Hvem skal med til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.060 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. november 2009

SilleElisa

Jeg er kommet i et dilemma!

Det positive er dog, at jeg har været til MD i dag, og fået at vide, at der venter os en lille dreng i slutningen af marts DEJLIGT!

Nu opstår dilemmaet, da jeg ringede og fortalte min mor det, sagde hun, at hun havde tænkt over fødslen, og om hun måtte komme med til dem. Min mand har absolut ikke lyst til det, da de ikke er bedste venner. Og jeg har ikke lyst til at hun er inde på fødestuen mens jeg er igang, hvordan siger man det på en pæn måde??

Hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2009

Valle81

Hejsa:0)

På en pæn og afslappet måde vil jeg sige:

Mor jeg kan virkelig godt forstå at du gerne vil med, men vi har snakket om det og blevet enige om at vi gene vil have oplevelsen alene.

Ved godt det er svært at få sagt, men det er bestemt ikke din mors "ret " at være med.

Knus fra Chrisitna, som havde min mor og en veinde med da min datter blev født, da faderen ikke var inde i billedet og som ved denne fødsel kun skal have min skønne mand med:0)

Anmeld

9. november 2009

Lise

Jeg ville sige "nej tak - men vi ringer så snart han er født". Hvis hverken du eller din mand vil have hende der, så skal hun da ikke være der. Det er vigtigt at i begge er godt tilpas under fødslen, og hvis der er gnidninger mellem din mand og din mor, så kan det da kun være til gene for dig. Og det har du absolut ikke behov for.

Jeg har stor forståelse for at nogen ønsker at have deres mor med til fødslen, men personligt vil jeg kun have min kæreste med. Det er jo vores barn...ikke hendes..

Anmeld

9. november 2009

SilleElisa

Lise og Christina - hvor er I søde!

Jeg ved bare at hun ikke har den styrke jeg vil kræve af hende, og hun er storryger, hvilket jeg ikke vil have skal være det første mit barn skal lugte til. Og min mand skal klippe navnestregen og jeg skal holde først, tror jeg ...

Anmeld

12. november 2009

babydrengen

jeg har en svigermor der gerne vil med, og jeg har det lidt dårligt over at hun skulle se mig dernede..

men reddet af gong gong'en.. var til skanning igår for 4. gang, og jeg skal have kejsersnit da moderkagen ligger for dybt. så der kan hun desværre ikke komme med..

så nu hænger min svoger og hans kæreste på hende.. og de har sagt til hende at hun har jo  også selv en datter der nok skal barn på et tidspunkt..

SilleElisa: hun må jo gerne vente i ventestuen.. så i stadig er alene på fødestuen, men så kan hun komme ind når du har født.. dette er hvad vi har sagt til min svigermor.

Anmeld

12. november 2009

Dictes mor

Jeg vil kun have min mand med mig, når jeg skal føde og ingen andre. Og det er dig, der bestemmer, hvem der må komme med, og hvem der ikke må.

Jeg synes, at du skal sige til din mor, at du er meget glad for hendes tilbud om at tage med til fødslen, men at det er noget, du gerne selv vil klare med støtte fra din kæreste, og at du ikke har lyst til, at der skal være særlig mange til stedet, men at du selvfølgelig nok skal give hende besked, når det hele går igang, så hun ved det, og at hun er den allerførste I ringer til, når den lille kommer til verden. Jeg kan godt forstå, at du ikke har lyst til, at der skal flere med, og det er jeg helt sikker på, at din mor godt kan forstå, hun har jo selv været i samme situation.

Anmeld

26. november 2009

prinsessechamp

jeg skal have min mor med (hun skal filme forløbet) og skal have min søster med, da faren til barnet ikke gider med

Anmeld

1. januar 2010

lion

Jeg skal kun ha min kæreste med, vil ikk ha andre med, jo måske min datter (18 mdr i feb.) 

Hvis min mor vil med, må hun vente i venteværelset og heldigvis er det ok med hende

Anmeld

7. januar 2010

creative

jeg skal have min dejlig kæreste og min fars kones datter, der næsten er ferdig uddanet jordermoder med til min hjemmeføsel, var super glad for at hun sage ja til at komme, efter det er faldet på plas er der komme ro over tankerne omkring føslen 

Anmeld

8. januar 2010

@spire

Jeg skal have min mor med.. Stoler ikke på noget andet menneske mere end hende.. Hun kender mig bedre en nogen andre, og var ligesom det samme igennem dengang hun skulle have mig..

Hvis barnets far ville med, ville jeg stadig have min mor der som støtte.. At min mor ryger betyder absolut ingenting, da hun jo nok ikke har tænkt sig at stå og ryge mit barn op i hoved så snart det kommer ud, og lugten skal sq nok blive overdøvet af alle de andre lugte på sådan en fødestue..!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.