Hvor meget sover jeres børn om dagen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

562 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. april 2008

Anja

Elias er begyndt at sove meget mindre om dagen end han plejer.

Om natten sover han 19.30 - 06-30 som regel også uden at vågne.

Han har i mange mdr nu sovet 2 gange i løbet af dagen, formiddag og middag. Formiddag plejer at være 1-1½ time og middag plejer at være 2-3 timer.

Den seneste uge har han sovet ca ½ time til formiddag og max 1½ time til middag !!

Jeg aner ikke hvorfor det har ændret sig så meget, alt er gjort som det plejer. Jeg overvejer nu om det allerede kan være tid til at droppe formiddagsluren ? Vil hellere at han kun sover EN gang, hvis han så tager en ordentlig lur istedet for, men han er jo ikke engang 10 mdr !! Har altid hørt at de små er over 1 år før man dropper formiddagsluren.

Hvordan sover jeres børn ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2008

birgittemarie

Nova Maria sover lidt lige som Elias for tiden, men hun har nu aldrig holdt særligt fast på sine soverytmer om dagen. Jeg tror ikke, at hun er kler til at nøjes med en lur om dagen endnu.
Jeg tror, de her powernaps på ½ time er ok - selvom de er ubehageligt korte for mor - for hun bliver i hvert fald overtræt, hvis hun er vågen mere end tre timer ad gangen om dagen.

Kh Birgitte

Anmeld

16. april 2008

ivfmarie

Malte får en kort lur om formiddagen - ca 3 kvarter (tror jeg - han er jo i dp), og så tar han ca 1½ time til middag. Og oftest får han en lille time sidst på eftermiddagen.
I stedet for at droppe formiddagsluren, kunne du jo nøjes med at afkorte den lidt? Jeg vil bestemt også mene at de skal beholde deres formidddagslur et par måneder endnu - ihvertfald når de (som vores drenge) har været vant til at få den.

Marie

Anmeld

16. april 2008

Sille

her er sovning ogsp sat væsentlig ned i tid.. både formiddag og eftermiddagslur er nu kun på 1 time max hver.. hvor hun før sagtens kunne tage 3 timer i den ene lur..

Anmeld

16. april 2008

Ny mor

Marius har ikke særlig stort søvnbehov, desværre :P for tiden. Han kommer i seng ved 19:30-20 tiden (vi prøver at trække den så længe som muligt) og vågner ved 6-6:30 tiden. Han sover som regel fra 9:30-11 og er så næsten vågen resten af dagen kun med et par powernaps på små 20 minutter 1 eller 2 gange.
Hans storebror på 2 sover 2 timer mere end Marius i døgnet :-o
Jeg tror det svinger efter hvor meget de vokser/udvikler sig - jeg synes også Julius har haft perioder hvor han sov meget og lidt som helt lille, så det kan ændre sig igen ;)
knus Birgitte

Anmeld

16. april 2008

Tynen

Sover??!
Er det meningen at de skal sove om dagen?!

Nogle gange tager hun en lur på 1½ time og så sover hun ikke mere før hun skal i seng om aftenen kl. 20.

Andre dage tager hun kun 2x10 min. - Det rene helvede at komme igennem!

Hun sover dog til 8-830 om morgenen, men alligevel...

Trine - Med barn uden nogen som helst form for rytme!

Anmeld

16. april 2008

linemus

Signe og Nanna sover også to gange om dagen. Den store lur er om formiddagen, hvor de sover 2,5-3 timer og så en lille lur på omkring en time om eftermiddagen. Håber da ikke de trapper mere ned foreløbig - jeg har brug for mine pauser :)

Knus Line

Anmeld

16. april 2008

Kaufie

Her er det også omkring de 45 min om formiddagen i dagplejen.... De skal jo helst være klar til at komme ud af huset kl 9 - og så bliver han puttet når han er træt når de kommer hjem.... har hørt om både at han slet ikke ville sove og at han har taget 3 timer - så alt efter det får han en lur mere i løbet af eftermiddagen når faren har hentet ham.

Mette, der er sat helt ud af det spil....

Anmeld

16. april 2008

ivfmarie

Mette Kaufmann skriver:

Mette, der er sat helt ud af det spil....

Det er lidt underligt slet ikke at være primus motor på putnigen længere, ikk?!

Anmeld

16. april 2008

Tikki

Iza sover for det meste fra 9-10.30 formiddag og igen fra 13-15 om eftermiddagen. Om natten sover hun fra 19.30-7.00. Så hun sover en del min lille mosleunge ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.