åh jeg føler mig som ego mor med enormt dårlig samvittighed, øv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. april 2008

Siber

Hej kære mødre,

jeg har bare lige lyst til at vende det med jer! Som sagt føler jeg mig som egomor, fordi jeg gerne vil stoppe med at amme. Johanna er enormt glad for babs, men jeg har bare ikke lyst mere, og jeg skal til koncert med Andreas (vi skal være væk i et døgn) om en måned, og om 2 mdr skal vi giftes og så skal jeg starte på job!
Jeg har skåret amningen ned til morgen og aften, og Johanna var bare skide sur, fordi hun manglede sin eftermiddags babs (det går så bedre nu) Men men men jeg ved ikke rigtig hvorfor jeg får dårlig samvittighed. Men det er jo nok fordi hun gerne vil have babs og jeg synes det skal være slut! Hun er jo over 9 mdr, så hun har jo fået hvad hun skulle have!
Vi taler om at gøre det i næste uge hvor Andreas har ferie!

Hvad siger I mødre?
Knus Siber, der lige har haft influenza og er på Bornholm med hele fam. og arrengere bryllup - puha stress.............

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2008

Loggidut

først vil jeg sørme rose dig for at have ammet så lang tid, det er skide flot.

well, amning, i den alder Johanna har er jo ikke en nødvendighed, det er hygge...men skal man hygge med sine børn, er der jo mindst to der skal have lysten til det...og har du ikke lysten til det mere, så stop det, kampen bliver nok ikke mindre hen ad vejen...så jeg vil da sige stop.

den dårlige samvittighed kan jeg nemt følge dig i...tif var helt lille da jeg kun havde halvdelen af det mælk hun i grunden forlangte...og jeg kan huske jeg igen og igen vendte den med gud og hver mand, først troede jeg det var for at retfærdiggøre mit stop, men senere har jeg fundet ud af det nok var dårlig samvittighed...den slap jeg først da sp højlydt udbrød, hold da op et knæk i hendes vægtkurve (i positiv retning) efter du er stoppet med at amme...først der slap jeg den helt...så jeg forstår godt du er ked...

men har du ikke lysten, så stop, der er jo heller ingen grund til at fortsætte nu hvor hun er de 9 måneder.

måske kan du fylde tomrummet med en god godnat historie, en sang, eller noget andet hyggeligt i gør sammen...

stort knus fra loggi, som syntes det er fedt du melder ud hvordan du har det!

Anmeld

17. april 2008

Lise

Jeg vil også bare gerne sige at jeg synes det er flot at du har ammet så lang tid, som du har. Da Simon nærmede sig de seks måneder orkede jeg ikke mere, men fortsatte dog til han blev syv måneder. Han var også dybt afhængig af mine babser, så jeg troede det ville blive helvede at stoppe. Men det gjorde det ikke - han drak mme af flaske med det samme, og virker ikke til at have savnet noget...

Anmeld

17. april 2008

ivfmarie

Søde Siber
Det er dine babser - du er ikke en egomor hvis du efter 9 (NI!!) måneder nu har lyst til at have dem for dig selv!!
Johanna kommer ikke til at mangle noget - hun må jo få alt hvad hun vil ha nu. Og du kan da vælge at erstatte babsmåltiderne med et flaskemåltid, så er du da helt sikker på at hun får det mælk hun skal ha. Og flaskehygge er akkurat lige så hyggeligt som ammehygge (mere vil mange sikkert sige?).
Du kan fravælge amningen på flere måder.. ved at skære ét måltid væk ad gangen, eller ved at tage ammestop-piller. Pillerne er nok den letteste løsning, da mælken kommer til at smage grimt, og så giver det sig selv at hun ikke vil have mere.

Du kan sikkert få en masse gode råd om for og imod, men når alt kommer til alt, så er det dig alene der skal tage beslutningen. Uanset hvad du vælger, så er du den eneste mor i hele verden Johanna vil ha!!

Marie

Anmeld

17. april 2008

linemus

Hej Siber

Jeg vil bare sige, at jeg havde det ligesådan. Signe har hele tiden higet efter mine bryster og ligget der rigtig længe - hvis hun skulle bestemme var det hele natten med. Da jeg tog aftenbabs fra hende, virkede det nu slet ikke som om det rørte hende - som om hu aldrig havde fået det. Så ammede jeg kun tidlig tidlig morgen, og det holdt jeg så op med for to dage siden. Hun virker godt nok mere omklamrende om morgenen, og vi skal tidligere op, men jeg synes selv, det er gået nemt uden brok. Og så kan hun få alle de kram og kys, hun vil have i stedet. Plus en gladere mor, for jeg var faktisk blevet lidt irriteret på hendes konstante mulen rundt uden på min trøje, som om jeg kun kunne bruges til en ting, og på at hun hev og sled i brystvorten, og at jeg ikke kunne få lov at være 100 % mig selv.

Jeg kan godt forstå dig med alle de ting, du har om hjørnet, men forstår også at du har dårlig samvittighed. Jeg tror, hun hurtigt finder trøst på en anden måde - en anden hyggestund med dig. Husk som de andre skriver: 9 måneders amning er flot!

Knus Line - og held & lykke

Anmeld

17. april 2008

Marco2

HEj Siber. Jeg har det som dig. Jeg vil også gerne til at holde. Synes 9 mdr. er ok at have ammet i. Men jeg gør mig sgu også alle mulige tanker omkring det. Jeg vil vente til jeg får SP næste gang og så lige vende det med hende. Jeg har ikke haft SP siden engang i januar, og skulle ha' besøg i næste uge... men det bliver jo nok aflyst, for jeg skal nok ikke forvente at strejken er lsut der. Men jeg tror ikke vi skal ha' dårlig samvittighed. Er det ikke ok gerne at ville ha' sine bryster for sig selv nu?? Jeg er ved at være træt af den der mulen i trøjen, som Line også beskriver, og hun skal nok få al den kærlighed, kys, kram og hygge som hun overhovedet vil ha'. Bare uden mine patter i munden :) AG - som også gerne vil stoppe med at amme...

Anmeld

17. april 2008

Tikki

Det er bare SÅ sejt at du har ammet så længe :)

Jeg husker det kun alt for godt, det med det amning. Jeg ammede kun i 5 uger - jeg er brystopereret og derfor havde jeg ikke nok mælk. Der kom tilsidst kun ganske lidt og derfor stoppede jeg. Men hold da op, hvor er det et omtalt emne det amning og man er jo nærmest skyld i sit barns død, hvis ikke man ammer i 12 år mindst. Jeg tror alt den snak omkring amning og det voldsomme pres, der ligger i at man SKAL amme ellers gør du dit barn fortræd, er skyld i din dårlige samvittighed.....for din datter er jo ved at være en stor pige, der ikke skal hænge ved moars babs mere. Vi vil gøre alt for vores små poder og deres behov kommer altid først - derfor får vi dårlig samvittighed ved at tilgode se os selv også en gang i mellem......det er jo egentligt positivt at få dårlig samvittighed - det viser, at man sætter sit barn først...så skal man bare lære at tackle den samvittighed og have det godt med at huske sig selv også.......en mors største opgave ;)

Anmeld

17. april 2008

Juniors mor

Hej Siber
Jeg har også de sidste par uger gået og funderet over, om det ikke er ved at være tid til at slutte amningen helt. Jeg har virkelig ELSKET at amme Julie, men det er som om, jeg ikke synes det er så hyggeligt mere - hun er ligesom blevet for stor - for meget barn og for lidt baby,-så jeg synes det er begyndt at føles lidt forkert....hmmm giver det mening?!!?
Lige nu ammer jeg morgen og aften (+nat hvis behovet er der). Jeg har planer om at tage morgen-tåren væk indenfor de næste par dage og så vente en uges tid med at tage aftentåren fra hende. Jeg er i tvivl om jeg skal erstatte med mme/alm mælk eller om "måltidet" bare bliver sløjfet helt....
Den dårlige samvittighed som du beskriver nager også mig. Jeg tænker "nu når jeg har mælk og hun elsker det, burde jeg så ikke blive ved?!" Men f... hvor jeg efterhånden savner at min krop er MIN......
Kh
Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.