Marcipan - spørgsmål?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.593 visninger
2 svar
0 synes godt om
5. november 2009

banaman89

Har sfundet en opskrift på "Overtræksmarcipan" ..

Så er det sådan at jeg skal til Tyskland imorgen og ville købe noget marcipan med hjem,

men hva for noget er godt at bruge? Altså hva bruger i ?

Plus, hvorlænge kan det holde sig, når man har lavet Overtræksmarcipanen og evt farvet det ? samt hvordan skal man opbevare det (i en pose i skabet eller køleskabet)?

Hilsen Anna - som håber i har tid til at hjælpe , da hun kun har brugt fondant, men prøve marcipan ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2009

oo

jeg plejer at bruge anthon berg marcipan, fordi jeg syntes det har den bedste smag. så farver jeg det to dage i forvejen og opbevarer det i køleskabet, dette fordi farven så bliver kraftigere og det kan jeg bedst lide

så laver jeg kagen, som også skal trække et døgn, og den kan yderligere stå to dage i køleskabet, så alt i alt holder mit marcipan en 5 dage i køleskab

lige et tip: læg husholdningsfilm på bordet når du skal rulle marcipanen ud. læg marcipanen ovenpå med endnu et stykke husholdningsfilm, som du kan rykke rundt alt efter hvor du bruger kagerullen, på den måde er det nemt at flytte over på kagen og går ikke i stykker ved at hænge fast på hverken bord eller kagerulle

Anmeld

8. november 2009

evitaperon

Hvis du alligevel skal til tyskland, skal du helt klart købe  Lembcke Marcipan som er noget af det bedste marcipan på markedet. Koster en herregård i Danmark, men er sk... hamrende godt at arbejde med og smager også fantastisk også som rullemarcipan eller det du kalder "overtræksmarcipan". Farv det og put det i en pose og på køl, det kan holde sig længe...

Rigtig god tur

Eva - Acakeaway

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.