Mænd uden koner....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

288 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. april 2008

ivfmarie

Jeg har lige set tv2's program om byen hvor kvinderne gik, og det fik mig til at tænke lidt....(ja, tro det eller ej - tænke) Alle kvinderne virkede til at have sådan en "hah, så kan han sgu prøve det"-holdning, og alle familier gav udtryk for at det plejer være mor der sørger for at alt er i orden. Er det mon i virkeligheden ikke os kvinder der bare overtager alt? Vi giver ikke bare lidt slip i løbet af hverdagen - vi vil styre det hele. Allerhøjst laver vi den der aftale med at manden står for det derude, og vi står for det derinde. Og måske "tør" vi overlade opvasken - for den kan han da finde ud af... Giver vi nogensinde manden en ærlig chance for at overtage nogen af de daglige gøremål? Og jeg mener at give ham det fulde ansvar? Tit tager jeg mig selv i at blande mig hvis jeg rent faktisk overlader en tjans til manden - kan I lade være med at blande jer? Jeg tror at mænd er af en natur, hvor de ikke skal rettes ret mange gange før de helt dropper at tage initiativ til noget som helst. Jeg er jo sofaliggende pga min fod, og manden har stået for alt det huslige i en uge nu - og det går sgu godt! Der er da et par smuttere, men overall gør han et glimrende job. Og jeg er sikker på at det er fordi jeg holder min kæft og ikke blander mig. Jeg er ikke sikker på at huset ville være forsvarligt rent sundhedsmæssigt efter et par uger mere - men Rom blev jo heller ikke bygget på én dag :D. Marie - meget stolt af min mand 8D, men med beskidt hjem :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2008

Loggidut

ahhhh IVF jeg prøver nu på ikke at blande mig...og det er en hel bestemt episode i mit liv der gør at jeg ikke vil blande mig i hvad michael gør.

oplevede ude på sygehuset en mor der overlod bleskiftningen til den nybagte far, alt imens hun og hele familien grinende så på...manden var rystende nervøs, og ungen sked og pissede ud over det hele...og familien hånlo af den unge far...

sent om natten da jeg sad og ammede, kom moderen ind og skulle skifte den bette...og jeg så godt hun bøvlede i et stykke tid, og da jeg skulle skifte tif, opdagede jeg det var fordi hun havde vendt bleen forkert...jeg gjore opmærksom på det på en pæn måde, men kunne kun alt for godt huske hvordan hun tidligere havde stået og grint af hendes mand...så den dag satte jeg mig for, at skal jeg blande mig, i hvad mich gør...så er det fordi han har bedt mig om det...

så jeg forsøger det bedste jeg har lært...

en dag kan det nemlig ramme mig direkte tilbage i nakken igen!

lol...nu kysser du lige din mand, og fortæller ham hvor god og sød han er...for mænd skal af og til roses du...lol...ellers går de bare i stå!

Anmeld

18. april 2008

linemus

Enig Marie. Jeg gør helst tingene selv, for det er nemmest, og så bliver det gjort, som jeg vil have det - ingen kan gøre det godt nok (jeg er uundværlig). Samtidig med at jeg brokker mig over, at jeg skal lave det hele, og at manden ikke gør noget af sig selv (af de ting jeg mener han skal gøre) :$ Han har selv nævnt, at han ikke gider hænge vasketøj op, for han kan alligevel ikke gøre det rigtigt... så tænker da meget over det... når jeg husker det... for de kan jo faktisk godt.

Line :$ lidt flov men mest træt og på vej i seng... om lidt...

Anmeld

18. april 2008

Anja

Manden og jeg sad og så programmet sammen. Det er faktisk ret underholdende :D

Men her i huset gør vi stort set lige meget. Mens jeg er hjemme på barsel gør jeg selvfølgeligt mere af den daglige oprydning, støvsugning og tømmen opvasker, men alt andet er vi fælles om. Det er faktisk ALTID min mand, der køber ind og det er 9 ud af 10 dage ham, der laver mad.

Det eneste jeg føler han ikke altid har styr på (men er blevet bedre til) er at sørge for at drengene er klædt ordentlig på, når de skal ud. I ved, at huen er stoppet ned i jakken/flyverdragten, at flyverdragen/regbukser sidder ordenligt ved støvlerne - og at de har vanter på :D, men heldigvis bevæger vi os mod varmere tider!

De gange det er sket, at jeg har "rette" på ham fordi han gør noget anderledes end mig, har jeg fået læst og påskrevet, at hans måde vel kan være lige så god og at han jo nøjagtigt som mig, gør tingene efter bedste overbevisning og for at drengene har det så godt som muligt - og det kan man jo ikke argumenterer imod.

Anja, der overhovedet ikke har noget at pege fingre af manden for :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.