Pris for ivf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.293 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. november 2009

oo

Hej damer

Ja...vi har hørt nogle ret nedslående priser med hensyn til medicinen til IVF, så vi er lidt slået ud af det hele. Vi er stadig igang "på det offentliges regning", så det er udelukkende medicinen vi skal høre priser på! samt hvad der er galt med dig/jer? Vi er nemlig uforklarligt barnløse, og skal altså ikke behandles for PCO eller andet, men jeg har ingen anelse om, om der er forskel i IVF behandlingen!

Vi skal til samtale på OUH her den 30/11, men jeg tænkte jeg lige ville spørge jer herinde, I plejer at være så kloge og åbne omkring barnløshedsbehandling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2009

oo

11. november 2009

tb

Tjuhl skriver:

Hej damer

Ja...vi har hørt nogle ret nedslående priser med hensyn til medicinen til IVF, så vi er lidt slået ud af det hele. Vi er stadig igang "på det offentliges regning", så det er udelukkende medicinen vi skal høre priser på! samt hvad der er galt med dig/jer? Vi er nemlig uforklarligt barnløse, og skal altså ikke behandles for PCO eller andet, men jeg har ingen anelse om, om der er forskel i IVF behandlingen!

Vi skal til samtale på OUH her den 30/11, men jeg tænkte jeg lige ville spørge jer herinde, I plejer at være så kloge og åbne omkring barnløshedsbehandling

hej

nu kom jeg med i et forsøg og skulle have den korte behandling, hvilket var 1 måned, så jeg slap for at skulle bruge næsespray i en måned. Så ved ikke hvad denne koster. Men selve hormonerne synes jeg ikke var dyrere. Jeg skulle tage noget der hed Puregon. Denne kostede 3.340,25 for 900 enheder (skulle tage 150 dagligt til at starte med), men med fuldt tilskud kom den ned i 669,90. Og så skal du selvfølgelig have ovitrelle (ægløsningssprøjten). Denne kostede 336,65 og med fuldt tilskud bliver det 50,45. Efter ægoplægning skulle jeg tage Crinone i 14 dage. Det er hormonet progesteron, som gør at kroppen ikke frastøder ægget. Denne kostede 549,20, hvilket med fuldt tilskud blev til 99,60.

Sådan var det i hvert fald i vores tilfælde. Nu ved jeg jo ikke om i er oppe på fuldt tilskud fra det offentlige  ellers må du jo spørge.. Jeg har så den fordel at jeg er medlem af 'Danmark'. Og da jeg har en kronisk sygdom der kræver daglig medicin, står jeg i gruppe 1 og får alt medicin dækket. Så det har bare været super for os..

Knus Tina

Anmeld

11. november 2009

Pia

Du får rigtig meget tilskud til medicinen.. men vi bugte ca 2000 kr af egen lomme til hormoner, næsespray og ægløsningsprøjte.

Kh Pia

Anmeld

11. november 2009

oo

hej!

tak for svar. Ja jeg ved godt at vi får meget tilskud, vi har jo allerede kørt et år med IUI behandlinger. Men når vi starter IVF starter mit tilskud samtidig forfra, idet det jo løber for et år ad gangen og mit "år" slutter nu her i december

Anmeld

11. november 2009

tb

Tjuhl skriver:

hej!

tak for svar. Ja jeg ved godt at vi får meget tilskud, vi har jo allerede kørt et år med IUI behandlinger. Men når vi starter IVF starter mit tilskud samtidig forfra, idet det jo løber for et år ad gangen og mit "år" slutter nu her i december

ja, så bliver det en lidt hård start.. men det går heldigvis meget hurtigt nedad når det er de beløb man snakker om  håber så meget for jer at det giver held første gang med IVF ligesom hos os!!!!!!

knus

Anmeld

11. november 2009

oo

tb skriver:

ja, så bliver det en lidt hård start.. men det går heldigvis meget hurtigt nedad når det er de beløb man snakker om  håber så meget for jer at det giver held første gang med IVF ligesom hos os!!!!!!

knus

nogle gange er det meget handy at have en matematiklærer som mand han regnede ud, at det ville blive 1700 for første behandling og derefter 650 - så jeg tror jeg spørger min mor om hun har lyst til at sponsorere et barn ikke at det er voldsomt mange penge, men vi er tvunget til at købe ny bil i næste måned, så hele opsparingen ryger

Anmeld

12. november 2009

tb

Tjuhl skriver:

nogle gange er det meget handy at have en matematiklærer som mand han regnede ud, at det ville blive 1700 for første behandling og derefter 650 - så jeg tror jeg spørger min mor om hun har lyst til at sponsorere et barn ikke at det er voldsomt mange penge, men vi er tvunget til at købe ny bil i næste måned, så hele opsparingen ryger

ja, man kan hurtigt bruge penge på bil  lyder da som en god idé med sponsoratet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.