Aftensmad-ro, skønt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

355 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. april 2008

Rasmine

Det fik vi igår, da Rasmus selv fik lov at sidde med skålen med ris og små kyllingestykker.
Grat grat, men det virkede. Han sad med klør 5 i skålen, fingrene op i panden, håret og ørerne, samtidig med at han ÅD det vi gav med med skeen.

Så fremover er det TILLADT for Charlie at sidde på spring ved siden af bordet, når vi spiser, for han tager ALT som ryger på gulvet!
:)

Har så småt pakket flaskerne væk, han får én om morgenen, vælling om aftenen, og måske en lille flaske når han kommer træt hjem fra job, i VS.

Har de andre flaskebørnsmødre pakket flaskerne væk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2008

Nadi

Nope, Oliver får stadig en flaske om aftenen, og nogle gange en om dagen al afhængig af hvor sur og overtræt han er.

Så vi beholder dem stadig fremme lidt endnu, men prøver at trappe ned.

-Nadia

Anmeld

17. april 2008

Lise

Min mission er at flaskerne skal være pakket væk medio juli på et-års-dagen!

Simon, den lille lort, han sover ikke igennem. Og når han vågner to (TO!!!) gange i løbet af natten NÆGTER han at sove igen før han har fået 200 ml mme. Hvis ikke, så skriger han ørerne af mig... prøvede i nat, så har været noget af en zombie idag. Og han fik jo de 400 ml i løbet af natten - plus de 150 han tog til at sove på (ovenpå ris/grøntsager/kylling, næsten en hel banan og en halv leverpostejsmad, som han åd en time inden godnat). Argh, har fandme taget kampen - den med "væk med natmaden, og sov nu igennem", men han har glemt hvordan man gør...

Apropos, Bacon, kan huske at du skrev noget med at Rasmus var urolig om natten da han startede i vs. Hvor lang tid varede det?

Så nej, flasken er i stor grad, synes jeg, stadig en del af vores liv. Heldigvis har han aldrig rigtigt fået flaske om dagen, så der bliver ingen kamp.

Anmeld

17. april 2008

Rasmine

Lise:
Det var måske op til en uge, lidt mere.
Kan ikke rigtig huske det.
Er Simse det nu?
(Ja, det kan jeg jo næsten selv læse)

Anmeld

17. april 2008

Lise

Ja, han startede d. 1. april, så han har da været der to uger og to dage nu. Men der har ikke rigtigt været nogen rytme siden vs-start. sidste uge var han ked af det en masse, både nat og dag, men sluttede af med fredag nat at have 40 i feber... nu er han glad når han kommer i vseren, så nu skal jeg bare ha' ham til at sove om natten... en anden ting nu vi taler om vs. Når vi er herhjemme sover Simon to gange to timer. Derovre sover han en lille time til formiddag og halvanden-to timer efter frokost. henter han kl 15-15:30, hvor han er træt igen. Hvis jeg lægger han ud sover han op til to timer :-o Skal jeg lægge ham ud og sove ca 16-17:30 eller skal jeg trække den og putte ham en time tidligere? Og så håbe at han lærer at sove tre timer efter frokost?

Anmeld

18. april 2008

ivfmarie

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Ja, han startede d. 1. april, så han har da været der to uger og to dage nu. Men der har ikke rigtigt været nogen rytme siden vs-start. sidste uge var han ked af det en masse, både nat og dag, men sluttede af med fredag nat at have 40 i feber... nu er han glad når han kommer i vseren, så nu skal jeg bare ha' ham til at sove om natten... en anden ting nu vi taler om vs. Når vi er herhjemme sover Simon to gange to timer. Derovre sover han en lille time til formiddag og halvanden-to timer efter frokost. henter han kl 15-15:30, hvor han er træt igen. Hvis jeg lægger han ud sover han op til to timer :-o Skal jeg lægge ham ud og sove ca 16-17:30 eller skal jeg trække den og putte ham en time tidligere? Og så håbe at han lærer at sove tre timer efter frokost?[/citat] Hej Lise Malte får to lure i dp (formiddag og middag), og jeg giver ham en powenap på en halv time ca 17.30. Ellers er det et sandt helvede at komme igennem aftensmaden. Og selvom han sover fra 17.30 til 18, kan han sagtens falde i søvn når han bliver puttet kl 19.30. Og det er med godt humør, frem for hvis vi prøver at holde ham vågen. Marie

Anmeld

18. april 2008

Lise

Hvis han bare sov en halv time, så ville det være helt fint med mig. Men han sover jo minimum én time, gerne halvanden og nogle gange op til to timer.

Sover malte bare en halv time, eller vækker i ham når i synes at nu har han sovet nok?

Anmeld

18. april 2008

ivfmarie

Vi tager ham ind efter max 3 kvarter (er jo self lidt afhængig af hvordan han har sovet i dp). Men faktisk vågner han tit af sig selv.

Anmeld

18. april 2008

Tikki

Ja, vi har haft pakket flaskerne væk i en måned nu....næsten - hun vil simpelthen ikke have noget med dem at gøre - skaber sig, når jeg prøver.......dog prøver jeg liste lidt mælk i hende med flaske lidt senere på aftenen efter hun er lagt og det virker faktisk godt. Så det vil jeg blive ved med lidt endnu eftersom hun ikke vil drikke mælk af kop eller på andre tidspunkter.

Anmeld

18. april 2008

ka li ja

jeg gir flaske inden sengetid og som det f'rste n[r vu v[gner

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.