Jeg starter på arbejde d. 19 nov efter en hyggelige barsel. Men jeg er jo dagplejer og må ikke afleverer mine store dattter i børnehave i arbejdstiden.
Vi har fundet en dreng på 14 der gerne vil hente Lærke hjemme hos os selv og aflevere hende i børnehaven om morgenen. Han skal ikke passe hende, jeg er jo hjemme og hun vil stå klar med jakken og sko på når ham kommer. Der er 500 m til børnehaven og det vil nok tage 15-20 minutter for ham, incl at hun lige får tøjet af og kommer på plads i børnehaven.
Men hvad i alverden skal jeg give ham i løn for det? Det drejer sig om 4-5 dage om ugen. Hans mor mener at han skal have 50 kr pr gang. Det er jeg slet ikke enig i. Hvis vi regner det ud på timebasis vil det jo være en time pris der er højere end den jeg får for mit eget job inden skat
Samtidig har vi fundet en pige der er 13 år, men som i stedet kan hente Lærke om eftermiddagen. Fordelen ved hende er at vi kender hendes mor som er en tidligere kollega og at pigen tidligere har haft samme job for en anden dagplejer. Så pigen kender børnehaven og er vant til de små børn. Men det er jo så kun om eftermiddagen. Jeg ved ikke hvad hun vil have af betaling for det. Nogen bud?
Mit dilemma er hvad der er bedst for Lærke? Får vi hjælp om morgenen kan hun sove længere men vil som udgangspunkt ikke få meget mere tid med mig da hun så vil blive hentet sent om eftermiddagen. Hvis vi får hjælp om eftermiddagen så skal hun pokkers tidligt op så min mand kan aflevere hende når børnehaven åbner, men får mere tid med mig om eftermiddagen.
Det her er virkelig noget jeg har spekuleret over i flere dage, uden at komme videre. Så jeg håber på nogle gode indput, jeg ved jo at der er nogle pædagoger herinde og derudover en masse kloge kvinder
Anmeld