Læste lige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. november 2009

Honningblomst

at bmi som mange ved, ikke er den bedste målestok for om man er for stor eller lille...så var der taljemål der ikke måtte være over 80cm for kvinder, men nu er det sidste nye så at ens taljemål maks må være halvdelen af ens højde og det giver jo lidt mere logik, da taljen på en kvinde der er 180cm sikkert ikke er eller skal være det samme som en på 150cm..

Nå, men det var bare lige til os der ikke er de letteste, men som måske bare har vægten syd for taljen.... så kan man tro på det eller ej...

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2009

TbCp

Eva skriver:

at bmi som mange ved, ikke er den bedste målestok for om man er for stor eller lille...så var der taljemål der ikke måtte være over 80cm for kvinder, men nu er det sidste nye så at ens taljemål maks må være halvdelen af ens højde og det giver jo lidt mere logik, da taljen på en kvinde der er 180cm sikkert ikke er eller skal være det samme som en på 150cm..

Nå, men det var bare lige til os der ikke er de letteste, men som måske bare har vægten syd for taljen.... så kan man tro på det eller ej...

Knus Eva..

Jeg har godt læst den med taljemålet max måtte være xx cm, men det andet havde jeg ikke hørt før...

Gælder det kun for kvinder eller er det også mænd?

Anmeld

7. november 2009

Honningblomst

TbCp skriver:

Jeg har godt læst den med taljemålet max måtte være xx cm, men det andet havde jeg ikke hørt før...

Gælder det kun for kvinder eller er det også mænd?

Åh, det ved jeg faktisk ikke...det stod der ikke. Kun det med kvinder. Men mænd må jo have lidt større taljemål, så ved sørme ikke om den kan bruges.

Knus..

Anmeld

7. november 2009

TbCp

Eva skriver:

Åh, det ved jeg faktisk ikke...det stod der ikke. Kun det med kvinder. Men mænd må jo have lidt større taljemål, så ved sørme ikke om den kan bruges.

Knus..

Men når taljemålet måles.... så er det vel mest bare knogler, rygrad, tarme osv.... så burde de 80cm vel være gode nok. Altså en på 180 har vel ikke flere tarme osv end en på 150cm?
Bare en tanke

Anmeld

7. november 2009

Honningblomst

TbCp skriver:

Men når taljemålet måles.... så er det vel mest bare knogler, rygrad, tarme osv.... så burde de 80cm vel være gode nok. Altså en på 180 har vel ikke flere tarme osv end en på 150cm?
Bare en tanke

Præcis som vægten er højere, så er alt det andet jo også større...så det har noget at sige og der er forskel..

Ellers må vi lave en taljemålsundersøgelse... så vi kan se om det passer, at de høje er større...

Anmeld

7. november 2009

Smukkert

Så må jeg maks have et taljemål på 84,5 cm.. Kan af gode grunde ikke måle hvad jeg har *S*

37+5

Anmeld

7. november 2009

Honningblomst

T231109 skriver:

Så må jeg maks have et taljemål på 84,5 cm.. Kan af gode grunde ikke måle hvad jeg har *S*

37+5

Nej,.... det er nok ikke så godt at måle dig nu....men synes da det giver lidt at løbe på, at man må have så relativt stort taljemål..

Knus og vildt du er så langt henne...

Anmeld

8. november 2009

otlitrom

Jeg har hørt noget om kroppens "gyldne snit". Det mener jeg de kaldte det... Lidt indviklet at forklare, og ved ikke om det passer..

MEN:

** Halvdelen af din højde skal være dit taljemål.
** Taljemål skal være 4 håndsmålinger (Spredt hånd, målt fra tommel-spids til spids af langemand)
** 2 håndsmålinger skal være rundt om din hals.
** 1 håndsmåling skal være om dit håndled...

Antallet af "hænder" bliver halveret fra måling til måling... Jeg ved ikke om det holder i virkeligheden, men det er da en ganske skæg tanke

Håber I forstod min beskrivelse, synes det var liiidt bøvlet at få på skrift

Anmeld

16. november 2009

Tina2

Jeg er 180 cm og ville sgu nødig ha et taljemål på 90 cm

Jeg ved ikke med BMI, for mit vedkommende må jeg veje alt fra 60-80 for at ligge indenfor normalen. Pt vejer jeg 72 kg, hvilket jeg egentlig har gjort længe, men jeg vil MEGET gerne ned på 68 kg.....

Hvis jeg vejede 80 kg ville jeg bestemt ikke føle mig godt tilpas, men ville også se rimelig syg ud, hvis jeg vejede 60 kg.... Så ved godt det er alt efter kropstype osv. Har det bedst på 67-68 kg.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.