Ville I skifte institusion???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.126 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. november 2009

Anonym trådstarter

Jeg har et problem med mine børns børnehave:

Kommunen har bedt børnehaven om en udtalelse om hvordan mine børn har det (da jeg pt har psykiske problemer er kommunen extra obs på hvordan børnene trives). Det kom børnehaven så og fortalte mig at de var ved at skrive og som jeg nok skulle få lov at se inden de sendte det afsted. Men det skete så ikke, og jeg læste det oppe ved min sagsbehandler, uden de i børnehaven havde fortalt at det var sendt afsted. Derudover havde de skrevet noget om børnenes far (vi er ikke sammen mere) som var direkte forkert, og som fik mig til at stå i et dårligt lys.

Jeg kontakter lederen i børnehaven og hun siger det var en fejl det var blevet afsendt inden jeg fik det set, og at hun ville skrive ind til kommunen og få det rettet det jeg mente var forkert, for det kunne hun godt se. En uge efter får jeg så rettelserne tilsendt af min sagsbehandler... og hun har bare overhovedet ikke rettet det vi havde snakket om. Hun har skrevet at der var noget jeg havde bedt om at få rettet, men at hun mente det var mig der havde misforstået det Jeg er så rasende, for det er direkte løgn det der står, og det burde de vide når mine børn har været tilknyttet institutionen i næsten 3 år nu.

Jeg har i dag bedt om at få et møde med lederen, men hun er desværre først tilbage i næste uge.

Lige nu går jeg og overvejer om jeg skal tage mine børn ud af børnehaven. Min ældste datter starter i skole til sommer, så hun skal ikke til at skifte, men har mest lyst til at tage den lille ud samtidig. Jeg har mistet tilliden til institutionen, og har det svært ved at skulle aflevere mine børn der hver dag fremover.

Det skal lige sides at jeg ellers har været glad for børnehaven, og jeg synes pædagogerne er kærlige og omsorgsfulde over for børnene, og gode til at lave ting med dem.

Men jeg stoler bare ikke på dem mere... også fordi det er anden gang der er røget noget afsted om mit barn derfra som jeg ikke har fået lov at se.

Ville I tage jeres børn ud hvis det var jer? Eller ville I prøve at glemme episoderne og fokusere på at børnene er glade for at komme der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Honningblomst

Hvis mine børn var glade ved at være der, så ville jeg altså lade dem blive, hvis jeg overhoved kunne....det er jo ikke fordi der er noget galt med børnene eller de ikke mener børnene fungerer at der er kontakt til kommunen, vel? det forstår jeg i hvert fald ud fra det du skriver. Der er meget forskel på hvordan pædagoger vælger at køre en børnehave og hvad ville det gøre ved dit barn hvis det blev flyttet til et sted hvor det ikke var trygt eller ikke havde tillid.

Så få talt ud med børnehaven og glæd dig over dit barn fungerer der og at pædagogerne ser dit barn og giver det en god hverdag..

Knus eva..

Anmeld

9. november 2009

dorthemus

Jeg synes det er en meget uheldig situation...noget af det vigtigste for samarbejdet mellem forældre og institution er tillid og det virker som om den er brudt i dit tilfælde. Når man skriver indberetninger til kommunen (som insti. er blevet pålagt) SKAL man fra inst. side være neutral og upartisk og det er endvidere rigtig vigtigt, at forældrene har mulighed for at se det nedskrevne inden det sendes ind, selvom det ikke betyder at de kan få ordlyden ændret.

Jeg ville ikke tage mit barn ud men jeg ville kræve en samtale igen og evt. tage en bisidder med som støtte.

Håber der kommer en tilfredsstillende afklaring så du kan få genoprettet det ellers så fine forhold du har haft til dine børns institution 

Knus

Dorthe, souschef og pædagog i en børnehave

Anmeld

9. november 2009

vatten

Jeg ville bide det i mig, så længe at børnene har det godt, hvor de er.

At jeg ikke stoler på, de har orden i deres papirsager er én ting, men hvis jeg ikke stolede på, at mine børn havde det godt der, var det noget helt andet.

Anmeld

10. november 2009

Mor.sander

Anonym skriver:

Jeg har et problem med mine børns børnehave:

Kommunen har bedt børnehaven om en udtalelse om hvordan mine børn har det (da jeg pt har psykiske problemer er kommunen extra obs på hvordan børnene trives). Det kom børnehaven så og fortalte mig at de var ved at skrive og som jeg nok skulle få lov at se inden de sendte det afsted. Men det skete så ikke, og jeg læste det oppe ved min sagsbehandler, uden de i børnehaven havde fortalt at det var sendt afsted. Derudover havde de skrevet noget om børnenes far (vi er ikke sammen mere) som var direkte forkert, og som fik mig til at stå i et dårligt lys.

Jeg kontakter lederen i børnehaven og hun siger det var en fejl det var blevet afsendt inden jeg fik det set, og at hun ville skrive ind til kommunen og få det rettet det jeg mente var forkert, for det kunne hun godt se. En uge efter får jeg så rettelserne tilsendt af min sagsbehandler... og hun har bare overhovedet ikke rettet det vi havde snakket om. Hun har skrevet at der var noget jeg havde bedt om at få rettet, men at hun mente det var mig der havde misforstået det Jeg er så rasende, for det er direkte løgn det der står, og det burde de vide når mine børn har været tilknyttet institutionen i næsten 3 år nu.

Jeg har i dag bedt om at få et møde med lederen, men hun er desværre først tilbage i næste uge.

Lige nu går jeg og overvejer om jeg skal tage mine børn ud af børnehaven. Min ældste datter starter i skole til sommer, så hun skal ikke til at skifte, men har mest lyst til at tage den lille ud samtidig. Jeg har mistet tilliden til institutionen, og har det svært ved at skulle aflevere mine børn der hver dag fremover.

Det skal lige sides at jeg ellers har været glad for børnehaven, og jeg synes pædagogerne er kærlige og omsorgsfulde over for børnene, og gode til at lave ting med dem.

Men jeg stoler bare ikke på dem mere... også fordi det er anden gang der er røget noget afsted om mit barn derfra som jeg ikke har fået lov at se.

Ville I tage jeres børn ud hvis det var jer? Eller ville I prøve at glemme episoderne og fokusere på at børnene er glade for at komme der?

Nu hvor der er kommunen, der har bedt om en udtalse, ville det stille dig i et meget dårligt lys hvis du valgte at trække dine børn ud af børnehaven. Da de vil se det som en reaktion på den skrivelse børnehaven har lavet og et tegn på at du skjuler noget.

Det beste råd jeg kan give dig er at samarbejde med børnehaven og kommunen, så meget som overhoved muligt også selv om det er svært.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.