Nyt om Ida!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.700 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. november 2009

anna-jonas

Så har vi fået et brev fra socialforvaltningen, med indkaldelse til koordinationskonference og visitation af Ida's behov for støtte og hjælpemidler.

Lige pludselig er det gået op for mig, at vi altså HAR en handicappet lille pige...................og sorgen er ved at slå luften fuldstændig ud af mig. Føler lige pludselig en stor skyld..................i forhold til at det jo var os, der fik hende vaccineret..................og at det er denne vaccine der har gjort hende så syg, at hun har fået flere handicap.

Men er glad for at der endelig sker noget i sagen, så vi kan få afklaring, og evt. lavet en vurdering af, hvordan Ida's fremtid tegner.

Triste søndagshilsner Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2009

Bastian

Jeg kan godt forstå, at du synes det er rigtig svært. Jeg forstår også skyldfølelsen, men som du nok ved rationelt (men man tænker ikke rationelt når det er ens eget barn det drejer sig om), er I fuldstændig uden skyld. I har simpelthen været så uheldige. Du skal vide, at du har ret til at blive henvist til en psykolog, når du som forælder har fået at vide, at dit barn har et handicap. Det skal ske (tror jeg) inden for 6 måneder efter, at dit barn har fået handicappet konstateret. Det er et tilskud, så man skal selv betale noget, mener det er 40% der er egenbetaling. Jeg har valgt at få min læge til at henvise mig, for der er så mange følelser i det at have et handicappet barn.
Det er super, at jeres kommune har indkaldt jer til møde. Det er ikke så tit, at initiativet kommer derfra. Vi har selv måtte sætte os ind i sociallovgivningen, for kommunen vil bestemt ikke ud med, hvad vi egentlig er berettigede til at søge. Så det er et godt tegn!

Mange hilsner Lise

Anmeld

8. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Stakkels jer. Det må være så ulidelig hårdt at føde en rask og sund lille pige og det så ender galt.

Må jeg spørge hvad det var for en vaccine og hvad der er sket med hende efter hun fik den?

Jeg kan godt forestille mig, at det pludselig går op for en at det er alvor når socialforvaltningen endelig henvender sig. Der går nok også et godt stykke tid hvor man er i chok og ikke rigtig har accepteret det og det er måske først nu du er klar til at gå i gang med at bearbejde det.

Det er nemt for mig at sidde og skrive, men jeg er sikker på jeres datter nok skal få en god fremtid og det giver jer ro i sindet når det bliver afklaret hvad der skal ske.

Jeg føler i hvert fald med jer og håber på det bedste for hele din lille familie.

Anmeld

8. november 2009

anna-jonas

RGN skriver:

Stakkels jer. Det må være så ulidelig hårdt at føde en rask og sund lille pige og det så ender galt.

Må jeg spørge hvad det var for en vaccine og hvad der er sket med hende efter hun fik den?

Jeg kan godt forestille mig, at det pludselig går op for en at det er alvor når socialforvaltningen endelig henvender sig. Der går nok også et godt stykke tid hvor man er i chok og ikke rigtig har accepteret det og det er måske først nu du er klar til at gå i gang med at bearbejde det.

Det er nemt for mig at sidde og skrive, men jeg er sikker på jeres datter nok skal få en god fremtid og det giver jer ro i sindet når det bliver afklaret hvad der skal ske.

Jeg føler i hvert fald med jer og håber på det bedste for hele din lille familie.

Hej!

Ida er blevet hjerneskadet efter kighostevaccinen som 3 mdr. baby. Hun fik kort tid efter vaccinen meningitis, og vi var ved at miste hende.

M.v.h Mette

Anmeld

9. november 2009

Ansemusen

Jeg vil bare sige at jeg føler rigtig meget med jer! Det må føles helt forfærdeligt at jeres raske lille pige er blevet handicappet af noget udefra! Men I har jo gjort det I og lægerne mente var bedst for hende, fordi I elsker hende

Anmeld

9. november 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Hvor er det bare trist, men I hverken kan eller skal bebrejde jer selv det. Det er jo på ingen måde jeres skyld.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.