lidt hjælp søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. april 2008

bette

mikkel er egentlig meget nem at putte om aftenen, ingen kampe eller lign. han er altid kanon træt kl. 19 så der bliver han puttet..
men men men.. når kl. så er omkring 20.30-21.00 bryder helvede løs..
det starter egentlig med at han bare skal have sutten, går ind og giver ham den, putter ham og går ud igen. men ja så bliver han viiiiildt ked af det og hyler og hyler.. gør så ondt indeni mig... og jeg ved ikke hva jeg skal gøre mere..
han plejer at sove fra kl. 19-07, hvor han lige får sutten 3 gange i løbet af natten.

nå men jeg går så rundt med ham, og sætter mig i sofaen og ser lidt tv sammen med ham, mens han klynker lidt hos mig.. når han er faldet til ro, vil jeg så putte ham igen.. men nææh nej så starter han igen..!
omkring kl. 23 kan jeg så putte ham igen.. forstår det bare ikke.. har også prøvet at give ham en flaske vælling for at se om han var sulten.. han spiser godt nok det hele, men vil alligevel ikke sove bagefter.. hmm what to do..

nogen kloge tøser med nogle gode forslag??
(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2008

Plysbjørnen

kender det kun for godt min kære datter gør det samme... her er bare den lille foreskel at det står på ind til omkring kl 1 om natten... er begyndt (inden for den sidste uge) at at putte hende mellem 20-21 om aftenen før var det ikke noget problem at være vågen til mellem 22-23, og det har da hjulpet lidt på det, ellers det jeg gjrode var at sidde i en lænestol på hendes værelse (forgudsskyld ikke stuen) med hende på armen, og ja så håbe at man kan liste dem i seng uden de vågner... Men ellers har jeg ikke nogen gode ideer, andet end jeg giver vælling ved ca 23 tiden hvor hun vågner, og så vand i løbet at natten og når hun så vågner klokken meget tidlig (ca 6:00) mme og så sover hun til mellem 8-9.

Men ander ikke hvordan man vender dem af med det igen...

Tinatrold

Anmeld

16. april 2008

linemus

det starter egentlig med at han bare skal have sutten, går ind og giver ham den, putter ham og går ud igen. men ja så bliver han viiiiildt ked af det og hyler og hyler..

Bliver han mon ked af det, fordi du går ud? Hvis det bare er derfor, kan det måske afhjælpes ved at sidde ved siden af ham inden han bliver ked af det, så han ved du er der, mens han falder i søvn igen.

Det lyder for nemt, men jeg måtte skrive det, hvis nu det var det.

Når Nanna vågner og vil have sutten, bliver hun nogengange ked af det (især hvis hun er meget træt), når jeg går ud. Så skal jeg sidde ved hende og ae eller holde i hånd, til hun sover igen. Det tager få minutter, men hun er altså også meget nem.

Håber snart det bliver bedre, for det lyder rigtig hårdt.

Knus Line

Anmeld

16. april 2008

bette

linemus skriver:

det starter egentlig med at han bare skal have sutten, går ind og giver ham den, putter ham og går ud igen. men ja så bliver han viiiiildt ked af det og hyler og hyler..

Bliver han mon ked af det, fordi du går ud? Hvis det bare er derfor, kan det måske afhjælpes ved at sidde ved siden af ham inden han bliver ked af det, så han ved du er der, mens han falder i søvn igen.

Det lyder for nemt, men jeg måtte skrive det, hvis nu det var det.

Når Nanna vågner og vil have sutten, bliver hun nogengange ked af det (især hvis hun er meget træt), når jeg går ud. Så skal jeg sidde ved hende og ae eller holde i hånd, til hun sover igen. Det tager få minutter, men hun er altså også meget nem.

Håber snart det bliver bedre, for det lyder rigtig hårdt.

Knus Line

hmm tror stadig han vil blive ked og sur.. men det er da værd at prøve..
han bliver bare oftes så ked af det at han bliver sur, river mig i håret bevist og skubber mig væk.. selvom jeg har ham oppe i mine arme for at trøste ham.. det gør sku ondt indeni...:S

Anmeld

17. april 2008

birgittemarie

Vi havde det samme problem og gjorde det samme som du gør nu med Nova Maria, da hun var yngre. Så læste jeg på www.sovecoach.dk, at vi blandt andet under ingen omstændigheder måtte tage hende ud af soveværelset, når hun vågnede og det hjalp big time! Der var også noget med kun at hviske, undgå øjenkontakt, fordi det fik babys blodtryk til at stige og så var der en masse andre gode tips.
Hvis du ikke kender siden, kan jeg kun anbefale dig at læse den, for det var bare guld værd her. Vi har slet ingen natproblemer med hende længere.
Krydser fingre for, at I får lillemanden til at sove godt snart!

Knus fra Birgitte - sødt billede af dig og husbond og sikke en fin hånd, du fører på hans skulder (L)

Anmeld

17. april 2008

bette

birgittemarie skriver:

Vi havde det samme problem og gjorde det samme som du gør nu med Nova Maria, da hun var yngre. Så læste jeg på www.sovecoach.dk, at vi blandt andet under ingen omstændigheder måtte tage hende ud af soveværelset, når hun vågnede og det hjalp big time! Der var også noget med kun at hviske, undgå øjenkontakt, fordi det fik babys blodtryk til at stige og så var der en masse andre gode tips.
Hvis du ikke kender siden, kan jeg kun anbefale dig at læse den, for det var bare guld værd her. Vi har slet ingen natproblemer med hende længere.

Knus fra Birgitte - sødt billede af dig og husbond og sikke en fin hånd, du fører på hans skulder (L)

heeh faktisk så prøvede jeg lige det der med at blive på hans værelse selvom han var hysterisk.. og det hjalp faktisk.. selvføgelig er der lidt vej endnu.. men det er den rigtige vej... bare træls jeg får så ondt i ryggen af det..
heh ja var mega nervøs for at træde ham over tæerne.. og tænkte ikke lige på hvor dum min hånd så ud.. hehe..

Anmeld

17. april 2008

birgittemarie

Åh ja, den stakkels ryg... Det skal sgu nok lykkes, det sovehalløj, men for pokker, hvor er det hårdt, mens det står på.

Og det var da ikke nogen dum hånd! Det så meget fint ud :)

Anmeld

17. april 2008

Loggidut

bettemouse skriver:

birgittemarie skriver:

heeh faktisk så prøvede jeg lige det der med at blive på hans værelse selvom han var hysterisk.. og det hjalp faktisk.. selvføgelig er der lidt vej endnu.. men det er den rigtige vej... bare træls jeg får så ondt i ryggen af det..
heh ja var mega nervøs for at træde ham over tæerne.. og tænkte ikke lige på hvor dum min hånd så ud.. hehe..

åhhh anskaf dig en sækkestol...jeg har en jeg til tider smider ved siden af tif´s seng...den larmer ikke, og der kan man sidde ret godt og være til stede...den er fin når der skal synges eller gives flaske eller andet...så slipper du for dårlig ryg...håber i snart er gennem det trælse soveproblem!!! :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.