Jer med astma/AB børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.732 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. november 2009

Henri84

Hvordan har de det for tiden?
Sys godt nok E er skidt
I dag er vi oppe på 20 pust airomir, og han begynder at lyde som en der snart skal have mere...
Vi har været forbi vagtlægen som gerne ville indlægge ham da han har indtrækninger, men da der er propfyldt med influenzabørn og LANG ventetid, valgte vi at tage hjem og se om vi selv kan få det under kontrol...
Hvor meget medicin får jeres for tiden? Han får udover airomiren 2*2 pust spirocort samt 4 mg singulair granulat...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2009

cille22

ej hvor trist, her kæmper vi også med mathias´s astma, han få lige pt aromir når han selv siger til, og 2*2 pust i hans spirocort morgen og aften.

Han har været dvask hele ugen og har ikke været i børnehave, da han ikke engang har kunne tage tøj på uden at miste pusten.

Han er frisker idag og har været ved lægen og har fået vacine mod svineinfluenza, da de anbefalet dette pga. hans problmer med luftvejene.

Hilsen cecilie

Anmeld

13. november 2009

qp

Henri84 skriver:

Hvordan har de det for tiden?
Sys godt nok E er skidt
I dag er vi oppe på 20 pust airomir, og han begynder at lyde som en der snart skal have mere...
Vi har været forbi vagtlægen som gerne ville indlægge ham da han har indtrækninger, men da der er propfyldt med influenzabørn og LANG ventetid, valgte vi at tage hjem og se om vi selv kan få det under kontrol...
Hvor meget medicin får jeres for tiden? Han får udover airomiren 2*2 pust spirocort samt 4 mg singulair granulat...

Undskyld jeg måske spørger dumt - men har børnene det værre pga kulden/ årstiden eller??

Min søn er 1 år og fik i går "maske" for første gang....  Natten op til i går hostede han konstant, sådan i over en time uden nogle pauser imellem hosten - det kom igen og igen.

Jeg er derfor lidt usikker på om det ér astma eller hvad... Min læge har skrevet "mod bronkitis" og sagde til mig, at vi jo måtte se om det hjalp ham. Og det har søreme hjulpet - nu sover han natten igennem uden hosteri.

Anmeld

13. november 2009

cille22

det er det fugtige vejr der driller.

Varmt eller helt klart frost vejr er at fortrække når man har a/b børn. Vores søn kan næsten undvære sin medicin i maj, juni, juli og aug. Der er han nede på lav dosis.

De næste par mdr plejer at være et helvede rent ud sagt, og har sgu lidt ondt af vores knægt, da han går i storegruppe nu, hvor de forbereder sig til skole også er det bare synd hvis han ikke kan være med til så mange ting, pga hans vejrtrækning.

Håber du kunne bruge svaret, ellers er du velkommen til at spørge mere.

Hilsen cecilie

Anmeld

14. november 2009

Henri84

Ja, her er det desværre også begyndt at gå ud over leg i dp... Han må tit lige ligge sig ned og tage et hvil mens de andre leger videre, og sådan skal en lille 14 måneders dreng jo altså helst ikke have det

Anmeld

14. november 2009

Heidi.

Hej med dig..

Kender alt til det du beskriver.. Min store datter er snart 6½ og hun har siden hun var 14 måneder været slemt ramt.. De første 3 år af sit liv boede vi nærmest på hospitalet da hun ikke kunne nøjes med den alm medicin.. Men så blev det bedre.

Lige for tiden er det dog slemt. Hun får airomir hver time x2, og spirocord.

Samtidig har hun osse lungebetændelse og er lige blevet podet for H1N1..

Jeg vil så godt sige at det lyder til at han heller ikke får nok medicin.. Går i til kontrol på hospitalet??

Kh Heidi

Anmeld

14. november 2009

Heidi.

qp skriver:

Undskyld jeg måske spørger dumt - men har børnene det værre pga kulden/ årstiden eller??

Min søn er 1 år og fik i går "maske" for første gang....  Natten op til i går hostede han konstant, sådan i over en time uden nogle pauser imellem hosten - det kom igen og igen.

Jeg er derfor lidt usikker på om det ér astma eller hvad... Min læge har skrevet "mod bronkitis" og sagde til mig, at vi jo måtte se om det hjalp ham. Og det har søreme hjulpet - nu sover han natten igennem uden hosteri.

Det er det omskiftende vejr.. Det er så dårligt for dem..

Anmeld

14. november 2009

Henri84

Heidi-Godsk skriver:

Hej med dig..

Kender alt til det du beskriver.. Min store datter er snart 6½ og hun har siden hun var 14 måneder været slemt ramt.. De første 3 år af sit liv boede vi nærmest på hospitalet da hun ikke kunne nøjes med den alm medicin.. Men så blev det bedre.

Lige for tiden er det dog slemt. Hun får airomir hver time x2, og spirocord.

Samtidig har hun osse lungebetændelse og er lige blevet podet for H1N1..

Jeg vil så godt sige at det lyder til at han heller ikke får nok medicin.. Går i til kontrol på hospitalet??

Kh Heidi

Nej, men vi går hos en privat praktiserende børnelæge... Vi kører også på 2 pust airomir i timen lige pt, men er i tvivl om hvor længe det er ok?
Han har stadig indtrækninger, men har rettet sig en lille smule i forhold til i går...
Vi har fået at vide at han ikke må få mere forebyggende end hvad han allerede får?

Anmeld

14. november 2009

Heidi.

Henri84 skriver:

Nej, men vi går hos en privat praktiserende børnelæge... Vi kører også på 2 pust airomir i timen lige pt, men er i tvivl om hvor længe det er ok?
Han har stadig indtrækninger, men har rettet sig en lille smule i forhold til i går...
Vi har fået at vide at han ikke må få mere forebyggende end hvad han allerede får?

Ok.. jeg ved bare af erfaring at det helt klart er tagn på at han ikke får tilstrækkelig behandling.. Men nogle gange er det en nødvendighed at de lige kommer omkring børneafd, og får medicinen der. Så åbner det bedre op for deres bronkier, og aioromiren kan derefter have en bedre virkning..

Det er noget rigtig øv med et astmabarn, jeg vil da håbe for jer at han vokser sig fra det.. Det har min datter desværre ikke gjort.

Det er meget forskelligt hvad de læger siger. Faktisk har vi flere gange på hospitalet prøvet at hun skulle have et pust hver 5 min i en time, og så kunne hun pludslig trække vejret ordenligt igen.

Vi har osse prøvet singular, dog uden nogen go virkning.,

Anmeld

16. november 2009

DK

Kirstines astma var også helt amok da hun var lille (6 mdr til 3 år)

Heldigivs er hun næsten vokset fra det. Hun får stadig masken, men kun en til to gange hver dag, og kun når hun så er syg/forkølet. Det er så dejligt at det er "gået væk".

Så bare rolig, det er muligt at der er lys forude!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.