige at mange har deres børn inde hos sig til de er 1-2 år og så får de eget værelse uden problemer....jeres lille pus er jo så lille og afhængig af jer endnu.
Knus Eva.

Netop ! Augusta sov hos os til hun var 2 år bl.a. pga. manglende værelse, men også fordi det er hygsomt. Vi har ikke set hende en eneste gang siden hun fik sit værelse.
Ella med samme alder som din datter fiser den af hos os mange måneder endnu og hvis hun vil,så skal hun sove på værelset med søster ved 9-12 mdr.´s alderen, og hvis ikke ja så sover hun lidt videre hos os.

Der er mange ting at frygte i denne verden,men at have sine skønne børn i soveværelset er ikke en af dem.

Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.