Tjuhl skriver:
Hej damer
Ja...vi har hørt nogle ret nedslående priser med hensyn til medicinen til IVF, så vi er lidt slået ud af det hele. Vi er stadig igang "på det offentliges regning", så det er udelukkende medicinen vi skal høre priser på! samt hvad der er galt med dig/jer? Vi er nemlig uforklarligt barnløse, og skal altså ikke behandles for PCO eller andet, men jeg har ingen anelse om, om der er forskel i IVF behandlingen!
Vi skal til samtale på OUH her den 30/11, men jeg tænkte jeg lige ville spørge jer herinde, I plejer at være så kloge og åbne omkring barnløshedsbehandling 
hej 
nu kom jeg med i et forsøg og skulle have den korte behandling, hvilket var 1 måned, så jeg slap for at skulle bruge næsespray i en måned. Så ved ikke hvad denne koster. Men selve hormonerne synes jeg ikke var dyrere. Jeg skulle tage noget der hed Puregon. Denne kostede 3.340,25 for 900 enheder (skulle tage 150 dagligt til at starte med), men med fuldt tilskud kom den ned i 669,90. Og så skal du selvfølgelig have ovitrelle (ægløsningssprøjten). Denne kostede 336,65 og med fuldt tilskud bliver det 50,45. Efter ægoplægning skulle jeg tage Crinone i 14 dage. Det er hormonet progesteron, som gør at kroppen ikke frastøder ægget. Denne kostede 549,20, hvilket med fuldt tilskud blev til 99,60.
Sådan var det i hvert fald i vores tilfælde. Nu ved jeg jo ikke om i er oppe på fuldt tilskud fra det offentlige
ellers må du jo spørge.. Jeg har så den fordel at jeg er medlem af 'Danmark'. Og da jeg har en kronisk sygdom der kræver daglig medicin, står jeg i gruppe 1 og får alt medicin dækket. Så det har bare været super for os..
Knus Tina
Anmeld