Jeg døjede også med STORE smerter da jeg ammede. I første omgang kunne lægen ikke se, at der skulle være noget svamp.
Jeg prøvede videre med ammebrikker, malkede ud for at give det ene bryst ro og prøvede sågar med hemoride creme... Intet hjalp da det VAR svamp. Min SP sendte mig til lægen igen og jeg fik en recept.
Hvis man bruger Brentan GEL behøver man ikke tørre det af inden amning.
Mit forlæb resulterede i at jeg ammede fuldtid i 4-5 uger og til hun var 8 uger gammel. Så gik vi over til fuldtids flaske - KLART det BEDSTE vi kunne gøre. Der gik 1-2 uger efter endt amning for mine stakkels bryster var helet (det sprang bare op hver gang hun blev lagt til og jeg krummede tær!).
Idag har de det fint, men der er store ar - desværre. Den lille prinsesse er nu 10 måneder og drøner rundt, hun fik helt sikkert en meget lettere og bedre hverdag at at få flaske, så blev hun også mæt - hun lærte aldrig at sutte rigtigt, så amning var bare ikke sagen.¨
Jeg havde dog mange tanker om at gå over til flaske og følte mig stemplet som dårlig mor af samfundet :-(
Det skal man IKKE føle, man skal bare gøre hvad man selv synes er bedst for en selv, barnet og familien - det gælder om at have overskud til at klare div. udfordringer, det har man ikke når det gør så ondt.
Gos kamp med det hele - håber det endter godt!
Anmeld