strejke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skulle de have accepter de 13% foa sagde nej til eller blive ved til de får de 15% mere i løn

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

797 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. april 2008

SaNiNa

Jeg er lidt nysgerrie...

Hvad syntes i om strejken er det okay at de strejker og kæmper for mere i løn?

Jeg er selv uddannet social- og sundhedshjælper... jeg er ikke fastansat som mange af jer ved.

som vikar får jeg 150.25 i timen noget mere end hvis jeg var fast ansat...

kom endelig med jeres mening...

De har min fulde støtte... Og håber de bliver ved det de for de 15% mere i løn og gerne nogle flere hænder osse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2008

Honningblomst

Ved det ærlig talt ikke...kan slet ikke finde rundt i alt det der bliver skrevet og sagt. Jo mere jeg prøver, jo mere stresset bliver jeg.
Et er i hvert fald sikkert og det er at de mennesker som vælger at arbejde med mennesker...de KNOKLER!!! men om de skal have det ene eller andet i løn...tja.
På det personlige plan, synes jeg det er super stressende at min søn ikke kan afleveres i børnehave, især når jeg ved at der er en del børn hvis forældre går hjemme og som bliver afleveret hver dag.
Nå, men ikke noget klart herfra...
Eva..

Anmeld

17. april 2008

Honningblomst

Og når det kun handler om pædagogerne, så synes jeg det er virkelig helt skævt at der blev sagt ja til et forlig istedet for at gå med på strejken nu...tror ikke der er meget virkning i en pæd, strejke om en måned...og det bliver helt sikkert et nej til forliget, tror jeg.
Eva

Anmeld

17. april 2008

Hedegaard

Hej:D
Jeg syns det er fint og okai at de strejker, jeg syns bare at det er de forkerte det går ud over:S
(H)helene

Anmeld

17. april 2008

Jan9e D

Jaa jeg må da indrømme at jeg også syntes at det er hammerende irreterende at de strejker, især da jeg jo er dobbelt ramt af det. Min datter kan ikke komme i VS og jeg må vente endnu længere på min hjerteoperation.

Men når det så er sagt vil jeg da lige understrege at de har min fuldeopbakning, ved jo af erfaring fra før jeg blev syg, hvor meget man løber for at nå det hele på en arbejdsdag, og ikke engang når at holde de (hvile)pauser man her behov for. [img]http://www.langkawi.dk/smileys/a1148.gif[/img]
Ved da af mange af sygpl. kun lige når at spise deres frokost samtidig med rapport eller skrivning i kardex.

(H) Jannie

Anmeld

18. april 2008

MorCamilla

Jeg har fuld forståelse for at de strejker.. Det er den eneste måde de kan gøre sig bemærket på.. Så jeg forstår det godt. Men synes self. det er træls for Mikkels hjerneskanning er blevet udsat på ubestemt tid. Men det er der desværre ikke noget at gøre ved..

Anmeld

18. april 2008

Christinahr

Det har heldigvis ikke ramt os - endnu! Størt set alle ansatte i vuggestuen er pædagoger.

Selvfølgelig vil det da give nogen problemer, men det skal sku også have den løn de fortlæner.

Den ene af pædagogerne fortalte hun havde været ansat i 25 år og hendes mand da ingen uddannelse har får noget mere i løn end hende... ville jeg også vær træls over.

Så de strejkende har også min fulde opbakning

Anmeld

18. april 2008

Pia

Jeg syntes det er helt ok de ( vi ) strejker.. Men jeg er også selv ssh'er og har været det i 11 år.. Og lønnen er absolt ikke optimal. 150 kr i timer som afløser det er sku da noget værd. Efter 11 år har jeg en time løn på 128 kr.. :S Og det er da ikke noget og råbe hurra for.. Slet ikke når vi skal knokle som vi skal.. Men når så det er sagt, så syntes jeg det er træls med alle dem det går ud over.. Men vi har jo givet kommunerne en fair chance for og gøre noget inden strejken, men de vil jo ikke samarbejde.. Vi kan bare håbe på at det ikke varer for længe og rammer alt for mange alt for hårdt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.