Er det normalt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

854 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. november 2009

Nybagt mor

Fødte vores skønne lille søn i fredags, og lige fra start af har han spist helt gevaldigt,  så heldigvis ingen problemer med amningen.

Og dog.. For selvom jeg er helt grøn ud i spædbørn, så synes jeg han spiser usandsynligt meget og ofte. Nogle gange er der kun 1 time imellem, og han spiser næsten 1/2 time ad gangen - hver gang.

Om natten er det ihvertfald hver 2. time, og oveni er han så der super frisk - hvorimod han sover hele dagen.

Får sundhedsplejerske på besøg fredag, men vil gerne lige høre jeres erfaringer inden??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

Ni-ko-li-ne

det er helt normalt, de første dage kan hans mave ikke rumme ret meget, derfor spiser han mange gange og nu er der brug for mere, derfor spiser han oftere og i længere tid, derved stiger din produktion af mælk også :0)  sørg for at drikke godt med væske og spise godt :0)

mht. hans søgn rytme, så aner han intet om nat og dag endnu, men væn dig til at vække ham hver 3. time om dagen så er du selv med til at vende rytmen

Anmeld

11. november 2009

Nybagt mor

Tak - rigtig fint råd:-)

Synes bare når man læser om amning at der står, at de spiser ca hver 2-3 time, og så virkede hans madglæde jo lidt voldsom.

- jeg vil afprøve det fra i morgen, for han er godt nok lidt af en glad lille natteravn...

Anmeld

11. november 2009

Ni-ko-li-ne

kommende-mor skriver:

Tak - rigtig fint råd:-)

- jeg vil afprøve det fra i morgen, for han er godt nok lidt af en glad lille natteravn...

det var Nikoline også til vores SP kom og gav dette gode råd :0) hun sagde også at vi ikke skulle have det skidt med det :0) børn havde godt af det, da det er en form for omsorg :0)

Anmeld

11. november 2009

Cris

Ja, vi har haft det samme i flere uger   Og så blev det til hver 2. time i døgnet i flere måneder. Det er en grund af mange giver op med amning. Man har den der drøm om at amme, men man drømer aldrig, om at der skal ske hele tiden! Mange siger til sig selv, at de ikke have nok mælk eller at der ikke er nok ernæring i. Men sådan er det bare med amning. Jeg skulle amme hver 2. time i døgnet. Nogle siger, at de kunne gøre det hver 3. time og nogle har nogle børn, som sover rigtig godt.

Anmeld

11. november 2009

moller84

Ja kan kun give ret i det.

Min hun spiste også meget og tit i starten - har vist faktisk gjort hele tiden. Nu hun næsten tolv uger, og er først for nylig begyndt ikke at skulle vågne og spise om natten. Ellers har hun hele tiden vågnet ca. hver 2-3 time hver nat her de første 11 uger, også selv om hun tog godt på, så det var ikke fordi hun havde problemer med at få nok mad. Der er jo bare nogen børn der spiser meget tit og så der nogen der hurtigt lærer at sove lidt mere om natten.

Bare sørg for at give dig tid og lov til at sove en lille lur om dagen, mens den bette sover. Det har man brug for, når man ikke får så mange timer i streg om natten. Efter et par uger begynder man virkelig at savne at bare ku sove 6 - 8 timer i træk, bare en enkelt nat, men bare rolig, det skal nok også komme.

Og hvis det blir meget slemt, det med at skulle amme mange gange om natten, så må de få majsvælling fra de er 4 måneder, og det gav min søster hendes om aftenen inden sengetid, og så sov hendes 9 timer i streg.

Held og lykke med det hele

Kh Pernille

Anmeld

11. november 2009

Mumto3

Først: et kæmpe tillykke med prinsen!!!

Dernæst: jeg kan kun i stemme koret om at det lyder helt normalt!

Anmeld

12. november 2009

Nybagt mor

Tak for svar

Jamen så er det bare mig der er godt grøn i faget - for jeg syntes jo vores lille mand havde en gevaldig appetit.

Det er jo nærmest hele tiden og så igen.. - Håber da at det aftager en smule, for ja - nattesøvnen er svær at undvære

Anmeld

12. november 2009

Halbschön

Christine-nu nybagt mor skriver:

Tak for svar

Jamen så er det bare mig der er godt grøn i faget - for jeg syntes jo vores lille mand havde en gevaldig appetit.

Det er jo nærmest hele tiden og så igen.. - Håber da at det aftager en smule, for ja - nattesøvnen er svær at undvære

Uuuha kender det alt for godt.. Bettemanden her havde det samme mønster som din i starten.. Nu er det ca hver 3.time - os om natten.... Jeg fik også at vide at det blandt andet var fordi han var så stor ved fødslen og så kræver de lidt mere de "små"

men kæmpe appetit det har han - får besøg af sp i morgen, er spændt på hans vægt, synes han går og blir dejlig babytyk

Knus

Anmeld

12. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

Vil også sige at det er helt normalt.

De første par dage er det jo nærmest ingenting der kommer ud indtil mælken falder til. Og så som en skriver, så er hans mavesæk lille, så han spiser ofte fot at "vænne maven" til mad og så sørger han også på den måde for at stimulere din mælkeproduktion:0)

En god tommelfinger regel: Ens mavesæk er på størrelse med ens egen knyttede hånd. Så kigger du på hans lille mini hånd, så kan der ikke være ret meget af gangen:0)

Så der er ikke andet for en FREM MED YVERET:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.