Dorthe1986 skriver:
Ja så er det bekræftet, jeg har også PCO 
Har ikke haft min mens i over 8 måneder, så havde det jo på fornemmelsen. Var på gynækologisk ambulatorium for anden gang igår, men er lidt utilfreds med det hele... Den første gynækolog jeg havde var den sødeste unge kvinde så gik ud fra at jeg skulle op til hende igen anden gang, men nej denne gang var det en overlæge og en ung studerende tror jeg. Problemet var bare at de begge var polske og hans dansk var virkelig ringe, ikke så fedt i en situation der er så vigtig. Men han var dog rimelig professionel. Han satte mig på Provera (det samme som Perlutex), hvor jeg skal tage to tabletter i 10 dage og så når min mens kommer skal jeg så tage pergotime. Da jeg er noget overvægtíg mente jeg selvfølgelig også at det var en ide at komme på metformin, som en hjælp til vægttab, som han også nævnte. Men det ville han ikke rigtig, han mente jeg selv skulle klare det, dog ville der være mulighed for det senere. Men nu har jeg læst bogen Spis dig gravid, og der står at metformin er godt de første uger af graviditeten, uanset hvad, da det modvirker de mange spontane aborter som PCO-piger desværre kan komme igennem. Så ved ikke rigtig hvad jeg skal synes....
Kan man måske gå til sin egen læge? og få hende til at give metforminen, eller skal jeg vente og se det hele lidt an?
Synes det er lidt forvirrende det hele....
p.s nogen der ved hvor hurtigt det går med Provera? altså hvor hurtigt man får sin mens?
Hejsa...
Jeg fik konstateret PCO i August 2007, jeg har altid haft mange problemer med min mens, hvor den udeblev flere måneder, det gjorde den også i 2007, og da jeg endelig fik min mens i starten af Agust, der blødte jeg så meget, så jeg blødte igennem hver 10 min af både bind og tampon, kom til lægen, der sendte mig akut på Hvidovre Gyn afd. Der scannede de mig, og jeg fik af vide at jeg havde PCO. De satte mig i behanding med nogle blødnings stoppende piller, og da min mens stoppede nogle dage efter, skulle jeg starte op på Perlutex i 10 dage, når jeg så ville få min mens igen, skulle jeg fremover tage perlutex på 16 dagen i 10 dage. Nu er jeg så på Provera fordi Perlutex jo er udgået.
Det burde gå rimelig stærkt, mit umiddelbare gæt er, at du vil få din mens en 10-14 efter du er færdig med pillerne. Skal du blive ved med og tage dem? Jeg har selv valgt det, da jeg ellers SLET ikke får min mens hvis jeg ikke tager dem. Hvad gør det der Pergotime? Jeg ville også gerne på Metformin, men min Gyn. vil heller ikke give mig dem, jeg har tænkt på at gå til lægen og håbe han vil give mig dem, da jeg også er overvægtig, har dog tabt en del kilo de sidste par måneder, men ville gerne på dem, så er der måske heller ikke så lang ventetid med projekt baby, når jeg finder manden i livet..
Knus Beck, som havde en SA i starten af året