Fortvivlet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

939 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. november 2009

Jannie Thorup

Jeg holder det næsten ikke ud.

Jeg har så frygtelig ondt ved amning. Jeg har før skrevet om herinde hvorvidt jeg er i tvivl om Olivia skal på flaske eller ej pga den smerte jeg oplever.

Igår havde jeg besøg af SP, som sagde jeg skulle ringe til lægen og insistere på at få noget mod svamp inden jeg giver op og går over til flaske. Idag ringede jeg så til lægen, som ikke vil give mig noget behandling når han ikke har set hverken mig eller barnet.

Så nu skal jeg lige vente endnu længere før der er bare lidt bedring at se. Jeg er så ked af det, jeg har kæmpet og været ved højt mod længe, men nu kan jeg bare snart ikke mere. Jeg er helt færdig.

Puha, jeg ved ikke lige hvad jeg ville, jeg skulle nok bare lige af med det.

Jannie, som har virkelig ondt i maven over noget som burde være hyggeligt og rart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2009

Kloster

Hej.

Har fulgt lidt med i din situation... På trods af, det er 5 år siden jeg ammede

Hvornår har du så fået en tid ved lægen? I morgen?

Venlig hilsen

Kloster

Anmeld

12. november 2009

Jannie Thorup

Kloster skriver:

Hej.

Har fulgt lidt med i din situation... På trods af, det er 5 år siden jeg ammede

Hvornår har du så fået en tid ved lægen? I morgen?

Venlig hilsen

Kloster

Jaja, jeg har fået en tid til min datter imorgen i forlængelse af mit 8ugerstjek.

For han mente at han skulle se både mig og hende for at kunne vurdere om det er svamp.

Det er over middag imorgen jeg har fået en tid. Der er længe at vente. Jeg overvejer at ringe til lægevagten.

Anmeld

12. november 2009

Kloster

Jannie Thorup skriver:

Jaja, jeg har fået en tid til min datter imorgen i forlængelse af mit 8ugerstjek.

For han mente at han skulle se både mig og hende for at kunne vurdere om det er svamp.

Det er over middag imorgen jeg har fået en tid. Der er længe at vente. Jeg overvejer at ringe til lægevagten.

Dejligt det allerede er i morgen. Så er det til at se en ende på.

Tænkte på om du ved, at danskvand er godt mod svamp? Altså tage en stofble på en finger og væde fingeren i danskvand også påføre det brystvorterne og i barnets mund.

Tror næppe danskvand kan tage dit svamp nu, når det sikkert er en del fremskredet, men måske det kunne lindre lidt.

Svamp kan også vare så kraftigt, at det kommer ud med barnets urin og danner sig på kønsdele. Bare en tanke. Det har jeg nemlig selv prøvet ved Nicolaj (nr 2).

Anmeld

12. november 2009

Mumto3

Send straks manden ned efter noget danskvand (uden citrus-smag). Ej, det skal jeg selvfølgelig ikke bestemme, men jeg har bare haft svamp indtil flere gange, under hvert ammeforløb med mine 3 dejlige unger. -og det var kun den første gang jeg brugte Benzopan (eller hvad det nu hedder) det man får af lægen.

Det er lidt besværligt, men det hjælper! Hver gang du skal amme, tørre du FORSIGTIGT brysvorten af med en klud der er væddet med danskvand, og med en anden klude også væddet i danskevand tørre du dit barns tunge af. Jeg tog et gammelt lagen og rev op i små kludde i passende størrelse. Man skal jo bruge mange af dem.

Det får virkelig svampen til at gå væk! Husk at tage en ny ren klud hver gang, og vask dem på mindst 60 grader.

Ellers vil jeg anbefale at du ringer til en ammerådgiver. Du kan finde deres telefonnumre på Forældre og Fødels hjemmeside www.fogf.dk

God bedring!!!

Anmeld

12. november 2009

Kloster

Mumto3 skriver:

Send straks manden ned efter noget danskvand (uden citrus-smag). Ej, det skal jeg selvfølgelig ikke bestemme, men jeg har bare haft svamp indtil flere gange, under hvert ammeforløb med mine 3 dejlige unger. -og det var kun den første gang jeg brugte Benzopan (eller hvad det nu hedder) det man får af lægen.

Det er lidt besværligt, men det hjælper! Hver gang du skal amme, tørre du FORSIGTIGT brysvorten af med en klud der er væddet med danskvand, og med en anden klude også væddet i danskevand tørre du dit barns tunge af. Jeg tog et gammelt lagen og rev op i små kludde i passende størrelse. Man skal jo bruge mange af dem.

Det får virkelig svampen til at gå væk! Husk at tage en ny ren klud hver gang, og vask dem på mindst 60 grader.

Ellers vil jeg anbefale at du ringer til en ammerådgiver. Du kan finde deres telefonnumre på Forældre og Fødels hjemmeside www.fogf.dk

God bedring!!!

Lige mine ord...

Anmeld

12. november 2009

Riwe

Jeg døjede også med STORE smerter da jeg ammede. I første omgang kunne lægen ikke se, at der skulle være noget svamp.

Jeg prøvede videre med ammebrikker, malkede ud for at give det ene bryst ro og prøvede sågar med hemoride creme... Intet hjalp da det VAR svamp. Min SP sendte mig til lægen igen og jeg fik en recept.

Hvis man bruger Brentan GEL behøver man ikke tørre det af inden amning.

Mit forlæb resulterede i at jeg ammede fuldtid i 4-5 uger og til hun var 8 uger gammel. Så gik vi over til fuldtids flaske - KLART det BEDSTE vi kunne gøre. Der gik 1-2 uger efter endt amning for mine stakkels bryster var helet (det sprang bare op hver gang hun blev lagt til og jeg krummede tær!).

Idag har de det fint, men der er store ar - desværre. Den lille prinsesse er nu 10 måneder og drøner rundt, hun fik helt sikkert en meget lettere og bedre hverdag at at få flaske, så blev hun også mæt - hun lærte aldrig at sutte rigtigt, så amning var bare ikke sagen.¨

Jeg havde dog mange tanker om at gå over til flaske og følte mig stemplet som dårlig mor af samfundet :-(

Det skal man IKKE føle, man skal bare gøre hvad man selv synes er bedst for en selv, barnet og familien - det gælder om at have overskud til at klare div. udfordringer, det har man ikke når det gør så ondt.

Gos kamp med det hele - håber det endter godt!

Anmeld

13. november 2009

Riwe

Riwe skriver:

Jeg døjede også med STORE smerter da jeg ammede. I første omgang kunne lægen ikke se, at der skulle være noget svamp.

Jeg prøvede videre med ammebrikker, malkede ud for at give det ene bryst ro og prøvede sågar med hemoride creme... Intet hjalp da det VAR svamp. Min SP sendte mig til lægen igen og jeg fik en recept.

Hvis man bruger Brentan GEL behøver man ikke tørre det af inden amning.

Mit forlæb resulterede i at jeg ammede fuldtid i 4-5 uger og til hun var 8 uger gammel. Så gik vi over til fuldtids flaske - KLART det BEDSTE vi kunne gøre. Der gik 1-2 uger efter endt amning for mine stakkels bryster var helet (det sprang bare op hver gang hun blev lagt til og jeg krummede tær!).

Idag har de det fint, men der er store ar - desværre. Den lille prinsesse er nu 10 måneder og drøner rundt, hun fik helt sikkert en meget lettere og bedre hverdag at at få flaske, så blev hun også mæt - hun lærte aldrig at sutte rigtigt, så amning var bare ikke sagen.¨

Jeg havde dog mange tanker om at gå over til flaske og følte mig stemplet som dårlig mor af samfundet :-(

Det skal man IKKE føle, man skal bare gøre hvad man selv synes er bedst for en selv, barnet og familien - det gælder om at have overskud til at klare div. udfordringer, det har man ikke når det gør så ondt.

Gos kamp med det hele - håber det endter godt!

Kan se jeg har skrevet forkert... Jeg deltidsammede til hun var 4 måneder, der sagde hun selv fra. Det tog 1-2 uger for mine bryster var helede da jeg endelig fik den rette behandling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.