Problemer med overbo.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

138 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september

Anonym trådstarter

Vi har lidt problemer med vores overbo. 
Det startede med at der blev røget meget hash ude på en altan (eller gaden), vi vidste ikke hvor det kom fra. Så ude på altanen snakker vi om hvor dårligt det er at folk ryger hash og det kommer ind i vores lejlighed hvor vi bor med børn. Men vi ved ikke hvem det er der ryger, for havde vi vidst dette var vi formentlig bare gået op til overboen og snakket om at han skulle tænke over hvornår han ryger og om han ikke kunne tage hensyn. 
Der sker så det at overboen konfronterer min mand fordi hans kæreste har fortalt at vi har kaldt hende en junkie og smækket med døren. Min mand prøver at forklare at vi ikke vidste at det var hende og at vi ikke smækkede med døren, men lukkede døren for at røgen ikke skulle komme ind til os. Og at vi aldrig havde kaldt hende en junkie. Så går han tæt på min mand og spørger om vi kalder hans kæreste for en løgner. Overboen vil så gå hjem og konfrontere hende. Et par dage efter møder min mand så overboen igen. Overboen siger at hvis vi nogensinde står ude på altanen igen og snakker omkring hash så vil han løbe ned til os og smadre skallen på os. 
Jeg ser det som en trussel og er i tvivl om hvad vi skal gøre og hvad vi har af muligheder. Hvis vi politianmelder ham for trusler, så vil han jo vide det er fra os og det vil formentlig ikke gøre tingene bedre. Går vi til bestyrelsen for andelsforeningen vil de sikkert heller ikke kunne gøre noget. Skal vi bare lade tiden gå og håbe at hans hidsighed har lagt sig?  Vi har tidligere kontaktet politiet fordi vi oplevede at han råber og skriger af kæresten og af hans børn. Vi troede dengang at hun blev banket. Vores vicevært har tidligere snakket med os om at han var uden for pædagogisk rækkevidde og vi skulle passe på, da vi ville indberette ham til kommunen for at passe på børnene, da det er voldsomme ting vi nogengange hører. Det vigtigste for os er at passe på vores børn. Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med det her indlæg andet end bare have mine tanker ned. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 4 + en engel

Trusler skal anmeldes til politiet. 
lyder som en enormt ubehagelig overbo at have! 
Er ikke rart at skulle lugte til hash i sin bolig, men hvad de vælger at ryge i deres hjem kan man ikke gøre meget ved desværre, udover selvfølgelig at klage. Jeg ville nok istedet hvis I ved at andre beboere er generet af dem, lave en fælles klage over dem så i ikke står alene som klager.

men trusler og husspetakler skal bestemt politi anmeldes, og ville i samme omgang sende anmeldelseskvitteringen med info om hvad der er sket til boligselskabet så de er opmærksomme på de har en beboer der opfører sig så grænseoverskridende. 

håber det bedste for jer! Kender det alt for godt hvor svært det er med overboer/naboer det ikke fungere med..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.